Az egyetem munkatársai által beadott védőoltások száma - 2022. január 17.
507104 Összes oltás

Leírásunk az épületben lévő 5 előadóteremre illetve 6 darab szemináriumi teremre, aulára illetve az első emeleti karzatra vonatkozik. A részletes technikai adatokról az Eszközpark menüben olvashat.

Rendezvényhez hogyan igényelhetőek eszközök?

Egy rendezvény profi lebonyolításához fontos, hogy pontos információkat kapjunk a rendezvény szervezőjétől arra vonatkozóan, mit-hogyan szeretnének megvalósítani, és hogy ehhez milyen technikai igények vannak. Ehhez az alábbi űrlap kitöltését kérjük. A kitöltött űrlapot mellékelten a rendezveny.eok@semmelweis-univ.hu címre küldje meg.

Hogyan működik a vetítés?

Fontos: A termekben lévő számítógépek (All-In-One PC) nem rendelkeznek dvd-olvasóval, ezért azt csak előzetes egyeztetést követően tudunk biztosítani!

Vetítés az előadótermekben: Az előadótermekben beépített asztali számítógépek (ún. All-In-One PC-k) vannak, de természetesen van lehetőség laptop beüzemelésére is VGA (D-sub) vagy HDMI csatlakozás segítségével. Amennyiben laptopja más típusú aljzattal rendelkezik, úgy gondoskodjon a megfelelő adapterről, ez főleg a hordozható Machintos gépekre vonatkozik.
Az előadótermek közt lehetőség van mind hang- mind képközvetítésre (a nagyobb termekből a kisebb termek felé illetve az egyforma kapacitású előadótermek között – KÉP). Ennek részleteiről szintén az Informatika Osztály munkatársai tudnak felvilágosítást adni.

Vetítés a szemináriumi termekben: A szemináriumi termekben beépített asztali számítógépek (ún. All-In-One PC-k) állnak rendelkezésre, de megoldható, hogy laptopot VGA (D-sub) vagy HDMI csatlakozás segítségével üzemeljünk be. A teremben található projektorokhoz távirányító igényelhető a recepción, melyet használat után a recepcióra kell visszavinni. Fontos, hogy a nap utolsó előadója a teremben lévő oktatástechnikai eszközöket kapcsolja ki, de ne áramtalanítsa!

Vetítés az aulában: Full HD minőségű LED-falunk segítségével erre is van lehetőség.

Hogyan működik a hangosítás?

Hangosítás az előadótermekben: Előadók számára a 3 nagy előadóteremben (Szent-Györgyi, Hevesy, Békésy) folyamatosan rendelkezésre áll 1 darab mikroport, illetve kérés esetén további 3 darab rádiós kézi mikrofon. Az első emeleti előadótermekben (Beznák, Hári) az előadók számára azonban nem szükséges hangosítás. Rendezvények alkalmával további vezetékes illetve rádiós mikrofon igényelhető korlátozott mennyiségben. A beépített számítógépek illetve a hordozható laptopok számára kihangosítást tudunk biztosítani.

Hangosítás a szemináriumi termekben: A szemináriumi termekben az előadók számára nem szükséges hangosítás. A beépített számítógépek illetve a hordozható laptopok (HDMI csatlakozás esetén) számára kihangosítást tudunk biztosítani.

Hangosítás az aulában: Kisebb volumenű rendezvények esetén lehetőség van beszéd hangosításra, kisebb zenekari hangosításra.

Digitális kijelzőkön hogyan lehet tartalmat megjeleníteni?

Rendezvények alkalmával lehetőség van az aulában lévő digitális kijelzőkön képet, videót (utóbbi hang nélkül) megjeleníteni. A megjelenítendő anyagokat jelen útmutató alapján készítsék el.

Internet, wifi hogyan használható?

Az előadótermekben illetve szemináriumi termekben a beépített számítógépeken nagysebességű internet érhető el.

Épületünkben vezeték nélküli internet (WIFI) is elérhető.

Rendezvények számára használható,
WIFI hálózat neve: konferencia / jelszó: Budapest2017
Ez a wifi hálózat korlátozott sebességű, így az weboldalak, emailek kisebb volumenű használatához elegendő!

Streamelés-hez illetőleg videókonferencia jellegű közvetítéshez (pl.: Zoom, Floor, stb.) dedikált internetkapcsolatot előre kell egyeztetni!

Amennyiben a közönség/vendégség számára telefonos alkalmazással történő interakciós programot szerveznek (pl: Kahoot szavazás), akkor hívják fel a figyelmet arra, hogy a vendégek időben csatlakozzanak a helyi WIFI hálózatra (amennyiben nem mobil internetet használnak) mert az egyidőben történő tömeges (pl: 300 fős) wifi csatlakozások kiszolgálása akár több percet is igénybe vehet!

Van ruhatárra lehetőlég?

Ruhatárhoz az aulában, a Hevesy illetve Békésy termek előtti helyiségben tudunk biztosítani rendezvények számára. Amennyiben igénybe szeretné venni, úgy kérjük, ezt jelezze. Ruhatárhoz személyzetet nem tudunk biztosítani.

Hol vannak a menekülési útvonalak?

A földszinti és 1. emeleti alaprajzon a zölddel jelölt menekülési útvonalat üresen kell hagyni. Beépíteni, akadályt képezni ezek a területeken tilos!

Milyen bútorokat lehet igényelni? (asztal, szék, könyöklő, stb.)

Asztalok: Rendezvények számára tudunk biztosítani, melynek mérete 180 x 80 cm. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 3 fő kényelmesen fér el mellette (4 fő is elfér, csak kicsit szűkösebben). Az asztalok terhelhetőségéről nincs pontos információnk.
Kasírozás (asztalszoknya): Elnökségi asztalokat rakott szoknyával, regisztrációs/technikusi asztalt egyenes kassírral készítünk elő.

Könyöklők: 5 darab könyöklő asztal.

Parafatáblák szintén igényelhetőek. Méretük: kb. 90 x 130 cm. Kb. 25 darab áll rendelkezésre.

Rendezvény székek (kék): Jelenleg olyan 80 szék áll rendelkezésre

Megállítótáblák:2-2 darab A3 és A4-es méretű megállítótáblát tudunk adni.

Milyen lehetőség van a bútorzatok, növénydézsák elmozgatására?

Az előadótermekben fix rögzítésű széksorok vannak.

A szemináriumi termekben található bútorok (asztalok, székek) mozgathatóak, azokat teremhasználat végén a az eredeti elrendezés szerint kell visszahelyezni.

Az aulában lévő növénydézsák mozgatását az épületüzemeltetés munkatársai végezhetik.

Miként lehet plakátokat, feliratokat, molinót kirakni?

Általánosságban elmondható, hogy az épület felületeire csak olyan módon szabad plakátokat, feliratokat kihelyezni illetve ragasztani, hogy azok (a rendezvény után) az épületben történő károkozás nélkül eltávolíthatóak, leszedhetőek legyenek.

Digitális kijelzőkre vagy parafatáblákra is van lehetőség tartalmakat kitenni.

Rendezvények alkalmával molinó kihelyezése a főbejárat fölé lehetséges.  A molinó maximum 5 x 2 méteres méretű, kötéllel befűzhetőnek kell lennie. A felhelyezésben az épület műszaki munkatársai tudnak segíteni.

Parkolásra milyen lehetőség van?

Parkolással kapcsolatos aktuális információkat a rendezvényszervezőtől kaphat.

Mit lehet tudni az aulai vitrinekről?

Az aulában összesen 11 (9+2) darab, az első emeleten pedig 5 darab vitrin áll rendelkezésre. Méretük: 83 x 183 x 9 cm (szé/ma/mé). A vitrinek elérhetősége korlátozott, használata csak egyeztetés után lehetséges.

Szünetjelzőt hol lehet használni?

A 3 földszinti előadóteremben kiépítésre került szünetjelző. Ennek segítségével az előadások/rendezvényprogramok alatti szünetidőt lehet az aulában kijelezni. A szünet végén a kijelző villog és a tábla hangjelzést ad. Videó a szünetjelzőről.

A vetítést és hangosítást, világítást hogyan lehet kezelni?

Az előadótermekben lehetőség van az előadói pulpitusról a teremben lévő vetítést, hangosítást valamint a világítást vezérelni. A teremvezérléseket rendezvények alkalmával az Informatikai Osztály munkatársai kezelik. KÉP

Milyen számítógépek, eszközök állnak rendelkezésre?

Az Eszközpark információk között olvasható, mely termekben, milyen beépített számítógépek vannak, illetve milyen lehetőség van saját laptop illetve más médiaeszköz beüzemelésére. Ugyanitt a részletes technikai lehetőségekről is tájékozódhatnak. A termekben jellemzően hagyományos, krétával használható zöldtáblák valamint táblafilccel használható fehér-táblák is vannak.

PhD védést szeretne tartani?

PhD védésekhez elsősorban a Hári és Beznák termeket ajánljuk. Ezekhez a termekhez kapcsolódó belső terasz kiváló helyszíne lehet a védést követő vendéglátásnak. Amennyiben más előadó termet venne igénybe, úgy vendéglátás helyszíneként az aulát lehet igénybe venni. Bizottságok részére külön kistermet biztosítani nem tudunk.

Mit lehet tudni a Ledfal használatáról?

Ledfal használatát rendezvényeken abban az esetben ajánljuk, ha azon aktív előadásanyagot, videót, stream-bejátszást, stb. szeretnének vetíteni vagy a ledfal előtt olyan programesemény zajlik, aminek szükséges valamifajta tartalom megjelenítés (PPT, Kahoot, stb.) Nem érdemes ledfalat használni ha azon csak minimális információt tartalmazó (programfüzet tartalmát, néhány logót tartalmazó kép, stb.) anyagot akarnak mutatni. Ezekben az esetekben célszerű a digitális kijelzőkre tartalmat készíteni.

A ledfal igénybevétele költséggel jár.

Lehet színpadot használni az aulában?

Az aulában 2-20 m2 közötti színpadot lehet kialakítani. Led fal igénybevételekor maximum 10 m2 igényelhető.