A gyakorlati oktatás interaktívabbá tételét szolgálja a Quizlet Live alkalmazás, mellyel a hallgatók kisebb csoportokban, a mobiltelefonjuk segítségével versenyeznek egymással. A gyorsaság mellett a pontosság ugyanolyan fontos, az órai anyag gyakorlásán kívül pedig a diákok együttműködési és kommunikációs készségüket is fejleszthetik.

Bemutató videó és demójáték: https://quizlet.com/en-gb/features/live

A Quizlet Live a következőképpen működik:

  1. Az oktató előre elkészíti a játék alapját képező kártyákat a Quizlet honlapján. Fontos, hogy kártyapárokat kell alkotni, pl. fogalmak párosítása definíciókkal vagy képekkel.
  2. Az oktató kivetít egy kódot a hallgatóknak, akik ezt beütve a telefonjukon (a Quizlet honlapján vagy az alkalmazásban) csatlakoznak a játékhoz.
  3. A hallgatókat a Quizlet véletlenszerűen csoportokba osztja.
  4. A csapattagok megkeresik egymást, és egymáshoz közel elhelyezkednek a teremben.
  5. Elindul a játék. A csoporttagok telefonján megjelenik az első kérdés, például egy fogalom – a lehetséges válaszokból azonban minden csapattagnak 4-4 különböző jelenik meg a mobilján, és csak az egyiküknél szerepel a jó definíció. A feladatuk az, hogy közös munkával megállapítsák, kinél bukkant fel a helyes megoldás, majd kiválasszák azt.
  6. Ezután újabb kérdés következik, de már eggyel kevesebb definícióból kell választani. A csoportok haladását jól szemlélteti a kivetítőn látható pontjelző.
  7. Ha bármelyik csapat rossz választ ad, a pontszámuk lenullázódik. Amikor azonban valamelyik csoportnak sikerül megtalálnia az összes helyes választ, a győzelmével véget ér a játék. Emiatt nemcsak a gyorsaság, hanem a pontosság is számít.

Alkalmazási lehetőségek:

  • Az óra elején a korábbi anyag felelevenítése
  • Az óra végén az anyag főbb pontjainak rögzítése
  • Csapatverseny rendezése
  • A Live funkción kívül a Quizlet számos lehetőséget kínál a hallgatóknak a kártyákkal való tanulásra (pl. memóriajáték, tesztírás), így az oktató által elkészített csomaggal otthon, egyedül is gyakorolhatják a tananyagot

Próbajáték:

A játékot regisztráció után ki lehet próbálni a következő kártyacsomaggal (illetve bármelyikkel, a Keresés funkció segítségével), ha legalább négy fő rendelkezésre áll:

https://quizlet.com/_7qot4y?x=1jqt&i=1z01vi

Feltételek, javaslatok:

  • Legalább hat fogalom-definíció párra van szükség a játékhoz, melyeket regisztráció után lehet létrehozni. Minél több van azonban, annál többször lehet újrajátszani a játékot, mivel a Quizlet minden fordulóhoz más és más kérdéseket sorsol be.
  • Alapesetben a Quizlet csak a saját rendszerében megtalálható képeket engedi használni, a saját ábrák feltöltéséhez elő kell fizetni a Teacher verzióra.
  • Minél több játékos van egy csapatban, annál több kérdéskártyára van szükség, mivel játékosonként 4-4 jelenik meg a telefonon. 2 csapattagnál 8 kártya, 3 csapattagnál 12 kártya szükséges, stb.
  • A kártyacsomag elkészítése után a bal oldali menü alján található Live gombra kattintva lehet elindítani a játékot. Ezután a Quizlet arra kér, válasszuk ki, hogy fogalmakra vagy definíciókra kérdezzen rá a játék folyamán.

  • Nagyon lassú telefonokkal és rossz internetkapcsolattal nehézkes lehet a játék.
  • Amelyik csapat hibát vét, annak lenullázódnak a pontjai, és elölről kell kezdenie a játékot, viszont ugyanazokkal a kérdésekkel és válaszlehetőségekkel, mint eredetileg. Ez biztosítja a tananyag ismétlésének lehetőségét is.
  • A nullázódások ellenére a játék viszonylag dinamikus, gyorsan lefut.
  • Ahhoz, hogy mindenkinek legyen sikerélménye, érdemes lehet könnyebb kérdéseket is beilleszteni a játékba, azonban a kihívást jelentő kérdésektől sem kell visszariadni, a felkészültebb csapattagok miatt.

Kérdése merült fel a játékkal kapcsolatban? Keresse munkatársunkat, Monzéger Katalint a monzeger.katalin@semmelweis-univ.hu e-mail-címen.

Ha már használja az alkalmazást, kérjük, ossza meg ötleteit, javaslatait velünk arról, hogy milyen módszertant használ és hogyan segíti az applikáció az órai anyag feldolgozását. Kattintson ide a jógyakorlat beküldéséhez!