Tisztelt Doktornő!
Tisztelt Doktor úr!

A korábban az ÁEEK által gyakorolt munkáltatói jogok 2021. január 1-től átadásra kerültek az elsődleges képzőhelyek részére, ez főleg adminisztrációs terhet jelent a fogadó szervezeteknek.  
 
Az egészségügyi felsőfokú szakirányú képzési rendszerről, a Rezidensi Támogatási Program ösztöndíjról, valamint a fiatal szakorvosok támogatásáról szól 162/2015. (VI.30.) Korm. rendelet és az egészségügyi felsőfokú szakirányú szakképesítés megszerzéséről szóló 22/2012. (IX.14.) EMMI rendelet rendelkezései egyéb tekintetben változatlanok maradtak.

Az Egyetemek szakképzés irányító jogkörei is változatlanok.

Az ÁEEK beolvadt az Országos Kórházi Főigazgatóságba (a továbbiakban: OKFFŐ), a szakképzés irányítási és felügyeleti jogkörei a továbbiakban is változatlanok maradtak. A finanszírozást továbbra is végzi, információink szerint az ösztöndíj rendszer is változatlan marad egyenlőre.

A fentiekre tekintettel a szakképzés teljesítésének eddigi gyakorlata és folyamatai változatlanok, azzal hogy: a korábbiakban az ÁEEK felé benyújtott, jogviszonyt érintő dokumentumokat innentől az elsődleges képzőhelyén megjelölt munkáltatói jogkör gyakorlója részére kell benyújtania.

Ennek megfelelően a központi ÁEEK adminisztráció megszűntével, az elsődleges képzőhelyén végrehajtott munkáltatói intézkedéseket az Egyetem részére is be kell nyújtani, amennyiben lehetséges elektronikus formában.

Az Egyetem Szak- és Továbbképzési Központja, szakképzés irányítás keretében a szakképzését érintő minden eseményről értesíteni fogja az elsődleges képzőhelyet, hogy ott a munkáltatói intézkedések megtétele lehetővé váljon.

Az új rendszerben elsődleges cél a kommunikáció fenntartása a különböző szervezeti egységek és a rezidens között.

Kérem amennyiben bármilyen kérdése van forduljon a Központhoz (szakestovabbkepzes@semmelweis-univ.hu), illetve figyelje honlapunkat (semmelweis.hu/szak-es-tovabbkepzes) és hírleveleinket. 

Üdvözlettel:

Semmelweis Egyetem
Szak- és Továbbképzési Központ