A Semmelweis Egyetem a hazai felsőoktatási rangsorok élmezőnyében szerepel, a túljelentkezés intézményünkbe három-ötszörös. Célunk, hogy hallgatóink modern, inspiráló környezetben, 21. századi technikai megoldások igénybevételével, a legkiemelkedőbb oktatók segítségével sajátíthassák el naprakész tudásukat. Diplomáink többsége hivatalosan elismert az Európai Unióban és a világ több más országában is. 

Általános tudnivalók

Az egyetem felvételi eljárására vonatkozó általános tudnivalók (jelentkezési határidők, jelentkezés menete, pontszámítás, jogszabályi háttér, stb.) a hivatalos felsőoktatási felvételi portál, a felvi.hu tájékoztató oldalain olvashatók. A 2024-től életbelépő felvételi rendszer szerinti intézményi pontszámításról és a szóbeli felvételire vonatkozó információkról önálló oldalon tájékoztatjuk a felvételizőket.

felvételi Információk

Rektori tanácsok a felvételiző diákok számára

Dr. Merkely Béla rektor szerint fontos, hogy a fiatalok a választott szakmájukra hivatásként tekintsenek és hogy a középiskola utolsó két évében céltudatosan készüljenek a továbbtanulásra, hiszen az orvos- és egészségtudományi területen valamennyi képzésen hosszú évek óta a Semmelweis Egyetemen a legmagasabbak a ponthatárok, ide szeretnének a legtöbben bekerülni.

A nyelvvizsgáért, az oktatási, művészeti és sportteljesítményért a Semmelweis Egyetemen 50 pontot lehet kapni, a másik 50 pontot pedig a személyes beszélgetés során tudják megszerezni a diákok. A szóbeli felvételin az egyetem többek között arra kíváncsi, hogy mi érdekli a diákokat a választott szakmán és szakon belül. A személyes találkozás két, – azoknál a szakoknál, ahol készségfelmérés is történik, három – részből áll. Tovább a felvételizőknek szóló teljes cikkhez! →

Felvételi tájékoztatók

Felvételi tájékoztatók

Kapcsolódó oldalak

Posztgraduális képzések

Posztgraduális képzések

Miért a Semmelweis?

Király Anna, ÁOK

1 / 28

„Kiskori vágyam volt, hogy orvos legyek, fontos számomra, hogy az ország legjobban felszerelt és kiváló oktatókkal rendelkező egyetemén tanuljak. Rendkívül motiváló számomra az a lelkesedés és hivatástudat, amit az oktatókban látok. Szeretek egy olyan közösség tagja lenni, ahol nincs akadálya a szakmai fejlődésnek, legyen szó kutatásról, klinikai munkáról vagy készségfejlesztésről. Semmelweises hallgatóként azt érzem, hogy nem vagyok egyedül a világban. Honvédelmi ösztöndíjasként elsősorban a katonai orvoslás érdekel, de részt veszek a Nemzeti Agykutató Programban is.”

Rostás Gusztáv, ÁOK

2 / 28

"A nyolcadik osztály végéig teljesen céltalanul éltem, nem érdekelt semmi, naphosszat csak rúgtam a bőrt. A fordulópontot a kamaszkori térdműtétem hozta el. Az operációt végző orvos empátiája és szakértelme teljesen lenyűgözött, éreztem, hogy nekem is ezt kell csinálnom. A szegedi egyetem lett volna a logikusabb döntés, ám hatalmas szerencsémre ekkor indult a Cigány Orvosképzési Program a Semmelweis Egyetemen, így esélyt kaptam arra, hogy bekerüljek egy nemzetközi szinten elismert elit intézménybe. Nagyon nehéz a képzés, rengeteget kell tanulni, de azt terveztem, hogy ha a kezemben lesz a diplomám, háziorvos leszek vidéken. Roma lakta területeken szeretnék segíteni, ahol az orvosi ellátás korlátozott vagy egyáltalán nincs."

Pongrácz Emese, PAK

3 / 28

"Kamaszkorom óta remekül kijövök a környezetemben élő gyerekekkel, de a hagyományos pedagógusi pálya soha nem vonzott. A Semmelweis Egyetem Pető András Karán viszont olyan speciális diplomát szerezhetek, amivel csak kevesen rendelkeznek a világon. A konduktorképzésen belül az óvoda specializációt választottam, mert úgy érzem, ebben az életszakaszban segíthetek a leghatékonyabban a sérült gyermekeken. A gyakorlatom során csodálatos fejlődéseket kísértem végig, ami leírhatatlan érzés, és mindig új lendületet ad a folytatáshoz."

Hegedüs Tamás, FOK

4 / 28

 „Nyíregyházi vagyok, mégsem volt kérdés számomra, hogy a Semmelweis Egyetem tanuljak, hiszen itt van a legszínvonalasabb fogorvosképzés. Negyedévesként úgy gondolom jól választottam, fantasztikus a közösség, a Semmelweis egyfajta családként fogható fel. Rengeteg itt a lehetőség mind a kutatás és a tudományos munka, mind a sport és a kikapcsolódás terén. Régi vágyam volt megtanulni golfozni, itt az egyetemen erre is  lehetőségem nyílt  a testnevelési kurzus keretében. Lelkes tagja vagyok a Hallgatói Önkormányzatnak, amelynek 2019 elején elnökévé válaszottak. Másodévesként csatlakoztam az egyetem tudományos diákköri programjához is.”

Dénes Dóra, PAK

5 / 28

"Mindig is emberekkel szerettem volna foglalkozni, a Pető András Kar konduktorképzése pedig egyből felkeltette az érdeklődésemet. Szimpatikus, hogy egy világszerte keresett és elismert magyar módszerrel segíthetek másokon. A kar képzése nagyon gyakorlatorientált, már az első év első hetében alkalmaztuk az elméletben tanultakat. Önbizalmat ad, hogy biztos lehetek a szaktudásomban."

Zsótér Aliz, ETK

6 / 28

"Édesanyám szülésznő, az ő hatására gyerekkorom óta foglalkoztat az emberi test működése. Gyakran lapozgattam az anatómiai atlaszt, állandóan kíváncsiskodtam. Magától értetődő volt, hogy egészségügyi pályát választom, azon belül a gyógytornász szak azonnal megtetszett. Az egyetemi évek végéhez közeledve is úgy gondolom, jól döntöttem, az oktatás magas minősége és az ETK családias hangulata meggyőzött."

Takács Félix, ÁOK

7 / 28

"Általános iskola óta tudom, hogy a gyógyítás lesz a hivatásom, nem volt kérdés, hogy az ország legrangosabb orvosi egyetemén szeretnék továbbtanulni. Büszke vagyok rá, hogy a szakma legjobbjaitól tanulhatok, miközben a zenéről és a sportról sem kellett lemondanom. Szinte azonnal jelentkeztem a Medikus zenekarba, ahol furulyán játszom, de az egyetemi kosárlabdacsapatban is bizonyítani szeretnék."

Tóth Máté, FOK

8 / 28

"A fogorvostudomány számomra életstílus. Ötvözi a gyógyítást és a mérnöki tudományokat. Tervezhetek, alkothatok, miközben segítek az embereken. Büszkeséggel tölt el, hogy tanulmányaim során számos, az egyetemhez köthető cikkel, könyvvel, publikációval találkoztam. Életem legmeghatározóbb öt éve volt."

Fábián Márk, GYTK

9 / 28

"Itt van az ország legkiválóbb, világszerte elismert gyógyszerészképzése, ahol a magas szintű oktatás mellett egyéni kutatómunkára is lehetőség nyílik. Tagja vagyok a Korányi Frigyes Szakkollégiumnak, másodévesként pedig csatlakoztam az egyetem tudományos diákköri programjához, így még a rezidensképzés vagy PhD-tanulmányok előtt betekintést nyerhettem a szakmába. A kutatási projektek során rengeteg plusz készségre szert lehet tenni, amik versenyelőnyt jelentenek a munkaerőpiacon."

Molnár Melitta, EKK

10 / 28

"Mindig is érdekelt az egészségügyi ellátórendszer működése. Szeretnék hozzájárulni a hazai betegellátás színvonalának emelkedéséhez, ezért választottam az Egészségügyi Közszolgálati Kart. Nagyon elégedett vagyok, az oktatók segítőkészek, és annak ellenére, hogy ez egy kis létszámú kar, magas minőségen zajlik a képzés. Terveim szerint néhány év tapasztalatszerzés után a Semmelweis Egyetemen kezdem meg a mesterképzést is."

Benedikti Bence Áron, FOK

11 / 28

"Az elmúlt három évben bebizonyosodott, hogy nagyon jól döntöttem érettségi után. Nemcsak az intézmény hírneve és elismertsége miatt érte meg ezt az egyetemet választani, hanem a rendkívül erős és színvonalas gyakorlati képzés miatt is. A megszerzett tudás biztosítja számomra, hogy a diplomámmal a kezemben magabiztosan gyakorolhassam a hivatásom. Elsősorban a szájsebészet érdekel, izgalmas terület tele kihívásokkal, ráadásul lehetőségem lesz műtéteket végezni, amit mindig is nagyon szerettem volna."

Jennifer Adeghate, ÁOK

12 / 28

"A Semmelweis Egyetemen rengeteg lehetőség nyitva áll a hallgatók előtt, legyen szó kutatásról, tudományos diákköri munkáról vagy önkéntességről. Az itt töltött évek alatt rengeteget tanultam és fejlődtem, úgy vélem, ezen az egyetemen bárki megtalálhatja a számítását. Büszkeséggel tölt el, hogy itt szereztem meg a diplomámat."

Ernest Adeghate, ÁOK

13 / 28

"A Semmelweis Egyetem világszínvonalú intézmény, nagyon szerettem itt tanulni. Amellett, hogy mélyreható ismereteket, alapos tudást szereztem az orvostudomány terén, a Magyarországon töltött idő alatt értem igazán felnőtté, emellett életre szóló barátságok szövődtek az intézmény falain belül."

Szirmák-Valent Anna Lili, ETK

14 / 28

"Eredetileg színésznőnek készültem, de a pályaválasztáskor rájöttem, hogy inkább az egészségügy érdekel. Innen már könnyű volt dönteni, mivel számomra a szülésznő az egyik legszebb hivatás a segítő szakmák közül. Olyan munkakör, amiben tevékenykedve biztosan hasznos tagja lehetek a társadalomnak, ráadásul a következő évtizedekben is lesz rá igény. Szeretek a Semmelweis Egyetemre járni, kedvelem az ETK épületének miliőjét, jó bejárni az órákra. Izgatottan várom a klinikai gyakorlatot."

Szabó Cintia, ETK

15 / 28

"Középiskolásként megkedveltem a biológiát és a kémiát, de nem akartam gyógyszerésztudományi mélységekig ásni magam. Népegészségügyi ellenőr leszek, és napról napra határozottabban körvonalazódik a karrierem. A Semmelweis Egyetem elit felsőoktatási intézmény, ami szinte biztosan előnyt jelent munkavállalásnál. Bármikor megkérdezik, mindig büszkén ejtem ki az intézmény nevét, jól esik látnom az elismerést mások szemében. A tanulmányaim mellett részönkormányzati elnök vagyok, és az Instruktor Öntevékeny Csoportban is vállalok feladatokat. Számomra fontos szempont volt, hogy a választott egyetemen igazi közösségi élet legyen."

Kiss Viktória, GYTK

16 / 28

"Gyerekkorom óta vonzott az egészségügy területe, eredetileg fogorvosnak készültem, az utolsó pillanatban döntöttem mégis a Gyógyszerésztudományi Kar mellett. Már az első napokban világossá vált számomra, hogy itt a helyem, és azóta is egyre biztosabb vagyok a választásomban, hiszen ez az a kar, ahol a diploma megszerzése után több tucat területen el lehet helyezkedni. Fontos számomra, hogy egy egymást segítő és támogató közösség tagja legyek, ezért tanulmányaim mellett a Hallgatói Önkormányzat részönkormányzatának vezetője vagyok, emellett az Instruktor Öntevékeny Csoportban is tevékenykedem. Szeretném megadni a többi hallgatónak is azokat a lehetőségeket, élményeket és tanuláson kívüli elfoglaltságokat, amik egy igazi közösséggé formálnak minket."

Gerendás Matilda, ÁOK, vízilabdázó

17 / 28

„Nagy megtiszteltetés volt számomra részt venni a Nyári egyetemen vendégként. A program címe Világsztárok a sportban volt, de én magamat csak egy orvostanhallgatónak tartom, aki vízilabdázik... A versenysportot nehéz összehangolni a tanulással, de szerencsére sok segítséget kapok az edzéseken, az egyetemen pedig igyekszem megtenni minden tőlem telhetőt. Fő szezonban heti három reggeli edzésről érkezem vizes hajjal, este pedig ismét megyek edzésre. Sportolással hivatásszerűen még nagyjából öt évig tervezek foglalkozni, de 10 év múlva már inkább orvosként látom magam, sportorvos szeretnék lenni, mert úgy látom, hogy az élsport sajnos nem mindig a tiszta versenyről szól, de én azt szeretném, ha inkább a sport szeretete és az egészség megőrzése kerülne előtérbe. A jó teljesítmény kulcsa szerintem a kitartás, az alázat és a szorgalom – és mindemellett a pihenés.”

Jakabos Zsuzsanna, Európa-bajnok úszó, olimpikon

18 / 28

„A Semmelweis Egyetemmel közös program keretében folyamatosan szem előtt vagyunk, különböző vizsgálatokon ügyelnek az egészségünkre. A Nyári egyetemre való meghívás nagyon jól esett, a pódiumbeszélgetés során sok újdonságot hallottam a többi vendégtől, és érdekesnek találtam a változatos programot. A sportban és az orvostudományban egyaránt fontos a kitartás, ezt egy erős kapcsolódási pontnak látom. A hallgatóknak azt üzenem, hogy minden lehetséges, amit el tudnak képzelni, és ezt mindig fejben kell tartaniuk: ha már tudod, hogy mit szeretnél, akkor már ’csak’ dolgozni kell érte, és elérheted.”

Milák Kristóf, olimpiai, világ- és Európa-bajnok úszó

19 / 28

„A Semmelweis Egyetemtől sportolóként olyan orvosi hátteret kapok, ami nagy segítség abban, hogy még jobban és precízebben tudjak felkészülni a versenyekre. Úgy gondolom, hogy a szűrővizsgálatoknak, dietetikai tanácsadásnak és konzultációknak köszönhetően nagyon kifinomultan és hatékonyan tudunk edzeni. A sportolókban és az orvostanhallgatókban közös a napi több órányi kemény munka: nekünk az edzés, nekik a folyamatos tanulás. Azt tanácsolom számukra, hogy a tudásuk mellett a testüket is tartsák karban, és persze azt, ami önmagamnak is a legfontosabb: legyenek türelmesek. Én is higgadt és nyugodt igyekszem maradni, az edzéseken és a versenyeken is – mert bármennyire szeretném, magától nem jön el az érem, nekem kell elérnem.”

Koós Gábor, ÁOK

20 / 28

„A Semmelweis Egyetemen már az egyetemi tanulmányok kezdetétől nagy hangsúlyt fektetnek a gyakorlati képzésre. Az elmúlt években számos új lehetőség nyílt a klinikai életbe való aktív bekapcsolódásra. Különösen kiemelkedő a 2024-es kurrikulumreform 2.0 keretében elindított Klinikai munka tantárgy, amely nemcsak krediteket, hanem egészségügyi szolgálati jogviszonyt és fizetést is biztosít, miközben rengeteg gyakorlati tapasztalattal gazdagítja a résztvevőket. Mindezek mellett már egyetemi tanulmányaink alatt is számos lehetőség kínálkozik a tudományos kutatásokban való részvételre, sőt akár a PhD-képzés megkezdésére.”

Vas Eszter, PAK

21 / 28

„Az egyetemen már a képzés elejétől kezdve beleláttunk a konduktorok mindennapjaiba és kipróbálhattuk magunkat gyerekek és később felnőttek között is. A Pető András Kar jelentkezőit egy nagyon családias közeg fogadja. Csoportbontásos óráinknak köszönhetően a szaktársaimmal már az első évben megismerhettük egymást és életre szóló barátságokat kötöttünk. Kérdéseimmel bármikor fordulhattam oktatóimhoz: lelki és szakmai támogatással mindig átlendítettek a nehézségeken és segítették a konduktorrá válásom.”

Kovács Bernadett, FOK

22 / 28

„Azért választottam a fogorvosi hivatást, mert szerettem volna egy olyan szakmát tanulni, ahol rövid időn belül láthatom a munkám eredményét. Az előzetes elvárásaim abszolút teljesültek: már a képzés elejétől találkoztunk fogászati vonatkozású tárgyakkal, ami nagyobb motivációt ad a nehezebben elsajátítható tárgyak tanulásához is. Negyedévtől napi szinten látunk el pácienseket. Az egyetemi hallgatói élet rendkívül sokszínű: bulik, filmvetítések, beszélgetős programok, érdekes szakmai előadások szinte heti rendszerességgel; a kari rendezvények közül pedig kiemelném a FOKtoberfestet.”

Dobi Tamás, TDK-s gyógyszerészhallgató

23 / 28

„Negyedéves gyógyszerészhallgatóként a Gyógyszerészi Kémia Intézetben végzek tudományos diákköri (TDK) munkát. Cirkuláris dikroizmus spektroszkópiával foglalkozom, amely egy olyan kiroptikai spektroszkópiai módszer, amivel különböző kis molekulás hatóanyagok és fehérjék fizikai-kémiai tulajdonságát lehet vizsgálni és meghatározni (pl.: stabilitási állandó) elliptikusan polarizált fény segítségével. A módszert főként a kutatásban és az iparban bizonyos készítmények kifejlesztésére, ellenőrzésére használják. Diploma után számomra a kutatói élet – egyetemen belül vagy iparban – a cél, jelenleg is dolgozom egy nagy hazai gyógyszercégnél gyakornokként. A TDK remek lehetőség kapcsolatépítésre, az előadókészség gyakorlására és a tudományos pálya szempontjából is fontos mérföldkő.”

Dr. Kreuter Patrik, fogorvos rezidens

24 / 28

„Gyerekkori álmom volt, hogy orvosként gyógyíthassak. A fogorvosi pálya a manualitása, függetlensége és rugalmassága miatt tetszett meg. Tudtam, hogy a Semmelweis Egyetem nemzetközileg is elismert diplomát biztosít, és a képzés rendkívül gyakorlatorientált: 2 és fél év után klinikai körülmények között, páciensekkel dolgozhatunk. Mindez nagyon jó alapot adott számomra a rezidens képzéshez, ahol már speciálisabb területekre lehet orientálódni. A gyermekfogászat és fogszabályozás hálás terület: egy adott probléma megoldása után könnyű a gyerekeknél „tiszta lappal” indulni és megtanítani nekik a helyes fogápolást, ami egész életükben hasznukra és egészségükre válik.”

Pálfi Fanni Klaudia, GYTK

25 / 28

„Általános iskolás korom óta érdekelt a laboratóriumi munka, ebben édesapám inspirált, így jövőmet is műszerek között képzeltem el. Tudtam, hogy a Semmelweis Egyetem több ipari kapcsolattal rendelkezik, sőt ez a terület az új kurrikulumban is megjelenik, ezért egyértelmű volt, hogy ide felvételizek. Az egyetemi évek alatt megszerettem a patikai gyakorlatokat, így időközben erre a területre is nyitott lettem. Mivel viszonylag kicsi a kar, nagyon jó közösség kovácsolódott belőlünk. A Hallgatói Önkormányzat kari vezetőjeként aktívan részt veszek a hallgatói életben, hálás vagyok, hogy részese lehettem az ún. white coat ceremony rendezvény kari honosításának is, ami másodévben egy olyan motiváló esemény, amely új löketet ad a további tanulmányokhoz.”

Illyés Laura, ÁOK, válogatott úszó

26 / 28

„Naponta összesen 5 órán át vagyok edzésen, de rugalmasan össze tudom egyeztetni a versenysportot az egyéni tanrendemmel. Gyermekorvosom volt az a példakép, aki miatt az orvosi pályát választottam, később tudatosult bennem, hogy orvosként, egy segítő szakmában visszaadhatok valamit a világnak. A Semmelweis Egyetemen – amellett, hogy a legkiválóbb haza szakegyetem – a sport kiemelt helyet kap a hallgatók életében, ezért nem volt kérdés, hogy ide jelentkezzek.”

 

Fekete Rea Réka, ETK

27 / 28

„Az ETK számomra egy inspiráló közeg volt, ahol kiváló oktatóktól tanulhattam, miközben életre szóló barátságokat is köthettem, akár a saját, akár más szakirányok hallgatóival. A Semmelweis Egyetemen dietetikusként tanulni hatalmas lehetőség volt, hiszen nap mint nap fejleszthettem a tudásomat egy olyan intézményben, ahol a szakmaiság és az elhivatottság kéz a kézben jár. Meggyőződésem, hogy a siker kulcsa az, ha szívvel-lélekkel végezzük azt, amit szeretünk, legyen szó tanulásról vagy később a hivatásunkról.”

Székelyhidy Virág, EKK

28 / 28

„Az EKK egészségügyi szervező szakán nemcsak az egészségügyi ellátórendszer felépítésével és összetettségével ismerkedhetsz meg, hanem széles körű ismereteket szerezhetsz informatikából, gazdaságtanból, orvos- és egészségtudományból is. Az előadások nagyon színvonalasak, a hozzáértő, tapasztalt oktatók minden segítséget, támogatást megadnak. A kari diákélet pedig pezsgő és jó hangulatú, rengeteg programmal és rendezvénnyel. A hallgatók kiscsoportos oktatásban vehetnek részt, amely nemcsak a tanulás, hanem a jó hangulat és új, életre szóló barátságok születése miatt is nagyon előnyünkre válik.”