Intézményünk örömmel tudatja legújabb sikerét, mely alapján az idei évben sikeres pályázatot nyújtottunk be az Erasmus+ Köznevelési (KA-122-SCH) szektoron belül. Projektünk alapját a nemzetköziesítési stratégiánk adta, melynek fókuszában a tanulók nyelvi készségeinek fejlesztése áll. Mindemellett, kiemelt figyelmet fordítunk egy olyan életpályamodell kialakítására, melynek köszönhetően az ifjúság tehetséggondozását és koruknak megfelelő személyiségjegyeiket átfogóan tudjuk támogatni a hard, valamint soft-skilleket párhuzamosan szem előtt tartva.

Nyertes pályázatunk címe:

A Bókay útja a nemzetköziesedés felé nyelvi fejlődéssel és innovatív oktatási módszerek alkalmazásával kezdődik.”

Az Európai Unió által finanszírozott 12 hónapos futamidejű projekttel felhasználva Iskolánk tanulói rövid és hosszútávú szakmai gyakorlaton, oktatóink pedig különböző típusú továbbképzéseken vesznek majd részt Európa szerte:

  • Tanulók rövid távú tanulási célú mobilitása Olaszországban, 10 diák és 1 kísérő oktató részvételével valósul meg.
  • Tanulók hosszú távú tanulási célú mobilitásunkat (31 nap) – melyet sokak ErasmusPro ként emlegetnek-, szintén Olaszországban, 10 tanulónk közreműködésével teljesítjük.
  • Munkatársainknak szóló, nemzetközi tanfolyamokon és továbbképzéseken 8 munkatársunk vesz majd részt, Szlovéniában.

A felsorolt tevékenységeket az alábbi pályázati célkitűzéseink érdekében valósulnak meg:

  1. Új pedagógiai módszertanok elsajátítása, különös tekintettel a CLIL szemléletmódra:
  • Ezen célkitűzésünkre közvetlenül a munkatársi mobilitások megvalósításával reflektálunk, mivel a CLIL szemléletmód középpontjában a tartalomalapú nyelvoktatás áll. Alkalmazásának lényege az, hogy a nyelvtanulást beépítjük egy másik tanulási folyamatba, így a diákok idegen nyelven sajátítják majd el az elméleti és gyakorlati képzési ismereteiket.
  1. A life-long learning és az önfejlesztés iránti igény felkeltése a diákokban, oktatókban:
  • A diákok lemorzsolódásának csökkentését és a tanári fluktuáció megállítását az egész életen át tartó tanulás és az önfejlesztés intézményi normává alakításuk által szeretnénk elérni. Hiszünk abban, hogy az iskolai vezetőség és tantestület aktív részvételével a tanulók sokoldalú egyéni sikereket tudnak majd elérni a nemzetközi tevékenységeken megtapasztalt élményközpontú tanulás/tanítás megismerése, valamint megtapasztalása által.