Az Igazgatóság szervezete, felépítése, főbb feladatai
Az Igazgatóság feladatköre kiterjed a SE biztonságszervezésére, vagyonvédelmére, munkavédelmére, tűzvédelmére, környezetvédelmére, a Minőségirányítási Rendszerrel párhuzamos Környezetalapú Irányítási Rendszer kialakítására, valamint a Katasztrófavédelmi és Polgári védelmi oktatási területre, a kapcsolódó oktatásokra
Felépítése
Vagyonvédelmi Osztály
A Vagyonvédelmi Osztály létszáma 18 fő, a feladatokat az osztályvezető mellett, csoportvezető, rendészek, technikai védelmi szakértők, technikai védelmi, érintésvédelmi és vagyonvédelmi koordinátorok látják el.
Rendészeti Csoport
- rendkívüli események kivizsgálása, kapcsolattartás a hatóságokkal,
- vagyonőri szolgálatok (Központi Diszpécser- és Járőrszolgálat, telephelyek vagyonvédelmi szolgálatai) szakmai szervezése, ellenőrzése,
- közalkalmazott portások kiválasztása, betanítása, eszközökkel történő ellátása,
- portaszolgálatok szakmai és humán szervezése, ellenőrzése.
Technikai-védelmi Csoport
- technikai-védelmi eszközök (behatolásjelző-, beléptető-, és kamerarendszerek) felügyelete, karbantartása,
- biztonságtechnikai rendszerek tervezése, kivitelezésük ellenőrzése,
- biztonságtechnikával kapcsolatos informatikai rendszerek menedzselése,
- érintésvédelmi szabványossági felülvizsgálatok végrehajtásának felügyelete, ellenőrzése.
- fizető és ingyenes parkolással kapcsolatos ügyek intézése.
Rendszerfelügyeleti Csoport
- belépési jogosultságok kezelése,
- egyetemi belépőkártyák gyártása, kiadása, visszavétele.
Biztonságszervezési Osztály
A Biztonságszervezési Osztály létszáma 21 fő, a feladatokat az osztályvezető mellett, 3 szakmai vezető, biztonságtechnikai szakértők, biztonságtechnikai koordinátorok és polgári és katasztrófavédelmi szakértők látják el.
A Biztonságszervezési Osztály főfeladatai
- bejelentett balesetek ügyintézése, munkabalesetek vizsgálata,
- a munkavédelmi és tűzvédelmi hatósági ellenőrzések szakmai felügyelete,
- a munka- tűz-, katasztrófa- és polgári védelmi szakmai dokumentációk, munkautasítások elkészítése,
- munkavállalók munka- tűz-, katasztrófa- és polgári védelmi oktatásának megszervezése megtartása
- tűzriadó gyakorlatok lebonyolítása
- hatósági kapcsolattartás
- rendezvénybiztosítás
- szakvélemények készítése és közreműködés a beruházások, kivitelezések során
Katasztrófa- és polgári védelmi Csoport
- Üzemeltetői Biztonsági Terv készítése
- A klinikák Egészségügyi Válsághelyzeti Terveinek felülvizsgálata, pontosítása
- Tantárgyi oktatás végzése
Környezetvédelmi Osztály
A Környezetvédelmi Osztály létszáma 3 fő, a feladatokat az osztályvezető mellett, kiemelt környezetvédelmi szakértők látják el, továbbá külsős ADR tanácsadó segíti az osztály munkáját.
A Környezetvédelmi Osztály fő feladata a Semmelweis Egyetem oktató, kutató és gyógyító tevékenységének – a környezeti elemek védelmét, a környezet igénybevételének csökkentését, az emberi egészség védelmét szolgáló – szabályozása, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény előírásainak figyelembevételével. Célja meghatározni a feladatokat és a szabályokat, amelyek segítségével az Egyetem tevékenysége végzése során fellépő környezetterhelés megelőzhető, feltárható, csökkenthető, illetve megszüntethető, így például:
- A Környezetvédelmi Osztály szakmai irányítása mellett kerülnek gyűjtésre és átadásra az Egyetem szervezeti egységei által termelt nem veszélyes és veszélyes hulladékok (speciális egészségügyi veszélyes és a fizikai/kémiai tulajdonságai miatt veszélyes hulladékok);
- A szervezeti egységek környezetvédelmi és ADR szempontú ellenőrzése, oktatása és szakmai támogatása;
- Folyamatos konzultáció a szervezeti egységek környezetvédelmi megbízottjaival.
- Rendszeres ismeretterjesztés és tájékoztatás a hulladékok csökkentése, a szelektív hulladékgyűjtés és a munkavállalók környezettudatosságának fejlesztése érdekében.