A Semmelweis Egyetem a hazai felsőoktatási rangsorok élmezőnyében szerepel, a túljelentkezés intézményünkbe három-ötszörös. Célunk, hogy hallgatóink modern, inspiráló környezetben, 21. századi technikai megoldások igénybevételével, a legkiemelkedőbb oktatók segítségével sajátíthassák el naprakész tudásukat. Diplomáink többsége hivatalosan elismert az Európai Unióban és a világ több más országában is. 

Általános tudnivalók

Az egyetem felvételi eljárására vonatkozó általános tudnivalók (jelentkezési határidők, jelentkezés menete, pontszámítás, jogszabályi háttér, stb.) a hivatalos felsőoktatási felvételi portál, a felvi.hu tájékoztató oldalain olvashatók. A 2024-től életbelépő felvételi rendszer szerinti intézményi pontszámításról és a szóbeli felvételire vonatkozó információkról önálló oldalon tájékoztatjuk a felvételizőket.

felvételi 2024

Rektori tanácsok a felvételiző diákok számára

Dr. Merkely Béla rektor szerint fontos, hogy a fiatalok a választott szakmájukra hivatásként tekintsenek és hogy a középiskola utolsó két évében céltudatosan készüljenek a továbbtanulásra, hiszen az orvos- és egészségtudományi területen valamennyi képzésen hosszú évek óta a Semmelweis Egyetemen a legmagasabbak a ponthatárok, ide szeretnének a legtöbben bekerülni.

A nyelvvizsgáért, az oktatási, művészeti és sportteljesítményért a Semmelweis Egyetemen 50 pontot lehet kapni, a másik 50 pontot pedig a személyes beszélgetés során tudják megszerezni a diákok. A szóbeli felvételin az egyetem többek között arra kíváncsi, hogy mi érdekli a diákokat a választott szakmán és szakon belül. A személyes találkozás két, – azoknál a szakoknál, ahol készségfelmérés is történik, három – részből áll.  Tovább a felvételizőknek szóló teljes cikkhez! →

Felvételi tájékoztatók

Felvételi tájékoztatók

Kapcsolódó oldalak

Posztgraduális képzések

Posztgraduális képzések

Miért a Semmelweis?

1 / 19

„Kiskori vágyam volt, hogy orvos legyek, fontos számomra, hogy az ország legjobban felszerelt és kiváló oktatókkal rendelkező egyetemén tanuljak. Rendkívül motiváló számomra az a lelkesedés és hivatástudat, amit az oktatókban látok. Szeretek egy olyan közösség tagja lenni, ahol nincs akadálya a szakmai fejlődésnek, legyen szó kutatásról, klinikai munkáról vagy készségfejlesztésről. Semmelweises hallgatóként azt érzem, hogy nem vagyok egyedül a világban. Honvédelmi ösztöndíjasként elsősorban a katonai orvoslás érdekel, de részt veszek a Nemzeti Agykutató Programban is.”

Király Anna, ÁOK
2 / 19

"A nyolcadik osztály végéig teljesen céltalanul éltem, nem érdekelt semmi, naphosszat csak rúgtam a bőrt. A fordulópontot a kamaszkori térdműtétem hozta el. Az operációt végző orvos empátiája és szakértelme teljesen lenyűgözött, éreztem, hogy nekem is ezt kell csinálnom. A szegedi egyetem lett volna a logikusabb döntés, ám hatalmas szerencsémre ekkor indult a Cigány Orvosképzési Program a Semmelweis Egyetemen, így esélyt kaptam arra, hogy bekerüljek egy nemzetközi szinten elismert elit intézménybe. Nagyon nehéz a képzés, rengeteget kell tanulni, de azt terveztem, hogy ha a kezemben lesz a diplomám, háziorvos leszek vidéken. Roma lakta területeken szeretnék segíteni, ahol az orvosi ellátás korlátozott vagy egyáltalán nincs."

Rostás Gusztáv, ÁOK
3 / 19

"Kamaszkorom óta remekül kijövök a környezetemben élő gyerekekkel, de a hagyományos pedagógusi pálya soha nem vonzott. A Semmelweis Egyetem Pető András Karán viszont olyan speciális diplomát szerezhetek, amivel csak kevesen rendelkeznek a világon. A konduktorképzésen belül az óvoda specializációt választottam, mert úgy érzem, ebben az életszakaszban segíthetek a leghatékonyabban a sérült gyermekeken. A gyakorlatom során csodálatos fejlődéseket kísértem végig, ami leírhatatlan érzés, és mindig új lendületet ad a folytatáshoz."

Pongrácz Emese, PAK
4 / 19

 „Nyíregyházi vagyok, mégsem volt kérdés számomra, hogy a Semmelweis Egyetem tanuljak, hiszen itt van a legszínvonalasabb fogorvosképzés. Negyedévesként úgy gondolom jól választottam, fantasztikus a közösség, a Semmelweis egyfajta családként fogható fel. Rengeteg itt a lehetőség mind a kutatás és a tudományos munka, mind a sport és a kikapcsolódás terén. Régi vágyam volt megtanulni golfozni, itt az egyetemen erre is  lehetőségem nyílt  a testnevelési kurzus keretében. Lelkes tagja vagyok a Hallgatói Önkormányzatnak, amelynek 2019 elején elnökévé válaszottak. Másodévesként csatlakoztam az egyetem tudományos diákköri programjához is.”

Hegedüs Tamás, FOK
5 / 19

"Mindig is emberekkel szerettem volna foglalkozni, a Pető András Kar konduktorképzése pedig egyből felkeltette az érdeklődésemet. Szimpatikus, hogy egy világszerte keresett és elismert magyar módszerrel segíthetek másokon. A kar képzése nagyon gyakorlatorientált, már az első év első hetében alkalmaztuk az elméletben tanultakat. Önbizalmat ad, hogy biztos lehetek a szaktudásomban."

Dénes Dóra, PAK
6 / 19

"Édesanyám szülésznő, az ő hatására gyerekkorom óta foglalkoztat az emberi test működése. Gyakran lapozgattam az anatómiai atlaszt, állandóan kíváncsiskodtam. Magától értetődő volt, hogy egészségügyi pályát választom, azon belül a gyógytornász szak azonnal megtetszett. Az egyetemi évek végéhez közeledve is úgy gondolom, jól döntöttem, az oktatás magas minősége és az ETK családias hangulata meggyőzött."

Zsótér Aliz, ETK
7 / 19

"Általános iskola óta tudom, hogy a gyógyítás lesz a hivatásom, nem volt kérdés, hogy az ország legrangosabb orvosi egyetemén szeretnék továbbtanulni. Büszke vagyok rá, hogy a szakma legjobbjaitól tanulhatok, miközben a zenéről és a sportról sem kellett lemondanom. Szinte azonnal jelentkeztem a Medikus zenekarba, ahol furulyán játszom, de az egyetemi kosárlabdacsapatban is bizonyítani szeretnék."

Takács Félix, ÁOK
8 / 19

"A fogorvostudomány számomra életstílus. Ötvözi a gyógyítást és a mérnöki tudományokat. Tervezhetek, alkothatok, miközben segítek az embereken. Büszkeséggel tölt el, hogy tanulmányaim során számos, az egyetemhez köthető cikkel, könyvvel, publikációval találkoztam. Életem legmeghatározóbb öt éve volt."

Tóth Máté, FOK
9 / 19

"Itt van az ország legkiválóbb, világszerte elismert gyógyszerészképzése, ahol a magas szintű oktatás mellett egyéni kutatómunkára is lehetőség nyílik. Tagja vagyok a Korányi Frigyes Szakkollégiumnak, másodévesként pedig csatlakoztam az egyetem tudományos diákköri programjához, így még a rezidensképzés vagy PhD-tanulmányok előtt betekintést nyerhettem a szakmába. A kutatási projektek során rengeteg plusz készségre szert lehet tenni, amik versenyelőnyt jelentenek a munkaerőpiacon."

Fábián Márk, GYTK
10 / 19

"Mindig is érdekelt az egészségügyi ellátórendszer működése. Szeretnék hozzájárulni a hazai betegellátás színvonalának emelkedéséhez, ezért választottam az Egészségügyi Közszolgálati Kart. Nagyon elégedett vagyok, az oktatók segítőkészek, és annak ellenére, hogy ez egy kis létszámú kar, magas minőségen zajlik a képzés. Terveim szerint néhány év tapasztalatszerzés után a Semmelweis Egyetemen kezdem meg a mesterképzést is."

Molnár Melitta, EKK
11 / 19

"Az elmúlt három évben bebizonyosodott, hogy nagyon jól döntöttem érettségi után. Nemcsak az intézmény hírneve és elismertsége miatt érte meg ezt az egyetemet választani, hanem a rendkívül erős és színvonalas gyakorlati képzés miatt is. A megszerzett tudás biztosítja számomra, hogy a diplomámmal a kezemben magabiztosan gyakorolhassam a hivatásom. Elsősorban a szájsebészet érdekel, izgalmas terület tele kihívásokkal, ráadásul lehetőségem lesz műtéteket végezni, amit mindig is nagyon szerettem volna."

Benedikti Bence Áron, FOK
12 / 19

"A Semmelweis Egyetemen rengeteg lehetőség nyitva áll a hallgatók előtt, legyen szó kutatásról, tudományos diákköri munkáról vagy önkéntességről. Az itt töltött évek alatt rengeteget tanultam és fejlődtem, úgy vélem, ezen az egyetemen bárki megtalálhatja a számítását. Büszkeséggel tölt el, hogy itt szereztem meg a diplomámat."

Jennifer Adeghate, ÁOK
13 / 19

"A Semmelweis Egyetem világszínvonalú intézmény, nagyon szerettem itt tanulni. Amellett, hogy mélyreható ismereteket, alapos tudást szereztem az orvostudomány terén, a Magyarországon töltött idő alatt értem igazán felnőtté, emellett életre szóló barátságok szövődtek az intézmény falain belül."

Ernest Adeghate, ÁOK
14 / 19

"Eredetileg színésznőnek készültem, de a pályaválasztáskor rájöttem, hogy inkább az egészségügy érdekel. Innen már könnyű volt dönteni, mivel számomra a szülésznő az egyik legszebb hivatás a segítő szakmák közül. Olyan munkakör, amiben tevékenykedve biztosan hasznos tagja lehetek a társadalomnak, ráadásul a következő évtizedekben is lesz rá igény. Szeretek a Semmelweis Egyetemre járni, kedvelem az ETK épületének miliőjét, jó bejárni az órákra. Izgatottan várom a klinikai gyakorlatot."

Szirmák-Valent Anna Lili, ETK
15 / 19

"Középiskolásként megkedveltem a biológiát és a kémiát, de nem akartam gyógyszerésztudományi mélységekig ásni magam. Népegészségügyi ellenőr leszek, és napról napra határozottabban körvonalazódik a karrierem. A Semmelweis Egyetem elit felsőoktatási intézmény, ami szinte biztosan előnyt jelent munkavállalásnál. Bármikor megkérdezik, mindig büszkén ejtem ki az intézmény nevét, jól esik látnom az elismerést mások szemében. A tanulmányaim mellett részönkormányzati elnök vagyok, és az Instruktor Öntevékeny Csoportban is vállalok feladatokat. Számomra fontos szempont volt, hogy a választott egyetemen igazi közösségi élet legyen."

Szabó Cintia, ETK
16 / 19

"Gyerekkorom óta vonzott az egészségügy területe, eredetileg fogorvosnak készültem, az utolsó pillanatban döntöttem mégis a Gyógyszerésztudományi Kar mellett. Már az első napokban világossá vált számomra, hogy itt a helyem, és azóta is egyre biztosabb vagyok a választásomban, hiszen ez az a kar, ahol a diploma megszerzése után több tucat területen el lehet helyezkedni. Fontos számomra, hogy egy egymást segítő és támogató közösség tagja legyek, ezért tanulmányaim mellett a Hallgatói Önkormányzat részönkormányzatának vezetője vagyok, emellett az Instruktor Öntevékeny Csoportban is tevékenykedem. Szeretném megadni a többi hallgatónak is azokat a lehetőségeket, élményeket és tanuláson kívüli elfoglaltságokat, amik egy igazi közösséggé formálnak minket."

Kiss Viktória, GYTK
17 / 19

„Nagy megtiszteltetés volt számomra részt venni a Nyári egyetemen vendégként. A program címe Világsztárok a sportban volt, de én magamat csak egy orvostanhallgatónak tartom, aki vízilabdázik... A versenysportot nehéz összehangolni a tanulással, de szerencsére sok segítséget kapok az edzéseken, az egyetemen pedig igyekszem megtenni minden tőlem telhetőt. Fő szezonban heti három reggeli edzésről érkezem vizes hajjal, este pedig ismét megyek edzésre. Sportolással hivatásszerűen még nagyjából öt évig tervezek foglalkozni, de 10 év múlva már inkább orvosként látom magam, sportorvos szeretnék lenni, mert úgy látom, hogy az élsport sajnos nem mindig a tiszta versenyről szól, de én azt szeretném, ha inkább a sport szeretete és az egészség megőrzése kerülne előtérbe. A jó teljesítmény kulcsa szerintem a kitartás, az alázat és a szorgalom – és mindemellett a pihenés.”

Gerendás Matilda, ÁOK, vízilabdázó
18 / 19

„A Semmelweis Egyetemmel közös program keretében folyamatosan szem előtt vagyunk, különböző vizsgálatokon ügyelnek az egészségünkre. A Nyári egyetemre való meghívás nagyon jól esett, a pódiumbeszélgetés során sok újdonságot hallottam a többi vendégtől, és érdekesnek találtam a változatos programot. A sportban és az orvostudományban egyaránt fontos a kitartás, ezt egy erős kapcsolódási pontnak látom. A hallgatóknak azt üzenem, hogy minden lehetséges, amit el tudnak képzelni, és ezt mindig fejben kell tartaniuk: ha már tudod, hogy mit szeretnél, akkor már ’csak’ dolgozni kell érte, és elérheted.”

Jakabos Zsuzsanna, Európa-bajnok úszó, olimpikon
19 / 19

„A Semmelweis Egyetemtől sportolóként olyan orvosi hátteret kapok, ami nagy segítség abban, hogy még jobban és precízebben tudjak felkészülni a versenyekre. Úgy gondolom, hogy a szűrővizsgálatoknak, dietetikai tanácsadásnak és konzultációknak köszönhetően nagyon kifinomultan és hatékonyan tudunk edzeni. A sportolókban és az orvostanhallgatókban közös a napi több órányi kemény munka: nekünk az edzés, nekik a folyamatos tanulás. Azt tanácsolom számukra, hogy a tudásuk mellett a testüket is tartsák karban, és persze azt, ami önmagamnak is a legfontosabb: legyenek türelmesek. Én is higgadt és nyugodt igyekszem maradni, az edzéseken és a versenyeken is – mert bármennyire szeretném, magától nem jön el az érem, nekem kell elérnem.”

Milák Kristóf, világ- és Európa-bajnok úszó, háromszoros ifjúsági olimpiai bajnok