A Semmelweis Egyetemen az egyetemista létet a tanulmányok mellett egy pezsgő hallgatói közösség is színesíti, amely tevékeny munkát végez a színfalak mögött. Az egyik ilyen csoportosulás a Hallgatói Önkormányzat (HÖK) Média Bizottsága, amely az egyetemi élet ritmusát mutatja be, és értékes tartalmakat gyárt a Semmelweis Polgárok számára. 

 


Az emlékek megörökítése: fényképészek minden eseményen 

 

A Média Bizottság biztosítja, hogy az egyetem minden pillanata meg legyen örökítve tehetséges fotósaik lencséin keresztül. Minden fontos egyetemi eseményen jelen vannak, olyan fotókat és videókat készítve azokról, melyek nemcsak dokumentálják a történteket, hanem a rajtuk résztvevők számára becses emlékként is szolgálnak. Fotósaik a tudományos konferenciáktól a kevésbé kötött összejövetelekig mindenhol éjt nappallá téve dolgoznak azon, hogy egyfajta képes krónikát alkossanak a hallgatói létről a Semmelweisen. 

 

YouTube: a történetek és szaktudás megosztása 

 

A Média Bizottság fáradhatatlanul munkálkodik olyan YouTube-tartalmak megosztásán, amely széles közönséget szólít meg, mind a hallgatóknak, mind az egyetem munkatársainak értéket teremtve, beleértve az egyetemi tanárokat is. Az egyetemi közösségbe külföldről újonnan beépülők számára megalkották aYour Semmelweis” sorozatot, melyet kifejezetten arra a célra terveztek, hogy a gólyáknak alapvető információkat adjanak át, az egyetemi élet útvesztőjében való eligazodást elősegítendő; legyen szó a fontos dokumentumok kezeléséről, a vizsgákra való felkészülésről, vagy a szabadidős tevékenységekről. A ”Faces of Semmelweis” podcast-sorozatba hallgatókat, professzorokat és kutatókat egyaránt meghívnak, hogy érdekes bepillantást nyújthassanak a tanulmányi és munkatapasztalataikba. Ezen sorozatok számos témát feszegetnek — legyen az áttörést jelentő kutatás, vagy akár egy személyes életút — lehetőséget adva a nézőknek és hallgatóknak arra, hogy információt és inspirációt nyerjenek.  

 

 

Kreatív tartalomgyártás 

 

A bizottság munkájának kulcsfontosságú része, hogy olyan tartalmakat gyártson, amely mind a jelenlegi, mind a jövendőbeli hallgatókhoz szól. A csoport tagjai buzgón dolgoznak azon, hogy minél többféle történetbe nyújtsanak betekintést, legyen szó az egyetemi események kulisszái mögé tekintésekről, vagy akár a közösség vezetőivel szervezett interjúkról. Ezen erőfeszítéseknek a hajtóerejét nem mások adják, mint maguk a hallgatók, bemutatva, hogy a Semmelweis egészségügyi hallgatói amellett, hogy tanulmányi szempontból kiemelkedőek, figyelemre méltó kreativitást képesek tanúsítani a gyógyászati szakterületen kívül is. 

 

Eseménypromóció és marketing 

 

A Rendezvénybizottsággal szoros együttműködésben a Média Bizottság is kulcsszerepet játszik az egyetemi eseményszervezésben, azok promóciójával a közösségi média olyan platformjain, mint a TikTok, Instagram, vagy a YouTube. A csapat keményen dolgozik azon, hogy érdekfeszítő tartalmakat gyártson, ami biztosítja, hogy a hallgatók jól értesülnek az elkövetkező eseményekről, és kellő lelkesedéssel várják azokat. Bejegyzések és videók révén gondoskodnak róla, hogy senki ne maradjon le az egyetemen elérhető eseményekről és lehetőségekről. 

 

 

Interaktív tartalmak, hallgatóktól a hallgatókért 

 

A HÖK Média Bizottsága hisz az olyan interaktív tartalmak gyártásában, amely a hallgatói közösséggel összhangban van. Legyen szó élő kérdezz-felelek eseményekről, lebilincselő történetgyártásról, vagy arról, hogy a közösségi médiafelületek kezelését a hallgatótársaik kezébe adják, a cél mindig ugyanaz marad: olyan felületet nyújtani, ahol a hallgatók meghallgatásra találnak. A Média Bizottság által gyártott tartalom nemcsak a hallgatóknak készül, hanem az ő aktív bevonásukkal, tükrözve érdeklődési köreiket és szükségleteiket. 

 

Trendkövetés 

 

Az egész nemcsak a friss tartalom gyártásáról és a hallgatók tájékoztatásáról szól—a Média Bizottság aktívan követi a TikTok és Instagram legújabb trendjeit, hogy a bejegyzéseik jobban megfogják a hallgatóság figyelmét. Erőfeszítéseik ezen felületeken is túlmutatnak. Míg az Instagram és Facebook kulcsfontosságúvá vált, a TikTok-kal and YouTube-al egyetemben, nemrég a LinkedIn is bekerült a kommunikációs csatornáik közé, biztosítva, hogy minden platformon a lehető legnagyobb közönséget tudják elérni az általuk gyártott tartalommal. 

 

Csatlakozz a Média Bizottsághoz! 

 

A Média Bizottság tárt karokkal vár mindenkit, aki tenni akar a hallgatóságért, és szenvedélye a történetek elmesélése, a média, illetve az egyetemista lét. Lehetőséget nyújt egy virágzó hallgatói közösségben való közreműködésre, gyakorlati tapasztalatszerzésre, és arra, hogy egy olyan csapat tagja legyél, ami a Semmelweis Egyetem páratlan hangulata előtt tiszteleg. 
 

Szerző: Evelina Davlieva  
Magyarra fordította: Kis Máté Márk