A Semmelweis Egyetem digitális formában hozzáférhető rendszereinek használatához minden belépő munkavállaló Semmelweis Informatikai Azonosítót (SIA) kap, amelyet a használat megkezdése előtt aktiválni szükséges. Munkavállalóink a SIA használatával tudják elérni többek között
- az SAP SuccessFactors dolgozói önkiszolgáló felületét (HR portál – szabadságtervező)
- a Semmelweis Egyetem központi informatikai rendszereit (informatikai hibabejelentő és szolgáltatás-igénylő rendszer, Mercatus webáruház stb.),
- a felhő-szolgáltatásokat (például Outlook-levelezés, Teams, Sharepoint),
- a Semmelweis wifi-hálózatot,
- a Semmelweis mobilapplikációt.
1) SIA aktiválása
Az azonosító mindig vezetéknév.keresztnév@semmelweis.hu formátumú, amely megegyezik a munkavállaló egyetemi email címével. Ha még nem ismeri saját azonosítóját, aktiválás előtt ide kattintva ellenőrizheti. A SIA aktiválásához az alábbi útmutató nyújt segítséget.
SIA aktiválása – felhasználói útmutató
2) SIA aktiválása utáni teendők
A SIA aktiválása utáni teendőkről, az O365 környezet használatáról az alábbi segédletben olvashat.
O365 környezet – felhasználói útmutató
3) Dolgozói VPN szolgáltatás beállítása
A dolgozói VPN szolgáltatást minden munkatárs igénybe tudja venni saját (SIA) azonosítójával. Bizonyos felhasználói felületek, szolgáltatások csak az egyetemi belső hálózaton keresztük érhetők el, melyhez szükséges a dolgozói VPN beállítása munkavállalóink eszközein. A VPN beállításához az alábbi útmutatók adnak információt.
Dolgozói VPN beállítása (Win11) – felhasználói útmutató
Dolgozói VPN beállítása (Win10) – felhasználói útmutató
Dolgozói VPN beállítása (MacOS) – felhasználói útmutató
4) E-tárhely használata
A Semmelweis Egyetem valamennyi munkavállalója bérjegyzékét kizárólag elektronikus formában, egy többek között erre a célra létrehozott elektronikus tárhelyen (e-tárhelyen) kapja meg, a bérjegyzék nyomtatott formában központilag nem kerül az egyetemi dolgozók részére megküldésre. Az e-tárhely védett internetes oldalon a Semmelweis Egyetem által létrehozott személyes tárhely, amely lehetőséget ad a munkatársaknak a bérjegyzékük, valamint egyéb tájékoztatók megtekintésére és letöltésére. Minden munkatárs részére egyedi személyes tárhely kerül kialakításra, ahová adóazonosító jele és saját jelszó használatával lehet belépni. Az e-tárhely biztonsági okokból csak belső egyetemi hálózatból érhető el. A Semmelweis Egyetem munkavállalóinak bérjegyzéke belépésüktől (de legkorábban 2017. január 1-jétől) áll rendelkezésre az e-tárhelyen.
E-tárhely – felhasználói útmutató
5) SAP SuccessFactors dolgozói önkiszolgáló felületének használata (HR portál – szabadságtervező)
Az Egyetem fontos feladatának tekinti a HR-folyamatok minél szélesebb körű digitalizációját, a papírmentes adminisztráció ugyanis hatékonyabb, gyorsabb, átláthatóbb ügyintézést és fenntartható munkakörnyezetet biztosít, továbbá lehetővé teszi munkavállalói önkiszolgáló funkciók alkalmazását. Ennek jegyében vezettük be az Egyetemen az SAP SuccessFactors Employee Central (a továbbiakban: „SAP-SF-EC”) rendszert, melynek része a szabadságtervezési folyamat elektronikus, önkiszolgáló ügyintézése. A SuccessFactors rendszert ide kattintva tudja elérni.