A tanfolyamról
Az Oktatók oktatása tanfolyam korábbi formájában megszűnt működni. Helyette szíves figyelmébe ajánljuk „Bevezetés az egyetemi oktatásba” és „Bevezetés a gyakorlattervezésbe és gyakorlattartásba” alapképzéseinket.
A magyarországi orvosképző karok vezetői a Magyar Orvosképzési és Egészségügyi Oktatási Társaság (MOEOT) 2013. november 8-án tartott, pécsi ülésén döntést hoztak arra vonatkozóan, hogy az oktatóként alkalmazásba kerülő fiatal munkatársak számára szükséges egy alapvető ismereteket átadó oktatói képzést indítani. Emellett ilyen képzések biztosítása egyre inkább az egyetemek alapvető tevékenységeként jelenik meg az akkreditációs szervezetek követelményrendszerében, továbbá szerepel a Semmelweis Egyetem 2020-ban elfogadott minőségcéljai között is.
A képzés célja, hogy támogatást és alapot nyújtson a minőségi oktatói munkához. A tanfolyam egyrészt az oktatói feladatok ellátásához nyújt módszertani ismereteket, másrészt tisztázni kívánja a tanár szerepét, lehetséges problémáit és konfliktushelyzeteit. Alapvető cél, hogy minden oktató felismerje, hogy meghatározó felelőssége van az oktatás minőségében, melynek fejlesztéséhez kiváló szakmai anyagok érhetőek el.
A részvétel kapcsán érintett oktatók köre
Minden Kar minden oktatójának javasolt a részvétel, még azoknak is, akik korábban elvégezték az ÁOK szervezésben hosszú ideig működő „Pedagógia alapjai” kurzust. Emellett fontos kiemelni, hogy az ÁOK-on azon tanársegédek és adjunktusok, aki nem végezték el az „Oktatók oktatása” képzést vagy a korábbi (2009-ig megszervezett) „Pedagógia alapismeretek” kurzust kötelezően részt kell vegyenek e kurzuson a következő kinevezésükig.
A kurzus programja
A képzés gerincét egy online konzultáció-sorozat adja, melynek felülete a Moodle-rendszerben érhető el „Oktatók oktatása” néven, a konzultációs alkalmakat pedig Zoomon tartjuk. A kurzus témáihoz kapcsolódóan különböző általános háttéranyagok és továbbvezető irodalmak érhetőek el a kurzus felületén.
A konzultációs programban 12 témakörben 14 konzultációs alkalom szerepel. Ezek egy-egy órás alkalmak, melyek során a téma ismertetése mellett alkalom nyílik személyes beszélgetésre, a gyakorlati megvalósítás lehetőségeinek megvitatására is. Az e-learning kurzusban a tárgyalt témákhoz szorosan kapcsolódó rövid háttéranyagok is szerepelnek majd, melyek előzetes feldolgozása segíti a konzultáción folytatott hatékony munkát, utólagos feldolgozásuk pedig kiegészíti azt.
A kurzus követelményei
A kurzuson történő részvétel elfogadásához egyrészt legalább nyolc témakörben szükséges a konzultációkon való részvétel, másrészt a program végén a résztvevő által oktatott tárgy vonatkozásában egy maximum 3 oldalas reflexió beadása szükséges egy szabadon választott, de a kurzust érintő témában (pl. egy előadás/gyakorlat megreformálásának terve, egy új módszer bevezetése, a tételsor átgondolása stb.). A beadott anyagokat a kurzusvezető egy héten belül áttekinti, a tanfolyam teljesítését a beadott anyag elfogadása jelenti, amiről a résztvevő igazolást kap.
A program végén a résztvevő által oktatott tárgy vonatkozásában készítendő max. 3 oldalas anyag beadási határideje: 2020. december 13. A beadott anyagok elfogadásáról december 17-ig tájékoztatást küldünk.
A kurzus elérhetősége
https://itc.semmelweis.hu/moodle/course/view.php?id=627
Belépés: A Moodle-rendszerben szokásos SeKA jelszóval.
Tájékoztató a SeKA-bejelentkezéssel kapcsolatban
A programon való részvétel előzetes regisztrációhoz kötött, jelentkezni 2020. október 15-től lehet a kurzus felületén.
Bízunk benne, hogy a megújult kurzus kedvező fogadtatásra talál, és hozzájárul a sikeres oktatói munkához, így a képzés minőségének emeléséhez!
Tematika
Jelentkezés: a Moodle-felületen keresztül (max. 30 fő/alkalom)
alkalom | dátum | időpont | téma | előadó |
1. |
2020.10.19. |
14-15h |
e-learning a gyakorlatban: |
dr. Tornóci László |
2. |
2020.10.19. |
15-16h |
játékosítás (gamification) a gyakorlatban |
dr. Tornóci László |
3. |
2020.10.22. |
9-10h |
korszerű pedagógiai alapismeretek |
dr. Kálmán Orsolya |
4. |
2020.10.22. |
10-11h |
e-learning a gyakorlatban: online kurzusfejlesztés a Moodle-rendszerben |
Kozma Borbála |
5. |
2020.10.22. |
11-12h |
mérés-értékelés játékosítása |
dr. Monzéger Katalin |
6. |
2020.10.26. |
14-15h |
mérés-értékelési alapismeretek |
dr. Kokovay Ágnes |
7. |
2020.10.26. |
15-16h |
mérés-értékelés online környezetben I. |
dr. Kokovay Ágnes |
8. |
2020.10.26. |
16-17h |
mérés-értékelés online környezetben II. |
dr. Kokovay Ágnes |
9. |
2020.10.29. |
9-10h |
online és offline óratartás |
Kozma Borbála |
10. |
2020.10.29. |
10-11h |
IKT-eszközök alkalmazása az órán |
Kozma Borbála |
11. |
2020.11.02. |
13-14h |
Zoom használati alapismeretek |
Anders Tamás |
12. |
2020.11.02. |
14-15h |
Kaltura használati alapismeretek |
Anders Tamás |
13. |
2020.11.04. |
10-11h |
előadástartás |
dr. Kiss Levente |
14. |
2020.11.04. |
11-12h |
gyakorlattartás |
dr. Kiss Levente |
Ismétlő alkalmak:
alkalom | dátum | időpont | téma | előadó |
15. |
2020.11.09. |
14-15h |
mérés-értékelési alapismeretek |
dr. Kokovay Ágnes |
16. |
2020.11.09. |
15-16h |
mérés-értékelés online környezetben I. |
dr. Kokovay Ágnes |
17. |
2020.11.09. |
16-17h |
mérés-értékelés online környezetben II. |
dr. Kokovay Ágnes |
18. |
2020.11.11. |
9-10h |
mérés-értékelés játékosítása |
dr. Monzéger Katalin |
19. |
2020.11.11. |
10-11h |
előadástartás |
dr. Kiss Levente |
20. |
2020.11.11. |
11-12h |
gyakorlattartás |
dr. Kiss Levente |
21. |
2020.11.16. |
15-16h |
e-learning a gyakorlatban: |
dr. Tornóci László |
22. |
2020.11.16. |
16-17h |
játékosítás (gamification) a gyakorlatban |
dr. Tornóci László |
23. |
2020.11.16. |
14-15h |
korszerű pedagógiai alapismeretek |
dr. Kálmán Orsolya |
24. |
2020.11.17. |
13-14h |
Zoom használati alapismeretek |
Anders Tamás |
25. |
2020.11.17. |
14-15h |
Kaltura használati alapismeretek |
Anders Tamás |
26. |
2020.11.19 |
11-12h |
e-learning a gyakorlatban: online kurzusfejlesztés a Moodle-rendszerben |
Kozma Borbála |
27. |
2020.11.19. |
9-10h |
online és offline óratartás |
Kozma Borbála |
28. |
2020.11.19. |
10-11h |
IKT-eszközök alkalmazása az órán |
Kozma Borbála |
Ábra
További anyagok
Ajánlott olvasmányok, tanulmányok a tanfolyam irodalomjegyzékében
Képzők képzése a magyarországi orvosi egyetemeken – tanulmány
Hogyan jött létre a korábbi Oktatók oktatása tanfolyam a hazai orvosképzésben? A tanulmány bemutatja a kurzus előzményeit a Semmelweis Egyetemen, valamint a Magyar Orvosképzési és Egészségügyi Oktatási Társaság kezdeményézésére kifejlesztett tanfolyam jellemzőit és felépítését.
Kapcsolat
Kérdéseivel kérjük, keresse a tanfolyam koordinátorát:
Kozma Borbála ügyvivő szakértő – (06-20) 825-0838