Október hónapban Székely Tekla kapta a hónap óratartójának járó díjat. Ezúton is gratulálunk neki!
Teklával készítettünk egy rövid interjút, ezt alább olvashatjátok.

Honnan hallottál először a BOE-ról? Mikor kezdtél el BOE-zni és mi motivált rá, hogy belépj az egyesületbe?

Egy Facebook esemény keltette fel a figyelmemet, amire elmentem és betekintést nyertem a szekciók főbb tevékenységeibe. A sokszínű programlehetőségek és a buzgó vezetőség motivált, ezért 2018 őszén csatlakoztam az egyesülethez.

Milyen szekcióban/ szekciókban képződtél? Mi alapján választottad ezt/ezeket?

Kardiovaszkuláris- és tumorprevenciót választottam. Több tényező közrejátszott a döntésben: személyes érintettség; az a tény, hogy Magyarország 2 vezető halálokáról van szó. Ma már nagyon sok konkrétumot ismerünk ezen betegségek kivédési lehetőségeivel kapcsolatban, amiket mondhatni kötelességemnek érzek terjeszteni.

Az első óratartásaid körülményeire lennénk kíváncsiak: Milyen érzések voltak benned előtte? Voltak-e esetleg félelmeid/aggályaid? Mi volt összességében végül a tapasztalatod?

Az első órámat a volt sulimban tartottam, ez egy plusz stresszfaktor volt, hiszen volt tanáraim is jelen voltak. Izgultam kicsit, hogy majd bakizom, kifutok az időből, olyat kérdeznek a diákok amire nem tudok válaszolni stb. Igazából felesleges volt, minden áthidalható egy kis spontaneitással. Pl. Előre el  lehet dönteni mik azok a témák amik időhiány esetén kihagyhatóak.

Milyen gyorsan rázódtál bele az óratartásba? Tapasztalt előadóként hogyan készülsz fel egy-egy órára?

Viszonylag gyorsan. Minél több órát tart az ember annál több fortélyra jön rá, de nincs két ugyanolyan óra. Minden osztály más. Tudni kell alkalmazkodni hozzájuk és megtalálni a közös hangot. Segíthet, ha megérdeklődjük hanyadik évfolyamhoz megyünk és milyen profilú osztályba. Felkészülés szempontjából is fontos, hiszen támpontot nyújt, mit kell náluk kihangsúlyozni pl. kisebbeknél a szív anatómiáját táblánál felrajzoljuk és átbeszéljük, nagyobbakat az ilyesmi untatná.

 Mit tanácsolnál azoknak, akik egyelőre csak kacérkodnak az óratartás gondolatával?

Egy percet se habozzanak! Nem lehet ezt rosszul csinálni, és csak tapasztalattal lehet fejlődni. Szinte mindig hálásak a gyerekek/tinik, persze a tanárok is. Nekik ez nagy élmény, már csak azért is, mert sokkal nagyobb buli, mint egy hagyományos tanóra.

Milyen terveid vannak a BOE-ban a jövőben (akár pozíció, utazás vagy valamilyen szervezői munka)?

Nemrég sikeresen pályáztam Kardiovaszkuláris és tumorprevenciós koordinátornak, így a pozícióval járó tevékenységekkel foglalkozom főként ( Egészségverseny , képzések, világnapok). Ezen felül nagy lelkesedéssel készülődöm az indiai nyári cseregyakorlatomra, amit a BOE-nak köszönhetek.