Órarend jellegű teremigényekkel kapcsolatosan segítség kérhető Kovács Diánától
Órarenden kívüli illetve rendezvény jellegű teremigényeket a Neptunon keresztül igényelhetnek. Ezek az igények munkanapokon 24 órán belül kerülnek elbírálásra. Neptun hozzáférés hiányában segítség kérhető Sándor Natáliától.
Figyelem! A termek illetve az épület egyes területeinek foglaltsága a szorgalmi-, vizsga-, oktatási szünet valamint nyári időszakokban eltérő, ezért termet ezek függvényében tudunk biztosítani.
A termekkel kapcsolatos műszaki, technikai információk az EOK Informatikai Osztály munkatársaitól kérhető.
Technikai ügyelet elérhetőségei az előadó- és szemináriumi termekhez:
Hétköznapokon 7:30-15 óra között: Mile Axel
Hétköznapokon 15-21 óra között: Tálosi Gábor
Hétvégi ügyelet csak előre egyeztetve lehetséges!
Gyakran felmerülő kérdésekre az alábbi válaszok segíthetnek! Leírásunk az EOK épületben lévő előadótermekre illetve szemináriumi termekre, az aulára illetve az első emeleti karzatra vonatkozik. A termek részletes technikai felszereltségéről az Eszközpark menüben olvashat.
Internet, wifi hogyan használható?
Az előadótermekben illetve szemináriumi termekben a beépített számítógépeken nagy sebességű internet érhető el. Épületünkben a különböző csoportok számára vezeték nélküli internet (WIFI) is elérhető.
Kik, melyik hálózatot használhatják?
Intézeti dolgozók, oktatók az intézetük nevét mutató Wifi hálózatot használhatják. A szükséges felhasználónevet és jelszót az intézeti titkárságnál kell megérdeklődni.
Külső személyek az “”EOKGuest” nevű hálózatot használhatják az “eokguest” jelszóval.
Eduroam-mal rendelkező személyek az “eduroam” nevű hálózatot is használhatják.
Milyen eszközök vannak a termekben?
Az előadótermek illetve szemináriumi termek konkrét, részletes technikai eszközeiről az Eszközpark menüpontban tájékozódhat. Termeinkben hagyományos, krétával használható zöldtáblák valamint táblafilccel használható fehértáblák is vannak. Ez alól az 1-es és 4-es szemináriumi terem kivétel, ahol csak fehér mobiltábla használható. Kréta illetve filctoll a termekben található, azonban fokozottan kérjük, hogy alkoholos (permanens) tollat ne használjanak.
Az előadótermekben fix rögzítésű széksorok vannak. A szemináriumi termekben található bútorok (asztalok, székek) mozgathatóak, ezért kérjük, hogy a teremhasználat végén a bútorokat az eredeti elrendezés szerint helyezzék vissza.
Hogyan használható az interaktív projektor?
Előadótermeinkben az “Easy Interactive Tools” szoftver segítségével lehetőség van interaktív táblaként használni a termekben lévő fehértáblát. Az eszköz bemutatásában oktatásában az EOK Informatikai csapata tud segíteni.
Hogyan működik a vetítés?
Kérjük az oktatókat, hogy az előadó- és szemináriumi-termekben az előadói számítógépre másolt prezentációs előadásanyagokat (ppt, pdf, stb. file) előadás után töröljék le, azokat hosszabb ideig tárolni a számítógépen csak saját felelősségre szabad! A számítógépen maradt előadás file-okat minden szemeszter végén véglegesen töröljük! A számítógépre másolt file-okért az EOK felelősséget nem vállal!
Rendezvények alkalmával az előadói számítógépre másolt előadásanyagok (ppt, pdf, stb.) a rendezvény végén törlésre kerülnek! Technikusaink előadásanyagokat nem adnak át senki számára!
Vetítés az előadótermekben: Az előadótermekben beépített asztali számítógépek (ún. All-In-One PC-k) vannak, de természetesen van lehetőség laptop beüzemelésére is VGA (D-sub) vagy HDMI csatlakozás segítségével. Amennyiben laptopja más típusú aljzattal rendelkezik, úgy gondoskodjon a megfelelő adapterről, ez főleg a hordozható Machintos gépekre vonatkozik.
Az előadótermek közt lehetőség van mind hang- mind képközvetítésre (a nagyobb termekből a kisebb termek felé illetve az egyforma kapacitású előadótermek között – KÉP). Ennek részleteiről szintén az Informatika Osztály munkatársai tudnak felvilágosítást adni.
Vetítés a szemináriumi termekben: A szemináriumi termekben beépített asztali számítógépek (ún. All-In-One PC-k) állnak rendelkezésre. A teremben található projektorokhoz távirányító igényelhető a recepción, melyet használat után a recepcióra kell visszavinni. Fontos, hogy a nap utolsó előadója a teremben lévő oktatástechnikai eszközöket kapcsolja ki!
Vetítés az aulában: Full HD minőségű LED-falunk segítségével erre is van lehetőség.
Hogyan működik a hangosítás?
Hangosítás az előadótermekben: Előadók számára a 3 nagy előadóteremben (Szent-Györgyi, Hevesy, Békésy) folyamatosan rendelkezésre áll 1 darab mikroport, illetve kérés esetén további 3 darab rádiós kézi mikrofon. Az első emeleti előadótermekben (Beznák, Hári) rendelkezésre áll 1-1 vezetékes mikrofon, mely a Zoom használatához szükséges. Amennyiben nem használnak Zoom-ot, úgy az előadók számára nem szükséges a mikrofon használata.
Rendezvények alkalmával további vezetékes illetve rádiós mikrofon igényelhető korlátozott mennyiségben. A beépített számítógépek illetve a hordozható laptopok számára kihangosítást tudunk biztosítani.
Hangosítás a szemináriumi termekben: A szemináriumi termekben az előadók számára nem szükséges hangosítás. A beépített számítógépek illetve a hordozható laptopok (HDMI csatlakozás esetén) számára kihangosítást tudunk biztosítani.
Hangosítás az aulában: Kisebb volumenű rendezvények esetén lehetőség van beszéd hangosításra, kisebb zenekari hangosításra.
Milyen formában érdemes az előadásanyagot elkészíteni?
Előadásanyagot sokféle formában lehet elkészíteni, mi mégis azt ajánljuk, hogy…
- powerPoint-ban készült, a következő kiterjesztésű file-t készítsen: ppt, pptx, pps vagy ppsx
- képarány: 16:9 legyen, azaz fekvő tájolású
Rendezvény esetében kérjük továbbá, hogy…
- ha beágyazott videó, audió is van a file-ban, akkor annak némításáról a technikus kollégával egyeztessenek.
- ha valamilyen hivatkozás van az előadásanyagban (ami pl. felhőben tárolt file-ra mutat), kérjük annak hozzáférhetőségét biztosítsák.
- az előadásanyagot legkésőbb az előadás megkezdése előtt 1 órával át kell adni a technikusnak, vagy ha van ún. diacentrum, akkor ott feltöltetni, ellenőriztetni. (Ez azért szükséges, hogy ellenőrizni lehessen, nincs-e a gond a fájllal, enélkül nem tudunk felelősséget vállalni az előadásanyag vetítéséért)
- amennyiben más formátumú előadásanyagot szeretnének vetíteni, kérjük az előadás megkezdése előtt 1 órával jelezni.
Zoom használható a termekben?
Az előadó- és szemináriumi termeinkben van lehetőség a beépített számítógépeken a Zoom szoftver használatára. Az előadótermekben a hang közvetítéséhez dedikált mikrofon, a videojel közvetítéséhez a beépített PC webkamerája használható. A szemináriumi termekben nincs mikrofon, ott a számítógéphez közel tartózkodva lehet a beszédérthetőséget biztosítani.
Oktatók részére Zoom-os oktatással kapcsolatos leírások illetve tudnivalók itt olvashatóak.
Rendezvények esetében (konferenciák, Phd-védés, stb.) a Zoom-használat lehetőségeiről az EOK Informatikai Osztály munkatársaival szükséges egyeztetni.
Szünetjelzőt hogyan lehet használni?
A 3 földszinti előadóteremben kiépítésre került ún. szünetjelző. Ennek segítségével az előadások/rendezvényprogramok alatti szünetidőt lehet az aulában kijelezni. A szünet végén a kijelző villog és a tábla hangjelzést ad. Bemutatóvideó a szünetjelzőről.
A vetítést,hangosítást valamint a világítást hogyan lehet kezelni?
Az előadótermekben lehetőség van az előadói pulpitusról a teremben lévő vetítést, hangosítást valamint a világítást vezérelni. Ezt az oktatók is könnyedén megtanulhatjék kezelni. KÉP
A teremvezérléseket rendezvények alkalmával az Informatikai Osztály munkatársai kezelik, nem szükséges a résztvevőknek megtanulni annak kezelését!
PhD védést szeretne tartani?
PhD védésekhez elsősorban a Hári és Beznák termeket ajánljuk. Ezekhez a termekhez kapcsolódó belső terasz kiváló helyszíne lehet a védést követő vendéglátásnak. Amennyiben más előadó termet venne igénybe, úgy vendéglátás helyszíneként az aulát lehet igénybe venni. Bizottságok részére külön kistermet biztosítani nem tudunk.