Az International Association for Health Profession Educators (AMEE) minden évben megrendezi kongresszusát, amely az egészségügy felsőoktatás aspektusaival foglalkozik. Idén erre Baselben került sor, ahol több egyetemi oktató kollégával a Farmakológiai és Farmakoterápiás Intézetből is hárman vettünk részt. A kongresszuson legalább 1000 résztvevő volt, az egész világról, különösen az ázsiai országok képviseltették magukat igen nagy számban. A programok igen változatosak voltak, plenáris előadások, szimpóziumok, – amelyekből 2-3 párhuzamosan zajlott miden idősávban, – publikációk eredményeinek ismertetése, workshopok, fiatal oktatóknak szervezett szekciók, valamint ázsiai és amerikai időzónák szerinti online előadások éjszaka.
A kongresszus „hot topic”-ját a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásáról az orvosképzésben, óriási érdeklődés övezte. Az egyik következtetés az volt, hogy meg lehet tanítani a diákokat az MI értelmes használatára, másrészt viszont, ha valakinek a tudása nem megalapozott, az MI hajlamos lehet a tévedésre, és így a diák rossz információkat kap. Nagyon fontos tehát, hogy kritikusan használjuk ezt az egyébként erőteljes platformot, és ezt az oktatóknak is még tanulni kell.