A DKA első félévi látogatásait iskolánk előkészítette és megszervezte a Semmelweis Ignác Többcélú Szakképző Intézmény koordinálásában. Oktatóink az iskolában tájékoztató értekezleten vettek részt. Ezután megalakult a helyi DKA munkacsoport, melynek felkért vezetője Dr. Keszy-Harmath Dániel (a 9. F osztályfőnöke), további tagjai a 9. évfolyam osztályfőnökei: Gaál Krisztina (9. B), Sepsik Lilla (9. A), Komora-Molnár Orsolya (9. C) és Tóth Ildikó (9. KNY) oktatók.
Az iskolai és az online megbeszélések után bejárást kaptunk a Semmelweis iskolába, ahol Deme Nándor rendszergazda eligazítást és betekintést nyújtott oktatóinknak. Megismerkedtünk a CraftWare programmal. Ezzel a programmal tudnak majd a tanulók saját 3D terveket készíteni. Megtanultuk a 3D nyomtatók használatát és a gravírozógépét, a biztonsági előírásokat és előkészületeket. Megtekintettük a próbaként nyomtatott 3D alkotásokat, majd mi magunk is nyomtattunk és gravíroztunk.
A bejárás után megkezdődött iskolánkban is a CraftWare program telepítése a helyi gépekre, majd a tanulókkal digitális kultúra tanórákon használtuk a gépeket és a programot. Ezt követően munkavédelmi oktatásokat tartottunk osztályainkban, és jelenléti íveket írattunk alá a diákokkal, majd megvettük a nyomtatáshoz használható pendrive-okat és a gravírozáshoz a fatáblákat alapítványi támogatásból.
November-december folyamán minden 9. évfolyamos osztályunk (több részletben, csoportokra osztva) részt vett a digitális közösségi alkotóműhely foglalkozáson a Semmelweis Iskolában. A tanulók megismerték az eszközöket, és nyomtattak, gravíroztak. Sokan az előzetes terveken túl egyéni alkotásokat is létrehoztak, részben az Interneten található minták letöltésével, részben átméretezéssel, szeleteléssel.
Az innovatív környezet és a közösen eltöltött idő kiváló szórakozás volt a tanulók számára, s a DKA-ban eltöltött idő során kreativitásuk és szociális kompetenciáik is fejlődtek.