Az egyetem munkatársai által beadott védőoltások száma - 2021. december 08.
476294 Összes oltás

Egészségünk megőrzésében és fejlesztésében kiemelt szerepe van a rendszeres testmozgásnak, melyre most otthonában kínálnak lehetőséget a Semmelweis Egészségfejlesztési Központ szakemberei.

A dolgos hétköznapokat mi mással lehetne feldobni, mint néhány egyszerűen és akár saját otthonában, munka vagy tanulás közben is kivitelezhető gyakorlattal. Az Egészségfejlesztési Központ óraadó szakértői ezért is készültek olyan edzésprogramokkal, melyeket akár Zoom-on, akár videóról  online elérhet minden érdeklődők.

Amire jelentkezhet:

Hétindító erősítés és nyújtás

Koltai Cintiával

Az edzések lényege, hogy lendületesen induljon a hét, egyfajta rákészülés a hét további mozgásprogramjaira, illetve feltöltődés a következő munkanapokra. Felépítését tekintve egy közös felpörgető bemelegítést követően különböző, lazább/egyszerűbb saját testsúlyos, eszköz nélküli gyakorlatokat végzünk, az óra utolsó harmadában pedig testünk hét elejei ébresztését nyújtó gyakorlatokkal érjük el és zárjuk a programot. Nem lesz másra szüksége, csak egy jógamatracra/polifoamra, vagy szőnyegre, edzőruhára és egy kényelmes edzőcipőre. Készítsen maga mellé vizet és szükség esetén egy törölközőt. Egyes edzéseken szükség lehet valamilyen hétköznapi használati tárgyra (például szék, vizes palack, megpakolt hátizsák), hogy színesebbé tegyük az otthoni edzést, erről minden esetben előre küldünk tájékoztatót. 

Szenior torna

Rácz Fannival

Az aktív, egészséges időskorért mi magunk is sokat tehetünk. A mindennapi élet fontos részévévé kell válnia a rendszeres, ízületeket kímélő mozgásnak. A szenior torna során szakember vezetésével tornázhatnak a résztvevők, és megtanulhatják azokat a gyakorlatokat, amelyekkel túlzott terhelés nélkül mozgatják át egész testüket.

A Senior tornához a résztvevők készítsenek elő 1 db stabil széket (lehetőség szerint olyan padló felületen, melyen nem tud megbilleni és nem csúszik a lába), illetve 1 db 0,5 literes vízzel töltött palackot vagy maximum 1 kg-os kézisúlyzót.

A Szenior tornára az alábbi oldalon tudnak regisztrálni.

Dinamikus mobilizáció és mélyizom tréning

Rácz Fannival

Az óra során kiemelt figyelmet kap a dinamikus nyújtás és mobilizáció, amely az ízületek megfelelő mozgástartományának visszaállítását és megőrzését szolgálja. Rendszeres végzésével hatékonyabbá válhat az izommunka más típusú erősítő edzések során is. Nem csak az izmokra fejti ki jótékony hatását a tréning, hanem a kötőszöveti (fascia) struktúrára is. A tréning során a teljes testet dolgoztatjuk és kiemelt szerepet kap a mélyizmok erősítése. Az órákhoz szükség lehet valamilyen hétköznapi tárgyra (rongy, vizes palack, szék), hogy színesebbé tegyük az otthoni edzést, erről minden esetben előre küldünk tájékoztatót. Azoknak ajánljuk ezt az óratípust, akik szeretnék kiegészíteni és hatékonyabbá tenni az erősítő edzéseiket, ezen felül azoknak, akik ülőmunkát végeznek és hát, illetve/vagy derék panasszal rendelkeznek.

Funkcionális köredzés

Jób Viktóriával

 

Az edzések egy közös bemelegítést követően különböző saját testsúlyos, eszköz nélküli gyakorlatokból épülnek fel, majd a végén közös nyújtással zárjuk a programot. Nem lesz másra szüksége, csak egy jógamatracra/polifoamra, vagy szőnyegre, edzőruhára és egy kényelmes edzőcipőre. Készítsen maga mellé vizet és szükség esetén egy törölközőt. Egyes edzéseken szükség lehet valamilyen hétköznapi használati tárgyra (például szék, vizes palack, megpakolt hátizsák), hogy színesebbé tegyük az otthoni edzést, erről minden esetben előre küldünk tájékoztatót.

Estköszöntő jóga a testi, mentális és érzelmi egyensúlyért

Répássy Erikával

és

Büky Dáviddal

Az estköszöntő jógával igyekszünk elengedni a nap hatásait, hogy a nap végére testileg és lelkileg is hazaérjünk. A fizikum alapos megdolgozása fontos része a stresszkezelésnek, a test fokozatos nyújtásával és tónusossá tételével az elmében is kisimulnak a ráncok és a légzés is megtalálja csendesítő, nyugtató  hatását.  A jógaórákon a világhírű IYENGAR mester metódusát követjük a pózok szisztematikus felépítésével és célzott gyakorlatsorokkal. Egy jógamatracra/polifoamra, esetenként székre, jógatéglákra (vagy vastagabb könyvekre), övre, takarókra és kényelmes öltözetre lesz szükség a gyakorláshoz.

Ezt a foglalkozást kifejezetten ajánljuk és javasoljuk az egészségügyi ellátásban dolgozó kollégáinknak.

Órarend 

Kedves Sporttársak!
Online edzéseinket a 2021-es évben december 16-val zárjuk, soron következő edzéseink januártól folytatódnak majd.
Kérjük, hogy a december 20-i és 27-i hétre ne jelentkezzenek fel az online edzésekre, akkor sem, ha a rendszer véletlenül engedi, mert karácsonyi szünetet tartunk! 
Megértésüket köszönjük!
Kellemes adventi készülődést kívánunk mindenkinek!

BEJelentkezés menete:

Az adott óratípuson való részvételhez online regisztrációra van szükség. Kérjük, hogy minden alkalomra, melyen részt kíván venni, jelentkezzen fel a regisztrációs felületen! 

A bejelentkezést követően minden jelentkező automatikus üzenetben megkapja az adott óratípussal kapcsolatos legfontosabb instrukciókat illetve az aznapi óra  Zoom elérési linkjét is. 

Abban az esetben, ha adott óratípussal kapcsolatban frissítjük a programot, vagy technikai okok merülnek fel (pl.: eszközigény, egyéb specifikus instrukció, esetleges óraelmaradás) legkésőbb az órakezdés előtti délelőtt 12:00-ig bezárólag küldünk róla információt a regisztrációkor megadott emailcímre. 

BEJELENTKEZÉS

FONTOS!

  1. Kérjük, ha Ön bármilyen, a mozgást befolyásoló betegséggel, mozgásszervi problémával küzd,  a csoportos edzés megkezdése előtt egyéni tanácsadás keretében konzultáljon szakembereinkkel!
  2. A csoportos edzésekre legkésőbb 24 órával a kiválasztott edzéstípus és időpont előtt jelentkezzen be a fent leírt módon!
  3. Jelentkezését követően a megadott email címén keresztül kommunikálunk Önnel. Minden bejelentkezést követően erre az elérhetőségre fogja kapni a visszaigazoló emailt a csoportos óra Zoom elérési linkjével. A linkre kattintva csatlakozhat majd a választott edzésprogramhoz!
  4. További felmerülő kérdés esetén várjuk jelentkezését az egeszsegfejlesztesikp@semmelweis-univ.hu email címen.

Csoportos edzések - Nyári időszámítás

Kedves Érdeklődők!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2021.06.30-tól 2021.08.31-ig átmenetileg nyári szünetet tartunk, így az online edzéseken még júniusban van lehetőségük részt venni. Júliusban és augusztusban alternatív mozgáslehetőségekkel készülünk Önöknek, melyekről később pontos információkat közlünk majd itt a honlapunkon és Facebook oldalunkon egyaránt.

Addig is napfényes és aktív hétköznapokat kívánunk mindenkinek!