Érdemes-e már az első vagy másodévben kutatásra fecsérelni az időt? Egyáltalán kinek hasznos ez és kinek felesleges? Mi erről a hallgatók, az oktatók és a kutatók véleménye? Hogyan telik egy kutató napja? Mit jelent a kutatást választani hivatásnak? Mik a céljai egy kutatónak és hogyan tudja ezeket véghezvinni? Ütközik közben nehézségekbe? Milyen felelősség terhel egy tudóst? Mi a különbség egy ipari és egy egyetemi kutatói környezet között? Mérhető-e a tudományos kutatás eredményessége? És egyáltalán mitől tudomány a tudomány, és hogyan épül fel? Az előadásokban ezekre a kérdésekre kaphat választ a hallgatóság, személyes történeteken keresztül.
A cél, hogy az hallgatók minél nagyobb rálátást kapjanak a természettudomány és a tudományos kutatás műveléséről és alkalmazásáról, amit orvosi, gyógyszerészi, biológiai és pszichológia területen mozgó kutatóktól sajátíthatnak el. A kurzus során a hallgatók személyesen találkozhatnak a kutatást éppen most elkezdő és már befutott kutatókkal, az elméleti előadások keretein belül megismerhetik a legfontosabb tudományfilozófiai, tudományszociológiai és tudománymetriai elképzeléseket, valamint a publikálás mikéntjére is nagyobb rálátást kapnak. Az elméleti kereteken kívül az előadók személyes példákkal is illusztrálják egy-egy kutatás folyamatát valamint a kutatók és kutatások mindennapjait.
A teljesítés feltétele: az előadásokon a részvétel nem kötelező, az utolsó alkalommal a csoportfoglalkozáson kapnak érdemjegyet a hallgatók, ezen a részvétel viszont kötelező.