A Semmelweis Egyetem a hazai felsőoktatási rangsorok élmezőnyében szerepel, a túljelentkezés intézményünkbe három-ötszörös. Célunk, hogy hallgatóink modern, inspiráló környezetben, 21. századi technikai megoldások igénybevételével, a legkiemelkedőbb oktatók segítségével sajátíthassák el naprakész tudásukat. Diplomáink többsége hivatalosan elismert az Európai Unióban és a világ több más országában is.
Általános tudnivalók
Az egyetem felvételi eljárására vonatkozó általános tudnivalók (jelentkezési határidők, jelentkezés menete, pontszámítás, jogszabályi háttér, stb.) a hivatalos felsőoktatási felvételi portál, a felvi.hu tájékoztató oldalain olvashatók. A 2024-től életbelépő felvételi rendszer szerinti intézményi pontszámításról és a szóbeli felvételire vonatkozó információkról önálló oldalon tájékoztatjuk a felvételizőket.
felvételi 2024
Rektori tanácsok a felvételiző diákok számára
Dr. Merkely Béla rektor szerint fontos, hogy a fiatalok a választott szakmájukra hivatásként tekintsenek és hogy a középiskola utolsó két évében céltudatosan készüljenek a továbbtanulásra, hiszen az orvos- és egészségtudományi területen valamennyi képzésen hosszú évek óta a Semmelweis Egyetemen a legmagasabbak a ponthatárok, ide szeretnének a legtöbben bekerülni.
A nyelvvizsgáért, az oktatási, művészeti és sportteljesítményért a Semmelweis Egyetemen 50 pontot lehet kapni, a másik 50 pontot pedig a személyes beszélgetés során tudják megszerezni a diákok. A szóbeli felvételin az egyetem többek között arra kíváncsi, hogy mi érdekli a diákokat a választott szakmán és szakon belül. A személyes találkozás két, – azoknál a szakoknál, ahol készségfelmérés is történik, három – részből áll. Tovább a felvételizőknek szóló teljes cikkhez! →
1 / 10
„Kiskori vágyam volt, hogy orvos legyek, fontos számomra, hogy az ország legjobban felszerelt és kiváló oktatókkal rendelkező egyetemén tanuljak. Rendkívül motiváló számomra az a lelkesedés és hivatástudat, amit az oktatókban látok. Szeretek egy olyan közösség tagja lenni, ahol nincs akadálya a szakmai fejlődésnek, legyen szó kutatásról, klinikai munkáról vagy készségfejlesztésről. Semmelweises hallgatóként azt érzem, hogy nem vagyok egyedül a világban. Honvédelmi ösztöndíjasként elsősorban a katonai orvoslás érdekel, de részt veszek a Nemzeti Agykutató Programban is.”
Király Anna, ÁOK
2 / 10
"A nyolcadik osztály végéig teljesen céltalanul éltem, nem érdekelt semmi, naphosszat csak rúgtam a bőrt. A fordulópontot a kamaszkori térdműtétem hozta el. Az operációt végző orvos empátiája és szakértelme teljesen lenyűgözött, éreztem, hogy nekem is ezt kell csinálnom. A szegedi egyetem lett volna a logikusabb döntés, ám hatalmas szerencsémre ekkor indult a Cigány Orvosképzési Program a Semmelweis Egyetemen, így esélyt kaptam arra, hogy bekerüljek egy nemzetközi szinten elismert elit intézménybe. Nagyon nehéz a képzés, rengeteget kell tanulni, de azt terveztem, hogy ha a kezemben lesz a diplomám, háziorvos leszek vidéken. Roma lakta területeken szeretnék segíteni, ahol az orvosi ellátás korlátozott vagy egyáltalán nincs."
Rostás Gusztáv, ÁOK
3 / 10
"Kamaszkorom óta remekül kijövök a környezetemben élő gyerekekkel, de a hagyományos pedagógusi pálya soha nem vonzott. A Semmelweis Egyetem Pető András Karán viszont olyan speciális diplomát szerezhetek, amivel csak kevesen rendelkeznek a világon. A konduktorképzésen belül az óvoda specializációt választottam, mert úgy érzem, ebben az életszakaszban segíthetek a leghatékonyabban a sérült gyermekeken. A gyakorlatom során csodálatos fejlődéseket kísértem végig, ami leírhatatlan érzés, és mindig új lendületet ad a folytatáshoz."
Pongrácz Emese, PAK
4 / 10
„Nyíregyházi vagyok, mégsem volt kérdés számomra, hogy a Semmelweis Egyetem tanuljak, hiszen itt van a legszínvonalasabb fogorvosképzés. Negyedévesként úgy gondolom jól választottam, fantasztikus a közösség, a Semmelweis egyfajta családként fogható fel. Rengeteg itt a lehetőség mind a kutatás és a tudományos munka, mind a sport és a kikapcsolódás terén. Régi vágyam volt megtanulni golfozni, itt az egyetemen erre is lehetőségem nyílt a testnevelési kurzus keretében. Lelkes tagja vagyok a Hallgatói Önkormányzatnak, amelynek 2019 elején elnökévé válaszottak. Másodévesként csatlakoztam az egyetem tudományos diákköri programjához is.”
Hegedüs Tamás, FOK
5 / 10
"Mindig is emberekkel szerettem volna foglalkozni, a Pető András Kar konduktorképzése pedig egyből felkeltette az érdeklődésemet. Szimpatikus, hogy egy világszerte keresett és elismert magyar módszerrel segíthetek másokon. A kar képzése nagyon gyakorlatorientált, már az első év első hetében alkalmaztuk az elméletben tanultakat. Önbizalmat ad, hogy biztos lehetek a szaktudásomban."
Dénes Dóra, PAK
6 / 10
"Édesanyám szülésznő, az ő hatására gyerekkorom óta foglalkoztat az emberi test működése. Gyakran lapozgattam az anatómiai atlaszt, állandóan kíváncsiskodtam. Magától értetődő volt, hogy egészségügyi pályát választom, azon belül a gyógytornász szak azonnal megtetszett. Az egyetemi évek végéhez közeledve is úgy gondolom, jól döntöttem, az oktatás magas minősége és az ETK családias hangulata meggyőzött."
Zsótér Aliz, ETK
7 / 10
"Általános iskola óta tudom, hogy a gyógyítás lesz a hivatásom, nem volt kérdés, hogy az ország legrangosabb orvosi egyetemén szeretnék továbbtanulni. Büszke vagyok rá, hogy a szakma legjobbjaitól tanulhatok, miközben a zenéről és a sportról sem kellett lemondanom. Szinte azonnal jelentkeztem a Medikus zenekarba, ahol furulyán játszom, de az egyetemi kosárlabdacsapatban is bizonyítani szeretnék."
Takács Félix, ÁOK
8 / 10
"A fogorvostudomány számomra életstílus. Ötvözi a gyógyítást és a mérnöki tudományokat. Tervezhetek, alkothatok, miközben segítek az embereken. Büszkeséggel tölt el, hogy tanulmányaim során számos, az egyetemhez köthető cikkel, könyvvel, publikációval találkoztam. Életem legmeghatározóbb öt éve volt."
Tóth Máté, FOK
9 / 10
"Itt van az ország legkiválóbb, világszerte elismert gyógyszerészképzése, ahol a magas szintű oktatás mellett egyéni kutatómunkára is lehetőség nyílik. Tagja vagyok a Korányi Frigyes Szakkollégiumnak, másodévesként pedig csatlakoztam az egyetem tudományos diákköri programjához, így még a rezidensképzés vagy PhD-tanulmányok előtt betekintést nyerhettem a szakmába. A kutatási projektek során rengeteg plusz készségre szert lehet tenni, amik versenyelőnyt jelentenek a munkaerőpiacon."
Fábián Márk, GYTK
10 / 10
"Mindig is érdekelt az egészségügyi ellátórendszer működése. Szeretnék hozzájárulni a hazai betegellátás színvonalának emelkedéséhez, ezért választottam az Egészségügyi Közszolgálati Kart. Nagyon elégedett vagyok, az oktatók segítőkészek, és annak ellenére, hogy ez egy kis létszámú kar, magas minőségen zajlik a képzés. Terveim szerint néhány év tapasztalatszerzés után a Semmelweis Egyetemen kezdem meg a mesterképzést is."
Molnár Melitta, EKK