Tisztelt hozzátartozók!
Az Önök gyorsabb és hatékonyabb tájékoztatásának biztosítására, illetve annak érdekében, hogy orvosaink minél több időben teljes figyelmüket a betegek gyógyítására szentelhessék, összegyűjtöttük a Semmelweis Egyetemen COVID-19 megbetegedéssel kezelt páciensek kapcsán leggyakrabban felmerülő gyakorlati kérdéseket.
A Semmelweis Egyetem által létrehozott COVID-információs vonalon szintén meghallgathatók az alábbi információk, munkanapokon 8.00 és 16.00 között pedig egy adott beteg állapotáról is kérhetnek felvilágosítást; a telefon nyomógombjainak segítségével kiválasztható a munkatárs kapcsolása opció, aki az érintettet kezelőegység diszpécseréhez továbbítja az érdeklődőt. Erről szóló cikkünk ide kattintva érhető el →
Semmelweis Egyetem COVID információs vonal: 06 1 459 1500 / 1-es gomb
Érdeklődés hozzátartozó állapotáról: minden hétköznap 08.00-16.00 között
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a tájékoztatást végző orvosra akár több vonal is várakozhat, így türelmét kérjük! A megjelölt időszakon kívül orvosaink teljes figyelmüket a betegek gyógyítására szentelik, emellett a munkaidő nagy részében védőruhát kell viselniük, ezért nem mindig tudják felvenni a telefont.
Milyen tájékoztatás adható az intézményben fekvő betegekről?
A jelen járványügyi helyzetre való tekintettel bár korlátozottan, de lehetőség van telefonon tájékoztatást adni az egyes betegek állapotáról. A tájékoztatásra kijelölt hozzátartozót a beteg jelöli meg, a tájékoztatható hozzátartozó neve bekerül az orvosi dokumentációba.
Milyen gyakran érdeklődhetek?
A nagy beteglétszámra, a megnövekedett adminisztrációs és védőfelszerelés használatával járó terhekre való tekintettel kérjük, hogy lehetőség szerint telefonon csak nagyon indokolt esetben érdeklődjön orvos kollégáinktól és lehetőleg magától a betegtől szerezzen információt, hiszen a beteget naponta tájékoztatjuk a vizitek során minden vele kapcsolatos tudnivalóról.
Hogyan lehet beteget látogatni?
A Semmelweis Egyetem valamennyi klinikáján aktuálisan hatályos a teljes látogatási tilalom, valamint a COVID-19 betegeket kezelő osztályaink járványügyi profilja miatt csak igen korlátozottan, speciális esetekben, kritikus állapotú vagy intenzív ellátást igénylő betegek esetében van lehetőség személyes látogatásra, melyet hétköznapokon munkaidőben az adott betegellátó intézet igazgatójával tudnak egyeztetni. Az engedélyezett látogatók számára a szükséges védőfelszerelés biztosított.
Lehet-e csomagot küldeni?
A bent fekvő betegek részére – az intenzív és sürgősségi betegfelvételi osztályok kivételével – csomag küldhető, ezt a beteg nevével, szobaszámával ellátva az intézet portáján kell leadni és innen munkatársaink juttatják fel az osztályra. Kérjük, egy beteg részére hetente legfeljebb 2 alkalommal küldjenek csomagot.
A csomagok leadása az alábbi időszakokban lehetséges:
- Tömő utcai Tömb, Pulmonológiai Klinika betegei számára (2., 3. és 7. emelet) – munkanap 16:00 és 18:00 óra között,
- Tömő utcai Tömb, Belgyógyászati és Hematológiai Klinika betegei számára (4. emelet) – munkanap – 18:00 és 19:00 óra között,
- Tömő utcai Tömb, Belgyógyászati és Onkológiai Klinika betegei számára (5. emelet ) – munkanap 19:00 és 20:00 óra között,
- Balassa utcai Tömb, Pszichiátria és Pszichoterápiás Klinika, Neurológiai Klinika: munkanapon 8.00-18.00 óra között
- Központi Betegellátó Épület, Sebészeti Tömb: 8.00-18.00
- Belgyógyászati és Onkológia Klinika, Urológiai Klinika: 14.00-18.00
- Szent Rókus Klinikai Tömb: munkanap 14.00-16.00 óra között
Mit tegyenek a csomagba?
Alapvető tisztálkodási szereket, papucsot, pizsamát, poharat, evőeszközt célszerű a csomagban elhelyezni. Ha nincs a betegnél, érdemes mobiltelefont, vagy egyéb kapcsolattartásra szolgáló eszközt, ezen kívül személyes üzenetet, fényképet, 1-2db kisebb személyes tárgyat is elhelyezni a csomagban, amely a bennfekvés időszakát megkönnyíti a betegnek. Csak nem romlandó, hűtést nem igénylő élelmiszert hozzanak. COVID osztályról csak a betegek távozásakor lehet tárgyakat elvinni.