Az egyetemi e-learning rendszer sikeres használatához a következő lépéseket ajánljuk kedves oktatóinknak.

 

1. SeKA-hozzáférés

A Moodle-be való belépéshez SeKA-hozzáférés (Semmelweis Egyetem Központi Azonosító) szükséges. 2022 nyara óta a SeKA rendszerben az azonosítók automatikusan jönnek létre az Informatikai Főigazgatóság által üzemeltetett O365 rendszer alapján, nincs a továbbiakban szükség külön igénylésre, illetve a jelszavak is az O365 rendszerből szinkronizálódnak, azokat csak ott kell beállítani. A SeKA-belépésről az alábbi útmutatóban olvashat részletesen.

 

2. Belépés a Moodle-be

A Moodle az egyetem e-learning rendszere, ahol az oktatók minden egyes tantárgynak külön felületet hozhatnak létre. A kurzusokon belül tananyagokat és feladatokat oszthatnak meg a hallgatókkal, Zoom-megbeszéléseket indíthatnak és egyéb interaktív, játékos tartalmakat tehetnek közzé. A Moodle-rendszer az itc.semmelweis.hu honlapon érhető el SeKA-bejelentkezéssel. Kérjük, lépjen be a rendszerbe a középen látható, lakatot ábrázoló SeKA-gombra kattintva, majd a felugró ablakban adja meg SeKA belépési adatait.

A Moodle-rendszer használatáról ebbe a kurzusba belépve („Iratkoztasson be” gombra kattintva) tudhat meg többet.

Ha szeretné kipróbálni a Moodle funkcióit, megteheti az alábbi oktatói gyakorlófelületen, további haladó oktatóanyagokat pedig Kaltura-csatornánkon talál.

 

3. Hozzáférés a saját kurzusunkhoz a Moodle-ben

  1. Az aktuális félévben induló tárgyakhoz új Moodle-felületet kell létrehoznunk, melyet a Kurzuslétrehozó felületen tudunk megtenni. A felület használatához itt érhető el útmutatónk.
  2. A felület létrehozása után szerkesztő tanári ill. nem szerkesztő tanári hozzáférést kell adnunk azoknak a kollégáinknak, akiknek erre szükségük van. A hallgatók hozzárendelése a kurzus létrehozásakor megtörténik, a hallgatók tényleges megjelenésére azonban pár órát várnunk kell.
  3. Ha szükségünk van arra, hogy a Neptun-csoportok leképeződjenek a kurzusunkba, akkor a Kurzusbeállítások alján a „Csoportképzés a Neptun adatai alapján” részben tegyünk pipát a „Kérem a csoportok Neptunból történő szinkronizációját” beállításhoz. Ha több Neptun-kódot akarunk a kurzusunkhoz rendelni, akkor azt „A hallgatói hozzáférés beállításai” részen tehetjük meg.
  4. A kurzusunk tartalmát nem kell újra elkészítenünk, azt bemásolhatjuk az előző években létrehozott kurzusokból az alábbi útmutató segítségével.

 

4. Az egyetemi Zoom használata

Ha megvan a SeKA-hozzáférése, a semmelweis.zoom.us honlapon be tud jelentkezni, ezzel létrejön az egyetemi Zoom-fiókja. Ellenőrizze, hogy alapszintű vagy prémium licence van (jobb felső sarokban profilképre kattintva -> Basic or Licensed). A prémium licenccel maximum 300 fő részére korlátlan idejű megbeszéléseket tarthat, míg az alapszintű jogosultsággal is képes maximum 40 perces megbeszéléseket szervezni ugyanúgy 300 fő részére.

A prémium licencek igényléséhez kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Ha van olyan munkatársa, akinek már nem szükséges a prémium fiók, kérjük, jelezze ezt is kérelmében, hogy át tudjuk Önnek adni a hozzáférést.

A Zoom-felhőbe mentett 60 napnál régebbi felvételek továbbra is törlésre kerülnek. A letörölt felvételek a törlés időpontjától számítva 30 napig visszaállíthatóak, ezt követően azonban elvesznek, ezért ezeket a Kaltura-videótárhelyre szükséges feltölteni. Az egyes teendőkről rövid tájékoztató videót készítettünk, mely itt érhető el.

Kérem, böngéssze át Zoom-útmutatónkat a rendszer megismeréséhez.

 

5. Az egyetemi Kaltura használata

A Moodle e-learning rendszer és a Zoom videokonferencia-szoftver mellett oktatástechnológiai szolgáltatásunk harmadik eleme a Kaltura, mely egyszerre videótárhely és interaktív videók készítésének eszköze.

A Kalturával azért is érdemes megismerkedni, mert a Zoom-tárhely tehermentesítése érdekében az elkészült videókat (előadások, gyakorlatok, oktatóvideók) a Kalturába minden esetben szükséges feltölteni.

A SeKA-hozzáféréssel elérhető honlapon számos oktatóvideót tettünk közzé a Moodle, a Zoom, a Kaltura, valamint a QR-kódos OMHV működéséről.

 

6. További segédanyagok

  • Rendszeresen szervezünk oktatástámogatási programokat, ahol többek között a Moodle és a Zoom rendszer működését is bemutatjuk oktatóinknak.
  • Ha szeretne értesülni eseményeinkről, pedagógiai témájú konferenciákról vagy a Moodle újdonságairól, kérjük, iratkozzon fel hírlevelünkre.
  • Honlapunkon további segédanyagokat talál az E-learning menüpontban, például a különböző online alkalmazásokkal kapcsolatban.
  • Facebook-oldalunkon szintén folyamatosan teszünk közzé oktatásmódszertani anyagokat, eseményeket.

 

Ha bármikor elakad a folyamatban vagy technikai kérdései lennének, kérem, lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal.