Júniusban ismét Garancsy Gilbert tartotta a legtöbb prevenciós órát, köszönjük neki ezt a rengeteg munkát, viszont a hónap óratartója díj szabályai értelmében egymást követő hónapokban nem kaphatja meg ugyanaz a tagunk a díjat. Ezért szeretnénk nektek bemutatni Keresztes Dorkát aki a második legtöbb órát tartotta a hónapban. Dorka a vizsgaidőszak ellenére is majdnem 100 diáknak tartott szexuálprevenciós órát. Ezúton is köszönjük neki a munkáját!

Honnan hallottál először a BOE-ról? Mikor kezdtél el BOE-zni és mi motivált rá, hogy belépj az egyesületbe?

Egy kolis barátnőm Ilea Timi vitt bele a jóba, aki elhivatott BOÉ-s és vérbeli teddysként tevékenykedett.

Milyen szekcióban/ szekciókban képződtél? Mi alapján választottad ezt/ezeket?

Először a Teddy szekcióban tevékenykedtem (Timinek köszönhetően), ezen keresztül szippantott be az egyesület. Ezután rengeteg egynapos programban vettem részt, és megtaláltam azt a szekciót amiben igazán szívesen tevékenykedem, ez pedig a szexprev. Az utóbbi évben Koordinátori pozíciót töltöttem be a szekcióban.

Az első óratartásaid körülményeire lennénk kíváncsiak: Milyen érzések voltak benned előtte? Voltak-e esetleg félelmeid/aggályaid? Mi volt összességében végül a tapasztalatod?

Az első órámat abszolút váratlanul tartottam. Elmentem megnézni egy híres Tóth Ancsi féle órát, ő pedig kiállított a hetedikes osztály elé, hogy próbáljam megtartani ő majd segít és közbeszól ha valami nem megy (így is lett). A második órán már teljesen egyedül voltam egy csapat nyolcadikos vegyes osztály előtt, ráadásul egymás után hármat tartottam. Bár teljesen elfáradtam, ez nagyon jó tanítási-tanulási módszer, az utolsó óránál éreztem csak igazán rá, sokan jöttek és kérdeztek, sok volt a pozitív visszajelzés is, így hamarosan újabb és újabb órákat vállaltam.

Milyen gyorsan rázódtál bele az óratartásba? Tapasztalt előadóként hogyan készülsz fel egy-egy órára?

Azt hiszem elég gyorsan. Az anyag ugyan az, többet tudni pedig mérföldkövekkel többet tudunk az osztályoknál. A legnagyobb kihívás az az osztályok teljes különbözősége. Erre viszont nem lehet felkészülni. Persze azt tudja az ember, hogy „elit suliba” vagy szakiskolába megy, de ahány osztály annyi féle. Fontos felmérni óra elején az osztály személyiségét, tudását és igényeit. Ezen kívül nem hiszem, hogy nagyon készülni kéne.

 Mit tanácsolnál azoknak, akik egyelőre csak kacérkodnak az óratartás gondolatával?

Azt hogy vágjanak bele! Abszolút meghálálja önmagát. Én például ilyenkor éreztem azt, hogy hasznos erre az egyetemre járni. Rengeteget lehet prevencióval segíteni. Amikor óra után jönnek oda a diákok, hogy mennyire jó volt és kérdeznének még. Rettenetesen sokat lehet fejlődni előadás technikailag is. Ráadásul a szekcióhoz kapcsolódó képzésekből is rengeteget lehet tanulni, amellett persze hogy nagyon élvezetesek.

Milyen terveid vannak a BOE-ban a jövőben (akár pozíció, utazás vagy valamilyen szervezői munka)?

Erasmus miatt nem tudok pozíciót vállalni, azonban órát tartani mindenképpen fogok.