A TDK-konferencia előadóinak a sikeres felkészüléshez az alábbi tanácsok megfontolását javasoljuk:
  • A jó absztrakt áttekinthető, megfelelően tagolt. A klasszikus tagolás: bevezetés, célkitűzés, módszertan, eredmények és következtetések.

  • Fontos a jó helyesírás. Kerülendő a latinos és a magyaros írásmód keverése (pl. nem hyperkoleszterinémia, hanem hypercholesterinaemia vagy hiperkoleszterinémia). A latin vagy a magyar nyelv szabályait következetesen be kell tartani mind az absztraktban, mind az előadás diáin.

  • Az előadás-kivonat tartalmazzon pontos számszerű eredményeket. Ne legyenek benne pontatlan megfogalmazások (pl. „számos esetben”, „meglehetősen gyakran” stb.).

  • Az előadások elkészítésénél fontos az absztraktnak megfelelő, jó tagoltság. Nagyon fontos a 10 perces időkeret betartása, a túllépést a bizottság pontlevonással bünteti. Általánosságban elmondható, hogy egy dia ismertetésére átlagosan egy perc jusson. Az előadó feltehetően nem fog kicsúszni az időből, ha a bevezető és záró dián kívül 10-12 diát készít.

  • A prezentáció összeállításánál fontos, hogy a diák ne legyenek túlzsúfolva.

  • Javasolt a szekció előtt legalább fél órával megjelenni az előadóban. A megjelenés az alkalomhoz illő legyen.

  • Az előadásokat a szekció előtt kell feltölteni a számítógépre, a szekciók alatt erre már nincsen lehetőség. Saját laptop nem használható, az előadásokat pendrive-ról kell a vetítő számítógépre feltölteni. 

  • Feltöltés után érdemes az előadást ellenőrizni: végigfuttatni, és kipróbálni a beillesztett videókat, animációkat, a távvezérlő és a lézerpointer működését. A diákat az előadónak kell léptetnie!

  • Az előadás legyen jól érthető és elég hangos. A nagy előadókban hangosítást biztosítunk, a szemináriumi termekben azonban ez nem megoldható.

  • Célszerű az előadást  fejből megtartani, a felolvasás sokat ront egy szép előadás értékén. Segítségnek mindig ott van a kivetített dia, ezért is célszerű azt ilyen szellemben elkészíteni.

  • Az előadás érthetőségét, világos felépítését nagyban segíti, ha a felkészülés részeként azt házi főpróbán vagy a témában kevésbé járatos hallgatóknak is elmondjuk, és visszajelzéseik alapján javítunk rajta.

  • Az előadás alatt fontos a szemkontaktus a bizottsággal és a hallgatósággal.

  • Az előadást 5 perc vita követi, amely az értékelés egyik legfontosabb alapja. Az átgondolt, a kérdésre koncentráló válaszok sokat lendíthetnek az előadó megítélésén.

  • Javasolt a szekció minden előadását meghallgatni, a szekció alatti aktivitást is értékeli a bíráló bizottság. Aktív vitakészségünket nem csak a kapott kérdésekre adott válaszokkal, hanem a többi előadótól kérdezéssel is megmutatjuk.