A K/1/2025. (V. 21.) számú kancellári utasítás az egyetem által – betegélelmezéshez, konferenciákhoz és egyéb egyetemi eseményekhez – vásárolt, valamint egyéb, kötelezően visszaváltási díjas termékek gyűjtésével, visszaváltásával összefüggő szabályokról szóló utasítás értelmében az Egyetem által betegélelmezéshez, konferenciákhoz és egyéb eseményekhez vásárolt visszaváltási díjas termékek flakonjai kötelezően visszaváltandók. Ezek belső gyűjtése a szervezeti egységek által igényelt 60 literes, piros fedelű hulladékgyűjtőkben vagy bármilyen egyéb zsákban, saját gyűjtőeszközben történhet. Megteltükkor egy zárható központi gyűjtőhelyre szükséges szállítani a palackokat.

Galéria

3kép

Központi gyűjtőhely az alábbi szervezeti egységeknél került kijelölésre az utasítás értelmében:

  1. a) Külső Klinikai Tömb
  2. b) Belső Klinikai Tömb
  3. c) Merényi Klinikai Tömb
  4. d) Amerikai úti Klinikai Tömb
  5. e) Szent Rókus Klinikai Tömb
  6. f) Tömő utcai Klinikai Tömb
  7. g) Szent Lukács Klinikai Tömb
  8. h) Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika
  9. i) Rehabilitációs Klinika
  10. j) Gyermekgyógyászati Klinika Bókay utcai részleg
  11. k) Gyermekgyógyászati Klinika Tűzoltó utcai részleg
  12. l) Zágrábi úti Sporttelep
  13. m) Nagyvárad téri Elméleti Tömb
  14. n) Elméleti Orvostudományi Központ
  15. o) Egészségtudományi Kar
  16. p) Gyógyszerésztudományi Kar
  17. q) Pető András Kar.

 

A Külső és Belső Klinikai Tömb, illetve az Amerikai úti és a Szent Rókus Klinikai Tömb területén központi zárható tároló kijelölésére nem volt lehetőség, ehelyett 1100 liter űrtartalmú, zárható, piros konténerek kerültek kihelyezésre. A KKT-n és BKT-n elhelyezett gyűjtők kulcsai a Környezetvédelmi Osztálynál vannak, így mindenképpen szükséges számukra jelezni a palackleadási igényt. Szükség esetén a fent felsorolt egyéb helyszínek esetében is van lehetőség konténerek igénylésére, ezeket a visszaváltásból befolyó összeg terhére tudja az Egyetem biztosítani.

A központi gyűjtőkből való elszállítást szintén Osztályunk koordinálja. Ehhez az érintett tömbigazgató vagy kari gazdasági igazgató által szükséges kijelölni egy személyt – mely az utasítás hatályba lépése óta a legtöbb esetben már megtörtént –, aki a központi gyűjtőhelyekről történő palackátadásért felelős. Az átadás során a MOHU munkatársa a mobil RVM berendezéssel felszerelt autóba visszagyűjti a palackokat, majd az átadásért felelős személynek a „Visszaváltó” mobilapplikáció segítségével kell az Egyetemet azonosítania, hogy jóváírásra kerüljön a palackok értéke. Az így befolyó összeget a szervezeti egységeknél található teakonyhák fejlesztésére és falikutak, vízautomaták kialakítására fogja az Egyetem fordítani. A betegélelmezéshez vásárolt palackok mennyisége klinikánként rögzítve van, ami alapján nyomonkövethető a visszagyűjtési arány, és ennek figyelembevételével kerülnek majd priorizálásra a szervezeti egységeknél elvégzendő fejlesztések.