T Á J É K O Z T A T Ó
az Általános Orvostudományi Kar leendő
I. évfolyamos hallgatói részére a 2024/2025. tanévben
Szeretettel köszöntjük és egyben gratulálunk Önnek, hogy tanulmányi eredménye alapján felvételt nyert a Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kar általános orvos képzésére. Egyetemi tanulmányaihoz sok sikert kívánunk!
Az alábbi tájékoztatóval szeretnénk megkönnyíteni az egyetemi életbe való bekapcsolódását.
NEPTUN RENDSZER
Tájékoztatjuk, hogy tanulmányi ügyeit, valamint az egyetem hivatalos értesítéseit a NEPTUN.Net Egységes Felsőoktatási Tanulmányi Rendszerben tudja majd intézni, illetve nyomon követni. A rendszerhez való hozzáférésről a felvételről szóló kiértesítésben kap tájékoztatást.
A NEPTUN Egységes Tanulmányi Rendszer használatával kapcsolatos minden fontos információt az alábbi dokumentum tartalmazza:
- NEPTUN Egységes Tanulmányi Rendszer ismertetője
- A NEPTUN hallgatói pénzügyi tájékoztató anyaga ITT tölthető le.
OFFICE 365 és EGYETEMI E-MAIL CÍM hallgatóknak
Az egyetem hallgatói számára ingyenesen elérhető a Microsoft Office 365 szolgáltatása.
Az egyetem által biztosított e-mail címet a frissen felvett hallgató köteles aktiválni, és figyelemmel kísérni az ide érkező üzeneteket.
A hallgatók egyetemi e-mail-címe az egyetemmel való kommunikáció hivatalos csatornája, az egyetem kizárólag erre a címre küldi az értesítéseit. Emiatt a Neptunban, illetve a SeKÁ-ban ezt kell beállítani elsődleges e-mail-címnek.
Az egyetemi e-mail cím aktiválásával kapcsolatos tudnivalókat az egyetem honlapján található, alábbi leírás tartalmazza:
Útmutató a hallgatói o365 fiók aktiválásához/
HALLGATÓI JOGVISZONY LÉTESÍTÉSE
Az a jelentkező, aki felvételt nyert karunkra hallgatói jogviszonyt létesíthet az egyetemmel. A hallgatói jogviszony a beiratkozással jön létre.
- A beiratkozás a BEIRATKOZÁSI LAP NEPTUN rendszerből való kinyomtatásával (NEPTUN/INFORMÁCIÓ/ÁLTALÁNOS NYOMTATVÁNYOK) és aláírásával kezdeményezhető.
- Amennyiben a beiratkozási lapon szereplő adataiban a jelentkezése óta változás történt, ezt a változás kézírással vezesse át a beiratkozás előtt.
- A beiratkozási lapot a Tanulmányi Osztály vezetője hitelesíti, amennyiben a BEIRATKOZÁSI LAP adatai alapján nincs akadálya a jogviszony létesítésének. A beiratkozás a BEIRATKOZÁSI LAP hitelesítésével valósul meg.
Hallgatói jogviszony létesítésének feltétele
A hallgatói jogviszony létesítésének feltétele, hogy a beiratkozási lap leadásakor a Tanulmányi Osztály munkatársainak átadja a felvételi eljárásban a pontszámítás során felhasznált dokumentumok (középiskolai, érettségi, nyelvvizsga bizonyítvány, tanúsítvány, oklevél, többletpontot igazoló dokumentumok stb.) eredeti, vagy közjegyző által hitelesített másolatát, mely dokumentumok az ellenőrzés után a beiratkozás alkalmával visszaadásra kerülnek.
Tájékoztatom, hogy amennyiben megállapítást nyer, hogy felvételi eredményét befolyásoló valótlan adatszolgáltatás történt, a felvételről szóló döntés megsemmisítésre kerül.
BEIRATKOZÁS
- az aláírt (szükség esetén javított) BEIRATKOZÁSI LAP, valamint az alább felsorolt dokumentumok leadásával és
- a NEPTUN rendszerben a hallgatói státusz regisztrálásával történik.
A beiratkozás időpontjai
2024. augusztus 26. (hétfő) 9.00 – 11.00 óra és 13.00 – 15.00 óra
2024. augusztus 27. (kedd) 9.00 – 11.00 óra és 13.00 – 15.00 óra
A beiratkozás helye
Általános Orvostudományi Kar
Dékáni Hivatal, Tanulmányi Osztály
1089 Budapest, Nagyvárad tér 4. I. emelet E15.
Amennyiben a megadott időpontban nem tud személyesen megjelenni, meghatalmazott közreműködésére is lehetőség van.
MEGHATALMAZÁS MINTA (ITT tölthető le DOC formátumban)
Beiratkozáskor beadandó/bemutatandó dokumentumok
- személyazonosító igazolvány
- lakcímkártya
- adókártya
- TAJ kártya
- beiratkozási lap kinyomtatott, (szükség esetén javított) aláírt példánya
- aláírt FOGADALOMTÉTEL SZÖVEG
- aláírt NYILATKOZAT ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ MEGISMERÉSÉRŐL
- aláírt SEMMELWEIS ALUMNI REGISZTRÁCIÓS LAP
- aláírt NYILATKOZAT KÖNYVTÁRHASZNÁLATHOZ MEGKÜLDENDŐ ADATOK KEZELÉSÉRŐL
- a felvételi eljárás során a pontszámításban figyelembe vett dokumentumok eredeti, vagy közjegyző által hitelesített másolati példánya
- Okmányirodától kapott NEK adatlap diákigazolvány igényléshez
- egy darab 3,5 x 4,5 cm-es, a hátoldalán névvel és születési dátummal ellátott fénykép
Tájékoztatjuk, hogy a hallgatók részére az esetleges pénzbeli támogatás utalása folyószámlára történik, ezért szükséges már előzetesen lakossági folyószámla nyitása, melynek számát és a pénzintézet nevét a beiratkozási lap nyomtatása előtt a Neptun rendszerben szíveskedjék rögzíteni.
Felhívjuk figyelmét, hogy a BEIRATKOZÁSI LAPON (lásd fent) nyilatkoznia kell:
- A Tanulmányi tájékoztató megismeréséről
A TANULMÁNYI TÁJÉKOZTATÓ AZ AKTUÁLIS TANÉVRE augusztus hónap második felében lesz elérhető.
- Az állami ösztöndíjas képzésre történt felvétel esetén e képzés feltételeinek elfogadásáról
Amennyiben 2024. augusztus 30-ig a 2024/2025. tanévre felvételt nyert jelentkező a beiratkozás lehetőségével nem él, a tanulmányok megkezdésére való jogát elveszti.
Tájékoztatom, hogy a jelenleg hatályos Semmelweis Egyetem Szervezeti és Működési Szabályzat – III. KÖNYV Hallgatói Követelményrendszer – III.2. RÉSZ Tanulmányi és Vizsgaszabályzat értelmében a beiratkozott hallgató tanulmányai megkezdésére legfeljebb 2 félévre kaphat halasztást, a Kar Tanulmányi Osztályához benyújtott, a Tanulmányi és Vizsgabizottsághoz címzett kérelem alapján. A hallgatói jogviszony első félév teljesítése előtti szüneteltetése abban az esetben lehetséges amennyiben a hallgató a hallgatói jogviszonyból eredő kötelezettségeinek szülés, továbbá baleset, betegség, vagy más váratlan ok miatt, önhibáján kívül nem tud eleget tenni.
REGISZTRÁCIÓ
a NEPTUN rendszerben a 2024/2025. tanév őszi szemeszterére a félév „aktív” státuszra állításával történik
2024. augusztus 21. 8.00 órától augusztus 30. 24.00 óráig.
TANTÁRGYAK, KURZUSOK FELVÉTELE
a mintatanterv alapján:
2024. augusztus 26-tól augusztus 30. 24.00 óráig.
Az aktív státuszra történő regisztráció a legalább egy tárgy felvételével történhet. A hallgató a tárgyfelvételről a tantárgyfelvételi időszak lezárása után 1 munkanapon belül NEPTUN üzenet formájában értesítést kap az általa felvett tárgyak ellenőrzésének szükségességére vonatkozó felhívással.
A hallgató a tárgyfelvételi időszak lezárulta után 5 napon belül kifogással élhet a nyilvántartásban szereplő tárgyfelvételre vonatkozó adattal szemben. A kérelmet személyesen, vagy elektronikus levél formájában a Tanulmányi Osztálynál lehet benyújtani. Megalapozott módosítási kérelem esetén a tantárgyfelvételt a Tanulmányi Osztály módosítja. A kifogásra vonatkozó kérelmet a Tanulmányi Osztály vezetője bírálja el, oly módon, hogy annak engedélyezése esetén a módosítást a Tanulmányi Osztály a tárgyfelvételi időszak lezárását követő 8 napon belül végre tudja hajtani.
A Testnevelés tantárgy a mintatanterv kötelező része, így az órák látogatása valamennyi aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező hallgató számára kötelező, mind a 12 félévben. A Testnevelés tantárgy óráinak látogatása alóli felmentés igénylésének, valamint a hallgatói felmentési igények elbírálásának folyamatára vonatkozó információk az SE Testnevelési és Sportközpont honlapjának Felmentési kérelem 2024/2025/1 félévre / oldalán találhatók.
Érintettség esetén az utasításban leírtak szerint szíveskedjék eljárni, különös tekintettel a felmentésre irányuló kérelem beadási határidejére! (2024. július 29. 8:00 – augusztus 11. 23.59)
Az első oktatási nap: 2024. szeptember 02.
TANÉVNYITÓ
A tanévnyitón elhangzó fogadalomtétel a kurrikulum része, ezért minden elsőéves hallgató számára kötelező részt venni az ünnepségen.
Helyszín: MVM Dome Budapesti Multifunkcionális Sportcsarnok (1098 Budapest, Üllői út 131.)
Időpont: augusztus 31. (szombat, 10:00-12:00)
Hallgatók érkezése: 8:00-9:00
Hozzátartozók érkezése: 9:30-ig
Az ünnepségen való részvétel előzetes online regisztrációhoz kötött, amely részleteiről minden érintett levélben kap tájékoztatást.
ALKALMASSÁGI VIZSGÁLAT
Az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény 27. §-a értelmében az egészségügyi tevékenység végzésében hallgatói jogviszony alapján közreműködő személyek alkalmassági vizsgálaton kötelesek részt venni. Az alkalmassági vizsgálatot a Semmelweis Egyetem Klinikai Központ Szakrendelő Intézet Foglalkozás-egészségügyi Szolgálata végzi.
A vizsgálatra történő jelentkezésről a Dékáni Hivatal értesíti Önt a későbbiekben a NEPTUN rendszeren keresztül.
Az egészségügyi vizsgálathoz szükséges dokumentumok itt letölthetőek:
- Tájékoztató
- Felhasználó útmutató az Aptitude foglalkozás-egészségügyi vizsgálatszervező alkalmazáshoz
- Anamnézis lap
- Háziorvosi nyilatkozat
- Semmelweis Egyetem Munkavédelmi Szabályzatának 5. melléklete szerinti Nyilatkozat
- Hallgatói nyilatkozat egészségi állapotról
- Egészségügyi nyilatkozat (járványügyi érdek)
Kérjük, hogy az alábbi dokumentumban szereplő leírást figyelmesen olvassa el!
DIÁKIGAZOLVÁNY
A NEPTUN rendszeren történő regisztrációt követően indítható el a diákigazolvány igénylése, elektronikus úton.
A diákigazolvány igényléséről az Oktatási Hivatal részletes tájékoztatása az alábbi linken érhető el: https://www.oktatas.hu/felsooktatas/diakigazolvany/diakig_igenyles_hun
További tájékoztatást talál a www.diakigazolvany.hu oldalon.
KÖTELEZŐ MUNKA ÉS TŰZVÉDELMI OKTATÁS
A kötelező munka, tűz és környezetvédelmi oktatásra a „Biztonságtechnika tanfolyam I. évfolyamos ÁOK hallgatók részére” kurzus keretében kerül sor, mely kurzus a Semmelweis Egyetem Központi E-learning Rendszerében található.
Az oktatási anyag megtekintésére és az ahhoz kapcsolódó teszt kitöltésére vonatkozó időszak a későbbiekben kerül meghatározásra.
Semmelweis Egyetem Szenátusi határozata által elfogadott Munkavédelmi Szabályzat 2.6.4. pontja, Tűzvédelmi Szabályzat 2.6.4. pontja és Környezetvédelmi Szabályzat 2.1.3. pontja alapján a beiratkozást követő 30 napon belül teljesíteni szükséges az oktatást, amely a vizsgára bocsátás feltétele. Az oktatás akkor tekinthető teljesítettnek, ha a teszten legalább 80 %-os eredményt ér el.
E-LEARNING
Az e-learning rendszer elérhetősége: http://itc.semmelweis.hu/moodle/
A bejelentkezéshez szükséges regisztráció elkészítéséhez minden információt megtalál a következő linken: https://seka.semmelweis.hu/hu/info/e-learning
TANÉVBEOSZTÁS
A 2024/2025. tanév beosztása az alábbi linken érhető el: https://semmelweis.hu/aok/oktatas/tanevbeosztas/
GÓLYATÁBOR
A Semmelweis Gólyatábor a frissen felvett hallgatók életének egyik legmeghatározóbb eseménye. Minden évben augusztus közepén kerül megrendezésre évtizedek óta Tatán.
A Semmelweis Egyetem Gólyatábora – Magyarországon a leghosszabb – 6 napos, mindezen idő alatt a gólyáknak lehetősége nyílik megismerni a évfolyamtársaikat, a felsőbbéveseket, az egyetemet.
A frissen felvett hallgatók az egyetem által küldött első tájékoztató levéllel kézhez kapják a gólyatábori meghívójukat. Ez tartalmazza a tábor fontos részleteit, a táborszervezők és a kari vezetők elérhetőségét, akikkel bármikor felvehetik a kapcsolatot amennyiben táborral, vagy egyetemmel kapcsolatos kérdésük van.
KOLLÉGIUM
Kollégiumi elhelyezéssel kapcsolatos tudnivalókról (pályázati kiírás, pályázati adatlap, csatolandó dokumentumok, határidők) az alábbi linkre kattintva tájékozódhat.
TÁJÉKOZTATÓ ÉS PÁLYÁZATI ŰRLAP A HÖK WEBOLDALÁN →
etikai kódex
ADATVÉDELEM
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ (PDF)