Különböző hallgatói épületekben már sokan találkozhattunk a HÖK új plakátjaival, ami egy chat-felületet ábrázol. Mi is ez pontosan, mire és miért jó?

A Semmelweis Egyetem Hallgatói Önkormányzata új felülettel szeretné biztosítani, hogy a hallgatók kérdései és ötletei azon képviselők és önkormányzati tagok virtuális fülébe jussanak, akik biztosan tenni tudnak az adott ügy érdekében. A hallgatók ezzel közelebb kerülhetnek a HÖK munkájához, elvész az a bizonytalanság, ami abból fakad, hogy nem mindig egyértelmű, kihez fordulhatunk egy-egy problémával.

„Egyértelmű kommunikációs csatorna”

Hegedűs Tamás, a HÖK januárban megválasztott elnöke így nevezte az akkor még tervben lévő rendszert. (Az elnökkel, megválasztásáról és terveiről itt beszélgettünk.) Az új felület azóta elérhető a HÖK weboldalán az Írj Nekünk menüpont alatt. A hallgató egyszerűen rögzítheti kérdését vagy ötletét a HÖK felé, direkt kommunikáció során kerülhet kapcsolatba a képviselőkkel. A rögzítés gyors, egyszerű és eltéveszthetetlen, hogy melyik mezőbe mit kell írni.

További előnye az új kérdezőnek, hogy angolul és magyarul is feltehetjük kérdéseinket, így a külföldi hallgatók sincsenek kizárva abból, hogy bármilyen felmerülő problémával a HÖK-höz forduljanak.

Direkt üzenetküldés

A hallgató a kérdéseit könnyen felteheti, ötleteit egyszerűen megoszthatja. A másik oldalon egy képviselő pedig azért felel, kinek továbbítsa a beérkező üzenetet, ki az, aki a hallgatónak a legmegfelelőbb választ vagy tanácsot tudja adni. Egy oktatással kapcsolatos kérdés például közvetlenül Papp Mátyás Zsombor oktatási referenshez fog befutni, aki a kari oktatási bizottságokkal közösen fog választ keresni a felmerülő kérdésekre.

Az új felülettől azt reméli a HÖK, hogy ez egy kényelmesebb rendszer lesz arra, hogy a hallgatók bármilyen felmerülő ötlettel vagy kérdéssel a Hallgatói Önkormányzathoz forduljanak. Segíthet emellett azon bizonytalanság eloszlatásában is, hogy egy adott témában kit kell felkeresni – hiszen az üzenet így biztosan el fog jutni a megfelelő címzetthez. A cél az, hogy az önkormányzat több megoldásra váró történésről halljon, mert csak akkor tudnak elkezdeni tenni a megoldásért, ha ismerik magát a problémát.