Foglalkozási megbetegedés gyanúja kapcsán az első észlelő orvos köteles bejelentést tenni az OMMF Munkavédelem Foglalkoztatás-egészségügyi Főosztály felé a megfelelő bejelentő lappal,

  • pozitív Covid PCR lelet,
  • táppénzes igazolás
  • ÁNTSZ határozat
  • jogviszonyigazolás
  • kinevezés, és legutolsó kinevezésmódosítás
mellékelésével.

Ezek alapján bejelentésre kerül a Munkavédelmi Hatóság felé.

A Munkavédelem ezt nyilvántartásba veszi és felszólítja a foglalkozás-egészségügyi alapellátást végző orvost a Covid megbetegedéssel kapcsolatos rövidített eljárásrend szerint a NYILATKOZAT kitöltésére és a szükséges dokumentumok összegyűjtésére. Ebben a dolgozónak is aktívan közre kell működnie. A kitöltött nyilatkozatot és a szükséges dokumentumokat, leleteket a munkáltató felé szükséges továbbítani, aki a Kórházhigiénia Osztálynak megküldi.
Amennyiben a háziorvos nem készíttet PCR tesztet, ezt ezen űrlap kitöltésével lehet kérelmezni az intézményvezető felé:

PCR Űrlap  ORVOSI NYILATKOZAT

A  szabályozás alapján, pozitív elbírálást követően utólag kerül folyósításra a teljes összeg.

A fenti információ tájékoztató jellegű. Az eljárásrend esetenként eltérhet.

Makk Ádám
intézményvezető