Az egyetem munkatársai által beadott védőoltások száma - 2021. április 11.
141228 Összes oltás
13281 Beoltott Semmelweis Polgár

Változatos mozgásformákkal várunk minden korosztályt április 14-én a Semmelweis Online Tavaszi Testébresztő programunkon. Legyőzhető a tavaszi fáradtság, tovább erősíthető a motiváció, érdemes velünk tartani!

Mindannyian tudjuk, hogy a rendszeres fizikai aktivitás – az egészséges táplálkozás mellett – az egészségmegőrzés és a jó életminőség fontos pillére. Az elmúlt egy esztendő soha nem látott módon alakította át az életünk minden területét, így a változások erős hatással bírtak a sportolási szokásainkra is. 

Tudatosság és motiváció

Óriási dolog, hogy az akadályozó tényezők mégsem szegték sokak kedvét és a saját egészségüket szem előtt tartva kitartóan edzettek és edzenek napjainkban is immár a nappalijukban. Erősítés, mobilizáció, nyújtás– szinte mindenre megvan a lehetőségünk, ha igazán akarjuk, ha igazán tenni akarunk magunkért.

Mi pedig a legnagyobb örömünkre azt látjuk, hogy legyen szó fiatalokról vagy az idősebb korosztályokról, tudatosságban nincsen hiány, ahogy a motiváció sem csökken!

Szeretnénk, ha ez így is maradna, ezért nagy szeretettel várunk április 14-én 15:00 – 18:30 között minden korosztályt a Semmelweis Online Tavaszi Testébresztő sportnapunkon! A Semmelweis Egészségfejlesztési Központ munkatársai változatos és izgalmas mozgásformákkal várják a gyerekeket, a fiatalokat és természetesen a szenior korosztályt is Zoom-on. 

Program és regisztráció

15:00 – 15:50 – Szenior torna

Óratartó: Rácz Fanni

Sokan el sem tudják képzelni, hogy mennyi mindent tehetnek önerőből az aktív és egészséges időskorért. A rendszeres testmozgás idősebb korban is beépíthető a mindennapokba. A fokozatosan felépített, rendszeres, ízületkímélő mozgásformával rövid idő alatt a mindennapok fontos részévé válhat a mozgás, melynek pozitív egészségre gyakorolt hatásai ebben az életkorban is kedvezően hatnak testünkre és lelkünkre egyaránt. A szenior torna során okleveles rehabilitációs szakember vezetésével online, valós időben tornázhatnak a résztvevők, és megtanulhatják azokat a gyakorlatokat, amelyekkel túlzott terhelés nélkül mozgatják át egész testüket.

A Szenior tornához  minden résztvevő készítsen elő 1 db stabil széket (lehetőség szerint olyan padló felületen, melyen nem tud megbilleni és nem csúszik a lába), illetve 1 db 0,5 literes vízzel töltött palackot vagy maximum 1 kg-os kézisúlyzót. A foglalkozáson a széken, illetve állásban végezzük közösen a különböző gyakorlatokat.

16:00 – 16:50 – Örökmozgó mesetorna

(célcsoport: 3-8 éves korig)

Óratartó: Rácz Fanni

A foglalkozás során a gyerekekkel Meseország varázslatos számaival ismerkedünk meg. A varázslatos hármas szám segítségével, három mese mentén, három kisállattal találkozunk, akik bevezetik a gyerekeket a mozgásos feladatok rejtelmeibe. A torna célja, hogy játékosan fejlesszük a gyerekek mozgáskoordinációját és egy izgalmas délutáni kikapcsolódást tudjunk nyújtani. A mesetornára kényelmes öltözettel készüljenek!

A foglalkozást 3-8 éves korosztálynak javasoljuk, de a kisebbeket és nagyobbakat is szívesen látjuk. Minden résztvevő gyerek a torna után elektronikus, névre szóló oklevélben részesül. 

17:00 – 18:30 – “Mindig erősebben!” köredzés

Óratartók: Rácz Fanni, Koltai Cintia és Jób Viktória

Az óra elején modern szemléletű bemelegítéssel felkészítjük a izmainkat, ízületeinket és szervezetünket a terhelésre. Ennek fontos eszköze az mobilizáció is, melynek célja, hogy mozgás során a leghatékonyabban, a legoptimálisabb mozgásterjedelemben tudjuk ízületeinket sérülés nélkül dolgoztatni. Ezt követően, szintén a bemelegítés részeként dinamikus mozgásokkal megemeljük a pulzusszámot, serkentjük a keringést. Az edzés fő részében saját testsúlyos erősítő gyakorlatokat végzünk időre, így mindenki az edzettségének megfelelő tempóval és ismétlésszámmal tudja azokat teljesíteni. A köredzés jellegnek köszönhetően 1-1 gyakorlat többször visszatér az edzés során, ezzel optimalizálja a megfelelő terhelés-pihenés arányát. Az edzés alapos nyújtással zárul.

Nem lesz másra szükség, csak egy jógamatracra/polifoamra, vagy szőnyegre, edzőruhára és egy kényelmes edzőcipőre. Készítsen maga mellé vizet, egy 0,5 l-es töltött vizes palackot/1 kg-os kézisúlyzót és szükség esetén egy törölközőt.

 

Regisztrálok

Információ a Zoom használatához:

  • A visszaigazoló emailben minden óratípushoz külön Zoom linket küldünk.
  • Az emailben kapott linkre kattintva automatikusan elindul a csatlakozás a programhoz, de ha Ön még sohasem használt Zoom programot, akkor először egy segédprogram letöltésére (https://zoom.us/download#client_4meeting), majd telepítésére is szükség lehet, mely rendkívül egyszerűen, néhány kattintással megoldható.
  • A Zoom program használatáról bővebben az alábbi segédlet nyújt Önnek részletes információt: ZOOM HASZNÁLATI ÚTMUTATÓ