Lezárult a Semmelweis Egyetem Kerpel-Fronius Ödön Tehetséggondozó Programja által szervezett Junior Akadémia programsorozat első éve. A program online előadásai által közel 700 diákhoz jutottak el információk a megújuló felvételi rendszerről és az egyetem különböző karain folyó oktatási- és kutatási tevékenységekről, perspektívákról. A programsorozatba hazai és határon túli iskolák magyar diákjai is bevonódtak, az egyéni csatlakozási lehetőségen kívül egyes intézményekben fakultációkon közösen csatlakoztak a diákcsoportok.
Az utolsó alkalmon, melyet Dr. Tenk Miklósné Dr. Zsebe Andrea, a Pető András Kar dékán asszonya tartott, a résztvevőknek lehetősége volt egy kvíz kitöltésére az eddig elhangzottakkal kapcsolatosan, ahol az Anatómiai Múzeumba, vagy a Pethő András Karra nyerhettek vezetett látogatást. A beküldött válaszok kiértékelése után 5 tehetséges középiskolás élhetett a lehetőséggel, hogy személyesen is meglátogassa intézményünk két különlegesen érdekes szegletét. A nyertes hallgatók az SE Raoul Wallenberg Többcélú Szakképző Intézmény, a Szent Margit Gimnázium és az SE Bókay János Többcélú Szakképző Intézmény hallgatói voltak.
A Junior Akadémia programsorozat célja közelebb hozni a felvételiző középiskolás hallgatókat a Semmelweis Egyetem nyújtotta lehetőségekhez és bepillantást engedni az egyetemen zajló műhelymunkába. A program első évében (2023. októberével zárva) egyesével bemutatkoztak egyetemünk karai. A következő ősz első két előadása (ÁOK, EKK) után érdekfeszítő tudományos témákból szemezget majd programunk, ahol egyetemünk kutatólaboratóriumainak új eredményei és izgalmas, state-of-the-art kutatásai kerülnek bemutatásra. Így már középiskolában találkozhatnak a hallgatók a folyamatosan fejlődő és jövőbe mutató klinikai- és alapkutatási témákkal, bepillanthatnak a jó kérdésfelvetések módszertanába és az orvos- és egészségtudományok különböző, folyamatosan fejlődő területeit ismerhetik meg.
Az elkövetkező előadásokat egyetemünk vezető kutatói- és oktatói tartják, sok esetben párban fiatalabb tanítványaikkal, munkatársaikkal. Az előadások során a középiskolás hallgatók ismereteire támaszkodva igyekszünk képet adni az egyetemen folyó tudományos kutatás lehetőségeiről és új eredményeiről, megalapozva ezzel leendő hallgatóink széleskörű érdeklődését és kutatói gondolkodását. Előadásunkon középiskolai pedagógus kollégáink részvételét is nagy örömmel láttuk ebben a tanévben.
Várjuk Önöket szeretettel a következő tanév Junior Akadémiáján is!