Órarend jellegű teremigényekkel kapcsolatosan segítség kérhető Kovács Diánától

Órarenden kívüli illetve rendezvény jellegű teremigényeket a Neptunon keresztül igényelhetnek. Ezeket az igényeket munkanapokon 24 órán belül bíráljuk el. Neptun hozzáférés hiányában segítség kérhető Sándor Natáliától.

Figyelem! A termek illetve az épület egyes területeinek foglaltsága a szorgalmi-, vizsga-, oktatási szünet valamint nyári időszakokban eltérő, ezért termet ezek függvényében tudunk biztosítani.

A termekkel kapcsolatos műszaki, technikai információk az EOK Informatikai Osztály munkatársaitól kérhető.

Technikai ügyelet elérhetőségei az előadó- és szemináriumi termekhez:
Hétköznapokon 7:30-15 óra között: Mile Axel
Hétköznapokon 15-21 óra között: Tálosi Gábor
Hétvégi ügyelet csak előre egyeztetve lehetséges!


Leírásunk az épületben lévő 5 előadóteremre illetve 6 darab szemináriumi teremre, aulára illetve az első emeleti karzatra vonatkozik. A részletes technikai adatokról az Eszközpark menüben olvashat.

Internet, wifi hogyan használható?

Az előadótermekben illetve szemináriumi termekben a beépített számítógépeken nagy sebességű internet érhető el. Épületünkben a különböző csoportok számára vezeték nélküli internet (WIFI) is elérhető.

Kik, melyik hálózatot használhatják?

Intézeti dolgozók, oktatók az intézetük nevét mutató Wifi hálózatot használhatják. A szükséges felhasználónevet és jelszót az intézeti titkárságnál kell megérdeklődni.

Külső személyek az “”EOKGuest” nevű hálózatot használhatják az “eokguest” jelszóval.

Eduroam-mal rendelkező személyek az “eduroam” nevű hálózatot is használhatják.

Milyen eszközök vannak a termekben?

Az előadótermek illetve szemináriumi termek konkrét, részletes technikai eszközeiről az Eszközpark menüpontban tájékozódhat. Termeinkben hagyományos, krétával használható zöldtáblák valamint táblafilccel használható fehértáblák is vannak. Ez alól az 1-es és 4-es szemináriumi terem kivétel, ahol csak fehér mobiltábla használható. Kréta illetve filctoll a termekben található, azonban fokozottan kérjük, hogy alkoholos (permanens) tollat ne használjanak.

Az előadótermekben fix rögzítésű széksorok vannak. A szemináriumi termekben található bútorok (asztalok, székek) mozgathatóak, ezért kérjük, hogy a teremhasználat végén a bútorokat az eredeti elrendezés szerint helyezzék vissza.

Hogyan használható az interaktív projektor?

Előadótermeinkben az “Easy Interactive Tools” szoftver segítségével lehetőség van interaktív táblaként használni a termekben lévő fehértáblát. Az eszköz bemutatásában oktatásában az EOK Informatikai csapata tud segíteni.

Hogyan működik a vetítés?

Kérjük az oktatókat, hogy az előadó- és szemináriumi-termekben az előadói számítógépre másolt prezentációs előadásanyagokat (ppt, pdf, stb. file) előadás után töröljék le, azokat hosszabb ideig tárolni a számítógépen csak saját felelősségre szabad! A számítógépen maradt előadás file-okat minden szemeszter végén véglegesen töröljük! A számítógépre másolt file-okért az EOK felelősséget nem vállal!

Rendezvények alkalmával az előadói számítógépre másolt előadásanyagok (ppt, pdf, stb.) a rendezvény végén törlésre kerülnek! Technikusaink előadásanyagokat nem adnak át senki számára!

Vetítés az előadótermekben: Az előadótermekben beépített asztali számítógépek (ún. All-In-One PC-k) vannak, de természetesen van lehetőség laptop beüzemelésére is VGA (D-sub) vagy HDMI csatlakozás segítségével. Amennyiben laptopja más típusú aljzattal rendelkezik, úgy gondoskodjon a megfelelő adapterről, ez főleg a hordozható Machintos gépekre vonatkozik.
Az előadótermek közt lehetőség van mind hang- mind képközvetítésre (a nagyobb termekből a kisebb termek felé illetve az egyforma kapacitású előadótermek között – KÉP). Ennek részleteiről szintén az Informatika Osztály munkatársai tudnak felvilágosítást adni.

Vetítés a szemináriumi termekben: A szemináriumi termekben beépített asztali számítógépek (ún. All-In-One PC-k) állnak rendelkezésre. A teremben található projektorokhoz távirányító igényelhető a recepción, melyet használat után a recepcióra kell visszavinni. Fontos, hogy a nap utolsó előadója a teremben lévő oktatástechnikai eszközöket kapcsolja ki!

Vetítés az aulában: Full HD minőségű LED-falunk segítségével erre is van lehetőség.

Hogyan működik a hangosítás?

Hangosítás az előadótermekben: Előadók számára a 3 nagy előadóteremben (Szent-Györgyi, Hevesy, Békésy) folyamatosan rendelkezésre áll 1 darab mikroport, illetve kérés esetén további 3 darab rádiós kézi mikrofon. Az első emeleti előadótermekben (Beznák, Hári) az előadók számára azonban nem szükséges hangosítás. Rendezvények alkalmával további vezetékes illetve rádiós mikrofon igényelhető korlátozott mennyiségben. A beépített számítógépek illetve a hordozható laptopok számára kihangosítást tudunk biztosítani.

Hangosítás a szemináriumi termekben: A szemináriumi termekben az előadók számára nem szükséges hangosítás. A beépített számítógépek illetve a hordozható laptopok (HDMI csatlakozás esetén) számára kihangosítást tudunk biztosítani.

Hangosítás az aulában: Kisebb volumenű rendezvények esetén lehetőség van beszéd hangosításra, kisebb zenekari hangosításra.

Milyen formában érdemes az előadásanyagot elkészíteni?

Előadásanyagot sokféle formában lehet elkészíteni, mi mégis azt ajánljuk, hogy…

  • powerPoint-ban készült, a következő kiterjesztésű file-t készítsen: ppt, pptx, pps vagy ppsx
  • képarány: 16:9 legyen, azaz fekvő tájolású

Rendezvény esetében kérjük továbbá, hogy…

  • ha beágyazott videó, audió is van a file-ban, akkor annak némításáról a technikus kollégával egyeztessenek.
  • ha valamilyen hivatkozás van az előadásanyagban (ami pl. felhőben tárolt file-ra mutat), kérjük annak hozzáférhetőségét biztosítsák.
  • az előadásanyagot legkésőbb az előadás megkezdése előtt 1 órával át kell adni a technikusnak, vagy ha van ún. diacentrum, akkor ott feltöltetni, ellenőriztetni. (Ez azért szükséges, hogy ellenőrizni lehessen, nincs-e a gond a fájllal, enélkül nem tudunk felelősséget vállalni az előadásanyag vetítéséért)
  • amennyiben más formátumú előadásanyagot szeretnének vetíteni, kérjük az előadás megkezdése előtt 1 órával jelezni.

Szünetjelzőt hogyan lehet használni?

A 3 földszinti előadóteremben kiépítésre került ún. szünetjelző. Ennek segítségével az előadások/rendezvényprogramok alatti szünetidőt lehet az aulában kijelezni. A szünet végén a kijelző villog és a tábla hangjelzést ad. Bemutatóvideó a szünetjelzőről.

A vetítést,hangosítást valamint a világítást hogyan lehet kezelni?

Az előadótermekben lehetőség van az előadói pulpitusról a teremben lévő vetítést, hangosítást valamint a világítást vezérelni. Ezt az oktatók is könnyedén megtanulhatjék kezelni. KÉP

A teremvezérléseket rendezvények alkalmával az Informatikai Osztály munkatársai kezelik, nem szükséges a résztvevőknek megtanulni annak kezelését!

PhD védést szeretne tartani?

PhD védésekhez elsősorban a Hári és Beznák termeket ajánljuk. Ezekhez a termekhez kapcsolódó belső terasz kiváló helyszíne lehet a védést követő vendéglátásnak. Amennyiben más előadó termet venne igénybe, úgy vendéglátás helyszíneként az aulát lehet igénybe venni. Bizottságok részére külön kistermet biztosítani nem tudunk.