A februári tehetségnap nagy sikere miatt a Semmelweis Egyetem ismét lehetőséget adott az érdeklődő, most már főleg harmadikos gimnazisták-nak, hogy bepillantást nyerjenek az egyetem életébe.

A februári tehetségnap nagy sikere miatt a Semmelweis Egyetem ismét lehetőséget adott az érdeklődő, most már főleg harmadikos gimnazistáknak, hogy bepillantást nyerjenek az egyetem életébe.

Az Eötvös József Gimnázium tanulójaként – az egyetemmel idén induló partnerkapcsolat révén – én is részt vehettem ezen az eseményen. A további 13 partneriskolából iskolánként nagyjából 10-11 diák látogathatott el a különböző laboratóriumokba, múzeumokba, klinikákra, valamint ismét volt boncolás is. Az idő és hely szűkében mindenki egy helyszínt látogathatott meg, ahol nagyjából egy órát töltöttünk. Megismerkedhettünk közelebbről a kutatások körülményeivel, folyamatával, a klinikákon folyó munkával és az ott dolgozókkal. Mindez segített abban, hogy közelebb kerüljünk az orvosláshoz, eloszlatta a diákok többségének kételyeit és félelmeit, valamint barátságosabbá tette a környezetet és a benne mozgó embereket, legyenek azok professzorok vagy hallgatók. Mindenki szívesen fogadott minket és beszélt arról, hogy éppen mivel foglalkozik, vagy milyen terveik vannak a jövőben.

A laborlátogatások után a programot a Tűzoltó utcai új épületben folytattuk, ahol Freund Tamás agykutató tartott egy lebilincselő előadást belső világunk szerepéről a tanulási és memória-folyamatokban, melynek egyik működését a szemléletes polip-hasonlattal magyarázta. Ide már azok a diákok is csatlakozhattak, akik nem fértek be a látogató csoportokba, így még nagyobb létszámú érdeklődő volt jelen.

Az előadást kötetlenebb beszélgetés követte, melyet Dr. Szabó Attila vezetett. Ezen a Tehetséggondozó Tanács megjelent tagjaitól hallhattunk személyes élményeket, véleményeket, tapasztalatokat és lehetőségeket. Igyekeztek minket inspirálni arra, hogy itt folytassuk tovább tanulmányainkat annak érdekében, hogy jó orvosok lehessünk.

Összességében úgy vélem, mindenki nagyon pozitív benyomásokkal és élményekkel távozott, az eddig hezitálók is kedvet kaptak az orvoslás különböző területeihez. Engem személyesen az orvosi pálya kutatás része ragadott meg, különösen az orálbiológiai tanszék meglátogatása után.

A magam és iskolám nevében is szeretnék köszönetet mondani a Kerpel-Fronius Ödön Tehetséggondozó Tanácsnak a lehetőségért és Szluka Beátának a szervezésért. Amennyiben jövőre is megrendezésre kerül ilyen Tehetségnap, egészen biztos, hogy hasonló vagy még nagyobb érdeklődés várható, mivel sokat tanulhattunk és profitálhattunk belőle.

Pétervári Petra Eötvös József Gimnázium