Az oktatóknak szóló online konzultációk célja, hogy áttekintést adjon a MOODLE keretrendszer nyújtotta értékelési és számonkérési lehetőségekről, különös tekintettel az eltérő céllal létrehozható tesztekre. A gyakorlat azt mutatja, hogy az elektronikus tanulási környezetben ez a legnépszerűbb számonkérési forma, ezért elsősorban az ezzel kapcsolatos információk megosztására vállalkozunk.
A konzultációk során tematikus rendszerben bemutatásra kerülnek a tesztek kialakításának lépcsőfokai a kérdések szerkesztésétől a kérdésbankok kialakításán át a tesztfelületek kialakításáig.
Ezen kívül a kapott eredmények értékelésének, lekérdezésének lehetőségeibe nyújtunk rövid betekintést.
A konzultáció-sorozat 3 egységből épül fel, mely 3 egymást követő 40-45 perces Zoom találkozót jelent 15-20 perces szünetekkel.
A konzultációk egymástól függetlenek, tehát bárki bekapcsolódhat, vagy akár egyben végig követheti a sorozatot.
Létszámkorlát konzultációnként: 20 fő
Az első konzultációk időpontja:
április 6. hétfő 8h, 9h, 10h – Facebook-esemény
április 7. kedd 8h, 9h, 10h – Facebook-esemény
április 9. csütörtök 8h, 9h, 10h – Facebook-esemény
További információ és regisztráció
A konzultációk felvételének megtekintése
Tematika
konzultáció 1. (dr. Kokovay Ágnes, Anders Tamás)
Rövid elméleti hátteret követően bemutatásra kerülnek a leggyakrabban használt kérdések szerkesztőfelületei. Kérdések javítása, törlése, klónozása. A tanulást segítő magyarázattal ellátott kérdések alkalmazásának bemutatása egy esettanulmányon keresztül.
konzultáció 2. (dr. Kokovay Ágnes, Anders Tamás)
Ebben az egységben Javaslatokat teszünk a kérdéskategória rendszer kialakítására – az eddigi gyakorlati tapasztalatok alapján. Ezt követően bemutatjuk a kérdések tömeges feltöltésének legegyszerűbb módját, a kérdéscsoportok klónozását az adott felületen belül illetve kívül.
Végül bemutatjuk, mi a teendő véletlen törlés esetén.
konzultáció 3. (dr. Kokovay Ágnes, Anders Tamás)
Ennek a ciklusnak célja a tényleges tesztfelület létrehozása, majd kérdésekkel való feltöltése, illetve a hallgatói eredmények lekérdezési lehetőségeinek bemutatása.
A célok tisztázását követően kerülhet sor a tesztfelület kialakítására. Lépésről lépésre bemutatásra kerülnek a tesztfelület beállításai, illetve a tesztfelület kérdésekkel történő feltöltése.
A teszt megnyitása utáni lehetőségek és feladatok – kérdések javítása, cseréje? – Mit enged, és mit nem enged a rendszer a megnyitást követően?
A teszteredmények megtekintése, és letöltése, alapvető statisztikák a rendszerben.
konzultáció 4. (dr. Tornóci László)
A mérés-értékelés játékosítási lehetőségei, pontvadászat a Moodle-rendszerben.