Keskeny Anna Katalin, a SE E-learning fejlesztési Csapat vezetőhelyettesének beszámolója

„A Semmelweis Egyetem E-learning fejlesztési Csapatot még februárban alapította Keskeny György Árpád, a Fogorvostudományi Kar hallgatója. A frissen alapított csapatban nagyjából tizenketten, esetleg tizenhárman lehettünk összesen, elsődleges célunk egyetemünk online oktatási felületének fejlesztése és az oktatás elektronizálása volt.

A COVID-19 miatt bekövetkezett vis maior helyzet azonban beleszólt a felállított céljaink prioritási sorrendjébe, illetve azok megvalósításának ütemébe. A csapat létszámát sürgősen megnöveltük, és kiépítettünk egy olyan támpillérekből álló rendszert, ahol lelkes hallgatótársainkkal együtt, csapatmunkával, jól koordinált módszereket alkalmazva gyors és precíz munkát tudunk végezni.

Munkánkkal igyekeztünk segíteni és minél egyszerűbbé tenni a Semmelweis Egyetem hallgatóságának a SeKa és Zoom regisztrációját, illetve a Moodle rendszerbe való beépítését. Próbáltunk minél szemléletesebb, vizuálisabb megoldásokat találni, mint például a tutorial videók, melyek hatására összességében elmondható, hogy a regisztrációs gondokat sikeresen áthidaltuk. További, a távoktatás során felmerülő kérdések kapcsán reklámoztuk az általunk alapított elearning.semmelweis@gmail.com címünket, melyre a hallgatóság nagy igényt tart, hiszen sok hallgatói kérdés megválaszolására ezen a felületen kerül sor.

A Csapat márciusban örvendett a legnagyobb tagsági létszámnak, mivel ebben a hónapban közel nyolcvan ember munkálkodott a Semmelweis Egyetem AOK, FOK, GYTK, ETK, EKK és PAK karainak távolléti oktatásának kiépítésében. Természetesen ez a létszám idővel szépen fokozatosan leredukálódott közel több mint a felére. Továbbá minden intézetnek küldtünk e-mailt, melyben biztosítottuk őket afelől, hogy bármilyen kérdés és probléma esetén számíthatnak a segítségünkre.

Fontosnak tartom kiemelni, hogy nem csak magyar hallgatóknak történt a segítségnyújtás. Rengeteg külföldi hallgatótársunkra is gondoltunk, és nem hagytuk őket sem cserben. Tekintettel a járványügyi helyzetre, most különösen összefogtunk velük, hogy a távoktatás náluk is működőképessé váljon.

Legfőképpen a távolléti oktatás során felmerült akadályok megoldása miatt írtak a hallgatók nekünk, ugyanakkor számos kérdés érkezett az önkéntes munkákkal kapcsolatban is. Összesen nagyjából ötszáz hallgatói kérdésre válaszoltunk eddig.*

Az E-learning fejlesztési Csapat úgy véli, a járványügyi helyzet végével sem szűnik meg munkálkodni. Számos fejlesztési projektünk és ötletünk van, amibe a Semmelweis Egyetem hallgatóságát is bevontuk, és nyitottak vagyunk a jövőbeni elképzeléseik megvalósítására.

*A cikk május elején készült.

Hallgatói támogató felület a Moodle-ben ->