TÁJÉKOZTATÓ

Hozzátartozójával kapcsolatban orvosaink 12.00-16.00 óra között tudnak telefonos tájékoztatást adni; ha ebben az időszakban telefonál, és az osztályokon dolgozó orvos az adott pillanatban nem vesz részt betegellátásban, telefonon tud tájékoztatást adni a beteg által megjelölt legközelebbi hozzátartozónak (ld lenn). Kérjük, vegye figyelembe, hogy a tájékoztató orvos kollégára akár több vonal is várakozhat, illetve szükség lehet munkájára a betegellátásban, így türelmét kérjük.

Ezen az időszakon kívül orvosaink teljes figyelmüket a betegek, így az Ön hozzátartozójának gyógyítására szentelik, és az idő nagy részében védőruhát kell viselniük – mindezek miatt nem tudják felvenni a telefont. 

A legfontosabb tudnivalókat az alábbiakban részletezzük.

  1. Milyen tájékoztatás adható az intézményben fekvő betegekről?

A jelen járványügyi helyzetre való tekintettel bár korlátozottan, de lehetőség van telefonon tájékoztatást adni az egyes betegek állapotáról. A tájékoztatásra kijelölt hozzátartozót a beteg jelöli meg, a tájékoztatható hozzátartozó neve bekerül az orvosi dokumentációba. Amennyiben a beteg tájékoztatható hozzátartozó kijelölésére állapota miatt nem képes, úgy – a legközelebbi hozzátartozó (együttélő házastárs, gyermek, szülő, testvér) tájékoztatható. Kiskorú, vagy korlátozottan cselekvőképes személy esetén elsősorban a törvényes képviselőt tájékoztatjuk. Emiatt kérjük, hogy betegünk állapota felől csak abban az esetben érdeklődjön, ha Ön a dokumentálhatóan igazolt erre kijelölt hozzátartozó

  1. Milyen gyakran érdeklődhetek?

A nagy beteglétszámra és a megnövekedett adminisztrációs és védőfelszerelés használatával járó terhekre való tekintettel kérjük, hogy lehetőség szerint telefonon csak nagyon indokolt esetben érdeklődjék orvoskollégáinktól és lehetőleg magától a betegtől szerezzen információt, hiszen a beteget naponta tájékoztatjuk a vizitek kapcsán minden vele kapcsolatos tudnivalóról.

  1. Hogyan lehet beteget látogatni?

A Semmelweis Egyetem valamennyi klinikáján aktuálisan hatályos teljes látogatási tilalom, valamint osztályunk járványügyi profilja miatt csak igen korlátozottan, speciális esetekben, kritikus állapotú betegek esetében van lehetőség személyes látogatásra, melyet hétköznapokon munkaidőben intézetünk igazgatójával tudnak egyeztetni. Az engedélyezett látogatók számára a szükséges védőfelszerelés Osztályunk biztosítja.

  1. Lehet-e csomagot küldeni?

A bennfekvő betegek részére csomag küldhető, ezt a beteg nevével, szobaszámával ellátva a Klinikák portáján adják le innen munkatársaink juttatják fel az osztályra. Kérjük, egy beteg részére hetente legfeljebb 2 alkalommal küldjenek csomagot. 

A csomagok leadása az alábbi időszakokban lehetséges:

  • Pulmonológiai Klinika betegei számára (2, 3, 7. emelet) – Hétköznapokon és hétvégi napokon is egyaránt: 16:00 – 18:00 óráig
  • Belgyógyászati és Hematológiai Klinika betegei számára (4. emelet) – Hétköznapokon és hétvégi napokon is egyaránt: – 18:00 – 19:00 óráig
  • Belgyógyászati és Onkológiai Klinika betegei számára (5. emelet) – Hétköznapokon és hétvégi napokon is egyaránt: 19:00 – 20:00 óráig

     

  1. Mit tegyenek a csomagba? 

Alapvető tisztálkodószereket, papucsot, pizsamát, poharat, evőeszközt célszerű a csomagban elhelyezni. Ha nincs a betegnél, érdemes telefont, vagy egyéb kapcsolattartásra szolgáló eszközt, személyes üzenetet, fényképet, 1-2db kisebb személyes tárgyat is elhelyezni a csomagban, amely a bentfekvés időszakát megkönnyíti. Romlandó élelmiszert, kérjük, ne küldjenek.

Csak nem romlandó, hűtést nem igénylő élelmiszert hozzanak. A csomagok méretét kérjük a honlapon megadottak szerint betartani. COVID osztályról csak a betegek távozásakor lehet tárgyakat elvinni.