Dramatikus Szimuláció Kutatócsoport
A kutatócsoportunk által kifejlesztett szimulációs oktatási módszer, a DSBME (Drama and Simulation Based Medical Education) a széles körben használt SBME (Simulation Based Medical Education) realitásának növelését célozza. Az új módszer valósághűségének vizsgálatát Tobii szemmozgáskövető szemüveg segítségével mérjük – kiegészítve a kutatást NASA Task Load Index (NASA TLX) kérdőívvel és utólagos interjúkkal. A kutatás a DSBME, illetve az SBME Advanced Life Support (ALS) gyakorlatokon résztvevő hallgatói csoportok több aldimenzió mentén történő összemérésével valósul meg szimulációs helyzetekben.
Együttműködő partnerek:
Semmelweis Egyetem AITK, Klinikai Szimulációs Tanszéki Csoport, Budapesti Műszaki Egyetem, Ergonómia és Pszichológia Tanszék, Szociológia- és Kommunikáció Tanszék
Kutatócsoport vezetői:
- Dr. Fritúz Gábor
- Dr. Blaskó Ágnes PhD
Kutatók:
Szabó Bálint
Pulay Márk
Geszten Dalma
Babicsné Horváth Mária
Dr. Kapui Réka
Elkészült TDK dolgozat:
Bulla Gréta Flóra: A nem-technikai készségek oktatásmódszertani integrációjának vizsgálata
A dráma- és szimulációalapú egészségügyi képzési módszer (DSBME) hatékonyságának vizsgálata
Publikációk:
Blaskó, Á., Komlós, K., Fritúz, G., & Gál, J. (2017). How to enhance psychological fidelity in simulation-based medical education. Medical Education, 51(11), 1179–1179. https://doi.org/10.1111/medu.13432Fritúz,
G., Blaskó, Á., Kasos, K., Varga, K., Eke, C., & Gál, J. (2018). Comparision of psychological fidelity of drama and simulation based medical education (DSBME) and simulation based medical education (SBME) – A study design. Resuscitation, 130, e85. https://doi.org/10.1016/j.resuscitation.2018.07.175
Fritúz, G., Pulay, M. Á., Blaskó, Á., Szabó, B., Geszten, D., Babicsné-Horváth, M., Kapui, R., & Gál, J. (2020). Use of mobile eye-tracking glasses to measure the fidelity of simulation based medical education during ALS scenario teaching. Resuscitation, 155, S20. https://doi.org/10.1016/j.resuscitation.2020.08.065