Ajánlás konduktoroknak:
Pedagógusminősítési eljárásra vonatkozó Útmutatók, valamint az önértékelésre és tanfelügyeletre vonatkozó Kézikönyvek: LINK
Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez (hatodik változat): PDF
Kiegészítő útmutató a pedagógiai szakszolgálati intézményben pedagógus-munkakörben foglalkoztatottak részére (negyedik változat) PDF
A szolgáltatás megnevezése | Tájékoztatás pedagógus életpályával, portfólióval kapcsolatos általános és speciális tudnivalókról |
A szolgáltatás célcsoportja | A pedagógus életpálya bármely szakaszában lévő konduktor |
A szolgáltatás szervezői | Mátyásiné Kiss Ágnes Muzslai-Bízik Hanna |
A szakmai szolgáltatás fajtája | Tanügy-igazgatási szolgáltatás |
A szolgáltatás megnevezése | Mentori tevékenység |
A szolgáltatás célcsoportja | Gyakornoki státuszban lévő konduktorok |
A szolgáltatás szervezői | Csizy Csilla |
A szakmai szolgáltatás fajtája | Tanügy-igazgatási szolgáltatás |
Az oktatási ágazatban, a konduktorra is vonatkozó pedagógus életpályamodell előmeneteli rendszere:
Pedagógus kompetenciák:
- Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás
- Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók
- A tanulás támogatása
- A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel, tanulóval együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség.
- A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység
- Pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése
- A környezeti nevelésben mutatott jártasság, a fenntarthatóság értékrendjének hiteles képviselete és a környezettudatossághoz kapcsolódó attitűdök átadásának módja
- Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás
- Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért