Training of Soft Skills for Surgical Teams using an immersive Serious Game
Projekt reference number: 2018-ES01-KA202-050943
Projekt
Nem-műtéti-készségeknek nevezzük azokat az interperszonális (pl. kommunikáció, csapatmunka), kognitív (pl. döntéshozás, tudatosság) és személyes erőforrásokat (stresszel vagy fáradtsággal való megküzdés), amelyek kiegészítik a műtéti készségeket, illetve elősegítik a biztonságos és hatékony munkavégzést. Jelentőségüket a sebészetben és a sebészeti szakképzésben nemrég vették csak gorcső alá. Fontosságuk egyre nő, ahogy a sebészeti szakképzés egyre inkább elfordul a hagyományos képzési formáktól, amelyek már nem felelnek meg a modern és biztonságos sebészeti gyakorlatnak. Így a műtői munkatársak nem-műtéti-készségeinek folyamatos fejlesztése elengedhetetlené vált.
Továbbá a virtuális valóság (VR) és a videójátékok (Serious Games – SG) az élet minden területén kimeríthetetlen forrásai a modern oktatásnak. Előnyeiket a sebészeti képzésben sem használták még ki megfelelően, annak ellenére, hogy a műtéti team tagjai látványos környezetben, betegbiztonsági kockázatok nélkül fejleszthetik készségeiket, továbbá a képzés költségei is csökkenthetők, mivel nincs szükség tréning központ vagy műtő bérlésére.
Az S4Game Projekt fő célkitűzése, egy innovatív képzési program létrehozása az egészségügyi szakemberek nem-műtéti-készségeinek fejlesztésére. Ennek érdekében egy szakkönyv és egy egyedülálló, VR technológián alapuló videójáték megalkotása a cél, amelyek a műtői munkához szükséges nem-műtéti készségeket (kommunikáció, csapatmunka, koordináció) fejlesztik. A műtéti team tagjai (operatőr, első asszisztens, műtősnő stb.) 3D avatar formájában jelennek meg a játékban és a való életből vett problémamegoldó feladatokkal segíti a szakemberek képzését.
További információért, kérjük látogassa meg weboldalunkat: www.s4game.eu
Kérjük kövessen minket a közösségi médián keresztül is:
- Facebook – @s4gameproject
- Twitter – @S4Game1
- Instagram – sforgameproject
Multiplier Event
Multiplier Event Magyarországon
George Berci Sebészeti Oktató és Kutató Laboratórium
H-2053 Herceghalom, Gesztenyés út 1.
S4Game Projekt
2018-1-ES01-KA202-050943
- június 25. 09:00 CET
Tisztelt Kolléga!
Az S4Game projekt legfőbb célja, a kognitív készségek fejlesztése a VR technológia előnyeinek kihasználásával. A projekt keretében elkészítettük, az eddig hiánypótló kognitív készségek hátterének és fejlesztési lehetőségeinek kézikönyvét, illetve a virtuális valóság (VR) lehetőségeit kihasználva, fejlesztettünk egy a kognitív készségek fejlesztését szolgáló serious game-t. A projekt keretében 2021. június 25-én 9:00-tól lehetőségük nyílik az érdeklődőknek, hogy betekitnsenek a projekt munkájába és kipróbálhassák a játék legfrissebb verzióját.
A rendezvényen a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, kérjük amennyiben érdeklődik, regisztráljon az alábbi linken.
Regisztráció |
PROGRAM
2021.06.25.
08:45 Regisztráció
09:00 – 09:15 A résztvevők üdvözlése
09:15 – 10:00 Az S4Game projekt és elérendő céljainak bemutatása
10:00 – 10:15 Kávészünet
10:15 – 11:00 Az S4Game serious game bemutatása
11:00 – 12:00 A játék tesztelése (VR- és asztali verzió)
12.00 – 12.30 Kérdések és válaszok, validációs kérdőív kitöltés
Handbook
ELKÉSZÜLT AZ INGYENESEN LETÖLTHETŐ S4GAME HANDBOOK!
Az Európai Unió Erasmus+ programja által támogatott „Training of Soft Skills for Surgical Teams using an immersive Serious Game” projekt keretében elkészült a Handbook of Soft Skills Training using Virtual Reality and Serious Games for Surgical Teams in the Operating Room című hiánypótló kiadvány. A kérikönyv a kognitív készségek fejlesztésének lehetőségeit célozza meg a virtuális valóság és a videójátékok segítségével.
Az angol nyelvű kézikönyv a projekt weboldaláról vagy az alábbi QR kód segítségével ingyenesen letölthető.
- Facebook – @s4gameproject
- Twitter – @S4Game1
- Instagram – sforgameproject
Closing Workshop
Multiplier Event 2
Multiplier Event Magyarországon
Semmelweis Egyetem, Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika
Kísérletes és Sebészeti Műtéttani Tanszék
H-1089 Budapest, Nagyvárad tér 4.
S4Game Projekt
2018-1-ES01-KA202-050943
- augusztus 25. 14:00
Tisztelt Kolléga!
Az S4Game projekt legfőbb célja, a kognitív készségek fejlesztése a VR technológia előnyeinek kihasználásával. A projekt keretében elkészítettük, az eddig hiánypótló kognitív készségek hátterének és fejlesztési lehetőségeinek kézikönyvét, illetve a virtuális valóság (VR) lehetőségeit kihasználva, fejlesztettünk egy a kognitív készségek fejlesztését szolgáló serious game-t. A projekt keretében 2021. augusztus 25-én 14:00-tól lehetőségük nyílik az érdeklődőknek, hogy megismerjék és kipróbálhassák a játék végleges verzióját.
PROGRAM
2021.08.25.
13:45 Regisztráció
14:00 – 14:15 A résztvevők üdvözlése
14:15 – 14:30 Az S4Game projekt és elérendő céljainak bemutatása
14:30 – 15:15 Az S4Game serious game bemutatása
15:15 – 15:30 Kávészünet
15:30 – 16:30 A játék kipróbálása (VR- és asztali verzió)
KAPCSOLAT
Dr. Berner-Juhos Krisztina
Semmelweis Egyetem
Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika
Kísérletes és Sebészeti Műtéttani Tanszék
@: kksmtnet@semmelweis.hu
Tel: +36 20 666 36 31