1-2. hét – Egy alkalommal részvétel egy 4 órás háziorvosi rendelésen, melynek célja, hogy a hallgató megismerkedjen a háziorvos-beteg kapcsolat jellegzetességeivel, feltérképezze az adott praxis kontextusát (személyi feltételeit, területi ellátásba illeszkedését).

3-4. hét – Egy alkalommal részvétel egy 4 órás háziorvosi rendelésen, melynek célja, hogy a hallgató elmélyítse ismereteit a háziorvos-beteg kapcsolat jellegzetességeiről, illetve mentora segítségével beteget válasszon magának.

5-6. hét – Egy alkalommal részvétel otthoni beteglátogatáson, melynek célja, hogy a hallgató megismerje a háziorvos-beteg kapcsolat alapvető jellegzetességeit a beteg otthonában végzett látogatás esetén.

7-8. hét – A mentorral közösen kiválasztott beteg kikérdezése a beteg panaszairól és kórelőzményéről 2 óra időtartamban, majd ennek megbeszélése a mentorral 2 óra időtartamban, azzal a céllal, hogy a beteg betegségei és az ezekkel kapcsolatos gondozási teendők teljeskörűen feltárásra kerüljenek.

9-10. hét – A beteg kikérdezése 2 óra időtartamban arról, hogy mindennapi életvitelében mit jelent számára a betegség, hogyan határozza az meg a napi életvitelét, a terveit, milyen akadályokat jelent a betegség az életében és milyen erőforrásai vannak az akadályok legyőzésére. Az így nyert személyes beteg-profil megbeszélése a mentorral 2 óra időtartamban azzal a céllal, hogy feltárásra kerüljön, hogyan lehet a beteg saját erőforrásait az akadályok leküzdésében hasznosítani, és melyek azok a területek, ahol a gyógyulás elérésében szüksége van az orvostanhallgatóra, a háziorvosra, illetve az egészségügyi ellátórendszerre.

11-12. hét – A személyes beteg-profil írásos összeállítása és kontextusba helyezése (mind az adott háziorvosi praxis, mind a beteg személyes támogatórendszere irányából), a problémák és a lehetséges megoldások összegyűjtése.

13-14. hét – A mentoráltak és mentoraik csoportos megbeszélése a gyakorlat előnyeiről és hátrányairól, a beteggel való személyes szakmai kapcsolat identitás-formáló hatásairól.