Leader: Dr. János Pilling, PhD, associate professor

Members:
Dr. Piroska Balog, PhD, senior lecturer
Dr. Katalin Hegedűs, PhD, Habil. associate professor
Dr. János Kollár, PhD, associate professor
Imola Sándor, clinical psychologist
Dr. Adrienne Stauder, PhD, associate professor
Dr. Mónika Ditta Tóth, senior lecturer

Research field

The aim of the research team is to investigate various aspects of medical communications, particularly with regard to patient education, the development of physician-patient cooperation, relationship with the somatizing patients, communication aspects of patient safety, communication within the health care team and intercultural communication. In addition to the interpersonal communication research, the research team is engaged in developing new educational methods of medical communication as well.


The most important publications in the last 5 years

Földesi E, Hauser P, Hegedűs K: Az orvosi kommunikáció sajátosságai a gyermekonkológia területén, különös tekintettel a palliatív ellátásra. ORVOSI HETILAP 169 : 9 pp. 323-329. , 7 p. (2020)

Fritz Ádám, Tóth Mónika Ditta, Susánszky Éva: A gyógyszerész kapuőr szerepe a depresszió felismerésében és az öngyilkosság megelőzésében – 1. rész. GYÓGYSZERÉSZET 64 : 1-4 pp. 1-4. , 4 p. (2020)

Fritz Ádám, Dr. Tóth Mónika Ditta, Dr. Susánszky Éva: A gyógyszerész kapuőr szerepe a depresszió felismerésében és az öngyilkosság megelőzésében – 2. rész. GYÓGYSZERÉSZET 64 pp. 275-279. , 5 p. (2020)

Sándor Imola, Pilling János (2016): Tévhitek az orvosi kommunikációról. Orvosi Hetilap, 157 (17): 644-648.

Pilling János, Erdélyi Kamilla (2016): Az egészségügyi kártérítési perek kommunikációs vonatkozásai. Orvosi Hetilap, 157 (17): 654-658.

Stauder Adrienne, Eörsi Dániel, Pilling János (2016): Az orvos–beteg kommunikáció jelentősége a szomatizáló páciensek ellát
ásában. Orvosi Hetilap, 157 (17): 664-668.

Kollár János (2016): Kommunikáció az egészségügyi teamen belül: orvosok és szakdolgozók. Orvosi Hetilap, 157 (17): 659-663.

Kollár J, Babusa B, Stauder A, Pilling J, Cserepes R, Czeglédi E (2016): Improving teaching efficiency on Medical Universities – A comparative study of Hungarian and foreign medical university students’ feedbacks regarding learning by KOLLAR method. Journal Of Contemporary Medical Education 4:(1) 1-7

Kollár János (2015): Társasjátékok az orvosképzésben. Lege Artis Medicinae, 25 (06-07): 296-299.