Betűméret: A A A

E-tárhely, e-bérjegyzék, KIRA

A KIRA központosított illetmény-számfejtési rendszer 2017. január 1-jei bevezetéséhez kapcsolódóan a Semmelweis Egyetem valamennyi közalkalmazottja januártól a havi illetményére vonatkozó bérjegyzékét már kizárólag elektronikus formában, ún. elektronikus tárhelyen kapja meg, a bérjegyzék papír alapon központilag nem kerül az egyetemi dolgozók részére megküldésre. Az elektronikus bérjegyzékek egy erre a célra létrehozott elektronikus tárhelyen találhatóak meg. Az elektronikus tárhely az Emberierőforrás-gazdálkodási Főigazgatóság honlapján történő bejelentkezést követően elérhető, védett internetes oldalon létrehozott (nem a SAP nyilvántartási rendszer részét képező) személyes tárhely, amelyből a munkatársak le tudják az elektronikus bérjegyzéküket tölteni. Minden munkatárs részére egyedi személyes tárhely kerül kialakításra, ahová egyedi azonosítóval és saját jelszavukkal tudnak belépni.

 

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK):

1. Engem is érint?

Igen, a Semmelweis Egyetem valamennyi közalkalmazottja januártól a havi illetményére vonatkozó bérjegyzékét már kizárólag elektronikus formában, ún. elektronikus tárhelyen kapja meg, a bérjegyzék papír alapon központilag nem kerül az egyetemi dolgozók részére megküldésre.

2. Hol találom az e-tárhely oldalamat?
3. A személyes adataim biztonságban vannak?

Igen, a személyes adatokat az előírásoknak megfelelően kezeljük, ezért is fontos, hogy ne adjuk meg másnak adóazonosító jelünket és jelszavunkat. Továbbá rendkívül fontos adatbiztonsági szempontból, hogy a személyes e-tárhely oldalunkat a „kijelentkezés” gombra kattintva zárjuk be.

A tárhelyhez csak az EGFI erre kijelölt munkatársai, a fájlok tárolására használt szerverhez pedig csak az Informatikai Igazgatóság erre feljogosított rendszergazdái és SAP üzemeltetői férnek hozzá – más munkatársak számára sem jogi, sem műszaki lehetőség nincsen a bérjegyzék adatok megtekintésére.

4. Nincs e-mail címem, mikor lesz elérhető számomra az e-tárhely szolgáltatás?

Minden olyan egyetemi közalkalmazott részére, aki aktív státuszú, állományban lévő foglalkoztatott, és egyetemi e-mail címmel eddig nem rendelkezett, egyetemi e-mail cím került létrehozásra; az új belépők számára az e-mail címek létrehozása folyamatos. Az érintett munkatársak e-mail címe, valamint a levelezőrendszerbe történő első bejelentkezéshez szükséges jelszó a munkatárs szervezeti egységének gazdasági (HR-) ügyintézőjéhez kerül eljuttatásra, így az erre vonatkozó információk náluk érhetők el. A postafiókok megtekintésével, illetve beállításával kapcsolatban a szervezeti egységek informatikusai, az Informatikai Igazgatóság, valamint az Operatív Irányító Központ munkatársai tudnak a dolgozók segítségére lenni.

Fontos kiemelni, hogy a nem egyetemi (tehát privátnak minősülő gmail, hotmail stb.) e-mail címek ebből a célból nem használhatóak.

Az e-tárhely létrehozásának feltétele, hogy a dolgozó rendelkezzen egyetemi e-mail címmel.

5. Nem érem el az e-tárhely oldalt, mit tegyek?

Az e-tárhely oldal kizárólag az Egyetem intranetes, belső hálózatából érhető el.

6. Otthonról elérhetem az e-tárhelyemet?

Az e-tárhely oldal kizárólag az Egyetem intranetes, belső hálózatából érhető el.

7. Nem tudok belépni, nem töltődik be az oldal, mit tegyek?

Előfordulhat, hogy egyszerre sokan próbálnak bejelentkezni a személyes e-tárhely oldalra. Ilyenkor a szerver túlterheltsége miatt nem töltődik be az oldal. Kérjük, legyen türelemmel az oldal betöltődéséig vagy próbálkozzon későbbi belépéssel. Nem szükséges az oldal frissítése.

8. Hogyan tudok belépni?

A tárhelyre történő bejelentkezéshez a dolgozó egyedi adóazonosító jelére és egyedi jelszóra van szükség. A jelszót első alkalommal az elektronikus tárhely rendszer küldi ki (az etarhely@semmelweis-univ.hu email címről) automatikusan a dolgozó hivatalos, egyetemi e-mail címére, a tárhely megnyílását követően.

9. Nem kaptam értesítő e-mailt a belépéshez szükséges jelszóval, mit tegyek?

Az értesítő e-mail az etarhely@semmelweis-univ.hu email címről kerül kiküldésre. Kérjük ellenőrizze a Novell GroupWise levelező rendszer beállításait, a Műveletek menüpont alatt a levélszemét-kezelés almenüpontban, hogy a beérkezett e-mail feladója nem szerepel-e a levélszemét-kezelési listán vagy a letiltott feladók listáján.

Amennyiben az értesítő e-mail nem került a levélszemét közé, kérjük, írjon e-mailt az etarhely@semmelweis-univ.hu e-mail címre az adóazonosító jel és a szervezeti egység megjelölésével.

Az érintett munkatársak e-mail címe, valamint a levelezőrendszerbe történő első bejelentkezéshez szükséges jelszó a munkatárs szervezeti egységének gazdasági (HR-) ügyintézőjéhez kerül eljuttatásra, így az erre vonatkozó információk náluk érhetők el.

10. Nem jó a jelszó, nem tudok belépni vele, mit tegyek?

A belépésnél az értesítő e-mailben szereplő jelszót célszerű kijelölni, majd Ctrl+C billentyűparanccsal átmásolni és Ctrl+V billentyűparanccsal beilleszteni a jelszó mezőbe.

A bejelentkezés után új jelszót kell választani.

Amennyiben nem működik az új jelszó, kérjük, hogy írjon e-mailt az etarhely@semmelweis-univ.hu e-mail címre az adóazonosító jel és a szervezeti egység megjelölésével.

11. Elfelejtettem a jelszavamat, mit tegyek?

Kérjen jelszó emlékeztetőt (kattintson az elfelejtett jelszó linkre), amennyiben nem oldódik meg a probléma, keresse kollégáinkat az etarhely@semmelweis-univ.hu e-mail címen.

12. Hogyan válasszak jelszót és mit jelent a „speciális karakter”?

A jelszóválasztást gondosan végezze el és válasszon könnyen megjegyezhető jelszót. Használja a kötelezően előírt SPECIÁLIS KARAKTEREKET. A jelszónak tartalmaznia kell kis- és nagybetűket egyaránt, tartalmaznia kell számokat és speciális karaktereket, például ékezetes betűt vagy ” ? $ % ^ ) & karaktereket.

13. Mi a felhasználónevem?

Minden dolgozónak felhasználónévként a saját adóazonosító jelét kell megadnia.

14. Csak gmail-es e-mail címem van, hogyan tudok belépni?

A nem egyetemi (tehát privátnak minősülő gmail, hotmail stb.) e-mail címek az e-tárhelyre való regisztrációhoz nem használhatóak.

Minden olyan egyetemi közalkalmazott részére, aki aktív státuszú, állományban lévő foglalkoztatott, és egyetemi e-mail címmel eddig nem rendelkezett, egyetemi e-mail cím került létrehozásra; az új belépők számára az e-mail címek létrehozása folyamatos. Az érintett munkatársak e-mail címe, valamint a levelezőrendszerbe történő első bejelentkezéshez szükséges jelszó a munkatárs szervezeti egységének gazdasági (HR-) ügyintézőjéhez kerül eljuttatásra, így az erre vonatkozó információk náluk érhetők el. A postafiókok megtekintésével, illetve beállításával kapcsolatban a szervezeti egységek informatikusai, az Informatikai Igazgatóság, valamint az Operatív Irányító Központ munkatársai tudnak a dolgozók segítségére lenni.

15. Nincs számítógépem, hol tudok belépni?

Azon munkatársak számára, akik nem rendelkeznek saját számítógéppel, az Informatikai Igazgatóság a szervezeti egységeknél – igény szerint – egy-egy dedikált munkaállomás (’kioszk gép’) kijelölésével vagy üzembe helyezésével segíti az e-tárhelyhez, illetve az e-bérjegyzékhez való hozzáférést. Kihelyezett munkaállomás hiányában kérjük forduljanak a szervezeti egység gazdasági irodájához.

16. Kiléptem, a jogviszonyom megszűnt, meddig érhetem el az e-tárhely oldalamat?

A személyes e-tárhely oldal a kilépés napjától számított 30 napig elérhető.

17. Biztonságos-e, ha a böngészőt bezárom kijelentkezés nélkül?

Nem biztonságos, mert ha a böngészőt csak bezárja, akkor az Ön után az oldalra belépő látni fogja a személyes adatait. Ezért kérjük, minden esetben használja a KIJELENTKEZÉS gombot.

18. Nem látom feltöltve az aktuális havi bérjegyzékemet, miért?

Az e-bérjegyzékeket a tárgyhónapot követően minden hónap 10. napjáig töltjük fel a személyes e-tárhely oldalra, amelyről a rendszer automatikus e-mail üzenetet küld az etarhely@semmelweis-univ.hu e-mail címről. Amennyiben a bérjegyzéke nem került feltöltésre kérjük, jelezze az etarhely@semmelweis-univ.hu e-mail címen.

19. Meddig kapok papír alapú bérjegyzéket?

A Semmelweis Egyetem valamennyi közalkalmazottja januártól a havi illetményére vonatkozó bérjegyzékét már kizárólag elektronikus formában, ún. elektronikus tárhelyen kapja meg, a bérjegyzék papír alapon központilag nem kerül az egyetemi dolgozók részére megküldésre.

20. Kinyomtathatom a bérjegyzékemet?

A PDF dokumentum nyomtathatósága nem került korlátozásra, azonban az elektronikus bérjegyzék bevezetésének céljaival ellentétes volna a fájlok kinyomtatása – ezért kérjük, hogy lehetőség szerint a nyomtatást mellőzzék.

21. Milyen személyes adatokat adjak meg azonosítás céljából, ha kérdésem van?
Kérjük feltétlenül adja meg azonosítás céljából a nevét, szervezeti egységét valamint SAP személyügyi törzsszámát vagy adóazonosító jelét.
22. Kérdés esetén kihez fordulhatok?

Amennyiben kérdése van az e-tárhely használatával kapcsolatban, forduljon bizalommal az EGFI munkatársaihoz vagy keresse kollégáinkat az etarhely@semmelweis-univ.hu e-mail címen.

A bérjegyzék tartalmával (a számfejtett illetményekkel) kapcsolatos bármilyen észrevételt és kérdést a fizetes.human@semmelweis-univ.hu e-mail címre várjuk.

23. A bérjegyzékem tartalmával kapcsolatban van kérdésem, kihez forduljak?

A bérjegyzék tartalmával (a számfejtett illetményekkel) kapcsolatos bármilyen észrevételt és kérdést a fizetes.human@semmelweis-univ.hu e-mail címre várjuk.