1. Milyen kritériumok alapján kerülhet be valaki a Tehetséggondozó Programba?
A Kiválósági Listára való felkerülés a múltbeli teljesítmény formális mutatói alapján történik, hogy a Tehetséggondozó Program többletlehetőségeiben való részesülést ne befolyásolhassa valamely személyes ismeretség. Ugyanakkor ezt követően egy személyes elbeszélgetésre is sor kerül, ahol a hallgatók motivációjáról, szakmai-orvosi elkötelezettségéről, habitusáról egy árnyaltabb képet lehet kapni.
2. Elsőéves korban mi jelenti a tehetséget, és hogyan lehet ezt mérni?
Az első évfolyamokon viszonylag sok középiskolából érkező tudományos díjat elnyert hallgató, így a Kiválósági Listára való felkerülés már az elsőéves hallgatók esetén is korábban elért formális eredményekhez köthető.
3. Hová fordulhatnak azok a hallgatók, akik tehetségesnek érzik magukat, de a formális kritériumok alapján nem kerülnek be az egyetem Kiválósági Listájába?
Az egyetem Tehetségpontján az egyetem minden hallgatójának joga van jelentkezni, és segítséget kérni tehetségének kibontakoztatásához. Indokolt esetben az adott hallgatóval az egyetem Tehetséggondozó Tanácsának egy vagy több tagja személyesen is elbeszélget a hallgató speciális lehetőségeinek felmérésére.
4. Milyen segítséget lehet kapni az egyetem Tehetségpontján?
A Tehetségpont részletes információkat tud nyújtani a Tehetséggondozó Programba való bekerülés módjáról, segítséget ad az egyetem hozzá forduló bármely, magát tehetségesnek tartó hallgatójának abban, hogy tehetségéhez és speciális igényeihez mérten részesülhessen az egyetem többletlehetőségeiből.
5. Azoknak a diákoknak, akiknek már van mentoruk (TDK témavezető, PhD témavezető, laborvezető) lesz-e új mentoruk a Tehetséggondozó Programban?
A mentor segíti, figyelemmel kíséri a hallgató emberi, szakmai fejlődését, amihez nem baj, sőt a hallgató kapcsolatrendszere bővülése miatt kifejezetten hasznos, ha a mentor más szakterületről érkezik, mint a hallgató eredeti szakterülete, ahol már pl. diákkörös vezetőként vagy PhD témavezetőként rendelkezik szakterületi mentorral. A hallgatók mentorait a Tanács választja ki a listán szereplő mentorok közül, de mentor lehet az is, akit a hallgató javasol, ha javaslatát a Tanács elfogadja.
6. Mit jelent a Tehetséggondozó Programba kerülő PhD hallgatók esetén fokozott publikációs elvárás? A fokozatszerzés feltételei is változnak ezzel számukra?
A PhD hallgatók számára a fokozatszerzés követelményeit nem változtatja meg (nem nehezíti) az, hogy az adott hallgató a Tehetséggondozó Program résztvevője vagy sem. Azonban azok a PhD hallgatók, akik nem kimagasló, a minimálisan követeltnél lényegesen nagyobb publikációs eredménnyel vágnak bele a PhD fokozat megszerzésébe, fokozatot kaphatnak, de a Tehetséggondozó Programból (és ezáltal az egyetem kiemelt figyelméből) kikerülnek.