Kedves Kollégák!

A tanévkezdéssel kapcsolatban az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni Önöket.

Kurzuslétrehozás folyamata

  1. Az idei évben induló tárgyakhoz új Moodle-felületet kell létrehoznunk, melyet a Kurzuslétrehozó felületen tudunk megtenni. A felület használatához itt érhető el útmutatónk.
  2. A felület létrehozása után szerkesztő tanári ill. nem szerkesztő tanári hozzáférést kell adnunk azoknak a kollégáinknak, akiknek erre szükségük van. A hallgatók hozzárendelése a kurzus létrehozásakor megtörténik, a hallgatók tényleges megjelenésére azonban pár órát várnunk kell.
  3. Ha szükségünk van arra, hogy a Neptun-csoportok leképeződjenek a kurzusunkba, akkor a Kurzusbeállítások alján a „Csoportképzés a Neptun adatai alapján” részben tegyünk pipát a „Kérem a csoportok Neptunból történő szinkronizációját” beállításhoz. Ha több Neptun-kódot akarunk a kurzusunkhoz rendelni, akkor azt „A hallgatói hozzáférés beállításai” részen tehetjük meg.
  4. A kurzusunk tartalmát nem kell újra elkészítenünk, azt bemásolhatjuk az előző években létrehozott kurzusokból az alábbi útmutató segítségével.

Csoportok (cohortok) létrehozása szerkesztő tanároknak

Ha a kurzusunkhoz számos szerkesztő tanárt kell hozzárendelniük, kérhetik ügyfélszolgálatunktól csoportok (cohortok) elkészítését, melyek segítségével minden tanévben egy kattintással hozzáadhatók ugyanazok az oktatók a kurzushoz.

Moodle-segédletek

A tavaly megújult Moodle-hez az alábbi kurzusban érik el segédanyagainkat. A régi oktatóanyagokat tartalmazó kurzus szintén továbbra is elérhető.

Zoom-felvételek

A Zoom-felhőbe mentett 60 napnál régebbi felvételek továbbra is törlésre kerülnek. A letörölt felvételek a törlés időpontjától számítva 30 napig visszaállíthatóak, ezt követően azonban elvesznek, ezért ezeket a Kaltura-videótárhelyre szükséges feltölteni. Az egyes teendőkről rövid tájékoztató videót készítettünk, mely itt érhető el.

Egyetemi e-mail-címekkel kapcsolatos leírás

Az Informatikai Főigazgatóság tájékoztatója szerint 2022. július 15-e óta lehetőség van a korábbi e-mail-címek lecserélésére, és az új, O365-ös dolgozói e-mail-címek aktiválására.

Az alábbi honlapon további információk találhatók: https://o365portal.semmelweis.hu

Amennyiben kérdése merülne fel, vagy segítségre lenne szüksége, esetleg elakadna az aktivációs folyamatban, akkor az alábbi elérhetőségeken léphet kapcsolatba az Informatikai Főigazgatóság Helpdesk csapatával:

Email: o365helpdesk@semmelweis.hu

Telefon: +36 30 016 4702

Néhány fontos momentumra hívnánk fel a figyelmet:

  1. SeKA-jelszó megváltozása

Az O365-ös e-mail-cím regisztrációja során egy jelszót kell megadni, mely attól fogva az adott személy SeKA-jelszavaként is szolgál. A továbbiakban a jelszómódosítást már nem a SeKA-ügyfélszolgálat tudja végrehajtani, hanem az alábbi oldalon az oktatónak/dolgozónak magának kell megtennie:

https://o365portal.semmelweis.hu/Home/ForgottenPwd

  1. Az eduroam beállítása

Amennyiben az O365-ös e-mail-cím regisztráció során a korábbi SeKA-jelszavunktól eltérő jelszót adtunk meg, az eduroam wifi hálózatot újra szükséges konfigurálnunk a honlapon szereplő segédletek alapján.

  1. Az e-mail-cím megváltoztatása hatással van az egyetemi Zoom-fiókba való belépésre!

A legfontosabb teendők:

  • ha vannak a Zoom-felhőben (semmelweis.zoom.us) felvételeink, melyeket nem szeretnénk elveszteni, ezeket mentsük le még az O365 aktiválása előtt
  • ezt követően aktiváljuk az O365-ös e-mail-címünket
  • majd forduljunk az OFMSZK ügyfélszolgálatához, akik törlik a régi Zoom-fiókunkat, ami azonban automatikusan újra létrejön a következő bejelentkezéskor

Fontos, hogy a korábban létrehozott meetingek linkjei törlődnek az O365 aktiválásakor. Csak akkor aktiváljuk az O365-fiókunkat, ha ez nem okoz fennakadást a találkozók lebonyolításában. Részletesebb tájékoztatónkat itt olvashatják.

Ügyfélszolgálat

Az e-learning rendszerrel kapcsolatos kérdéseikkel az alábbi elérhetőségeken állunk rendelkezésükre.