Az elinduláshoz szükséges legfontosabb teendőkről az alábbiakban tájékoztatom:
I. Közalkalmazotti jogviszony létesítése
Közvetlenül az elsődleges képzőhelynél kell jelentkezni az általuk a http://www.enkk.hu/index.php/hun/szakkepzes-tamogatasi-foosztaly/rezidens/ures-allashelyek oldalon, illetve saját honlapjukon meghirdetett álláshelyekre.
Sikeres álláspályázat esetén az elsődleges képzőhely a jelölttel együtt szándéknyilatkozatot (letölthető az https://www.enkk.hu/index.php/hun/szakkepzes-tamogatasi-foosztaly/rezidens/tamogatasi-igenyek) nyújt be az ÁEEK-hoz.
Az ÁEEK a szándéknyilatkozatot megvizsgálja, hogy a támogatott szakképzésben való részvétel alábbi feltételei fennállnak-e:
1.) A jelölt első szakképesítésének támogatására irányul-e a szándéknyilatkozat,
2.) A jelölt még nem vett részt támogatott szakképzésben,
3.) Az elsődleges képzőhely az adott szakma vonatkozásában rendelkezik-e akkreditációval.
Az ÁEEK a vizsgálat eredményéről az egészségügyi szolgáltatót és a jelöltet tájékoztatja. Pozitív elbírálás esetén az egészségügyi szolgáltató és a jelölt kezdeményezi a jelölt közalkalmazotti kinevezését az ÁEEK-nál.
Az ÁEEK a jelölttel határozott időre szóló közalkalmazotti jogviszonyt létesít.
A jelöltnek az általa választott egyetemmel (Egyetemünk vonatkozásában a Szak- és Továbbképzési Központban Bp. VIII., Üllői út 25.) a közalkalmazotti jogviszony megkötését követően 10 napon belül kezdeményeznie kell a szakképzési szerződés megkötését.
Az alább felsorolt dokumentumok hiánytalan benyújtása elengedhetetlen feltétele a szakképzési rendszerbe történő regisztrálásához:
- az ÁEEK-kal létesített közalkalmazotti jogviszony igazolása
- adatlap szakképzési jogviszony létesítéséhez
- szakképzési megállapodás 3 eredeti példányban kitöltve, aláírva, orvosi pecsétjével ellátva
- diploma másolat, honosított diploma esetén ezen kívül a honosításról szóló határozat másolata (amennyiben nem a Semmelweis Egyetem ÁOK-n szerezte diplomáját, hiteles másolat szükséges)
- Működési Nyilvántartásba vételi határozat másolata
- Magyar Orvosi Kamara tagsági kártya másolata
- nyilatkozat – személyes adat kezeléséről
- nyilatkozat – rezidensi rendszerben való korábbi részvételről
- nyilatkozat – elektronikus úton történő kézbesítésekkel kapcsolatban
- 3 db igazolványkép
- szakmaspecifikus egyéni képzési terv kitöltve, az elsődleges képzőhely vezetője által jóváhagyva