A konduktív pedagógia

A konduktív pedagógia Pető András magyar professzor munkásságára épülő nevelési rendszer, amelyet kifejezetten neurológiai eredetű motoros rendellenességekkel küzdő gyermekek és felnőttek számára fejlesztettek ki, mint például cerebral paresis, spina bifida, sclerosis multiplex, Parkinson-kór és szerzett agysérülés (pl. stroke, koponyasérülés). Egy átfogó habilitációs/rehabilitációs módszer, amely az aktív tanulást és a neuroplaszticitás tudományát felhasználva csökkenti a különféle központi idegrendszeri eredetű károsodások fizikai hatásait.

A konduktív nevelés ötvözi a fizikai tevékenységeket a kognitív feladatokkal, a kommunikációra is kiemelt hangsúlyt fektetve. Általában csoportos keretek között zajlik az aktív részvétel és a társas interakció optimalizálása érdekében.

A személy egészének fejlődésére összpontosít és komplex programot alkalmaz, hogy fejlessze: 

  • a nagymozgásokat (egyensúly, tériorientáció, mozgáskoordináció…),
  • finommotorikát (grafomotoros készség, szem-kéz koordináció…),
  • kommunikációt,
  • kognitív képességeket,
  • szociális képességeket,
  • az önkiszolgálást mindennapi tevékenységekbe ágyazva.

Az egyén fizikai, intellektuális és érzelmi szükségleteit célzó holisztikus megközelítés a konduktív nevelési módszer kulcsfontosságú jellemzője, amely különösen vonzóvá teszi azon családok számára, akik gyermekeiket a későbbi életre kívánják felkészíteni.

Szolgáltatásaink

 

Galéria

4kép