Elhelyezési megállapodás felbontásával kapcsolatos fontos tudnivalók
- Elhelyezési megállapodás felbontása
A Kollégiumok Igazgatósága alá tartozó Kollégiumok Általános Működési rendje alapján:
Tanév közben az Elhelyezési megállapodás felbontása csak különösen indokolt esetben, egyéni elbírálás alapján, illetve a hallgatói jogviszony megszűnése/szüneteltetése esetén lehetséges. A hallgatónak tárgyhó 15-ig kell a hó végi Elhelyezési megállapodás felbontásának igényét írásban bejelentenie (Kerelem-elhelyezesi-megallapodas-felbontasara_melleklet.docx ) a Kollégiumok Igazgatójának. A kitöltött Nyilatkozatot kérjük a kollégium ügyintézőjének e-mailben megküldeni! A papíron beérkező nyilatkozatokat nem áll módunkban befogadni.
A jelzett határidőn túli felbontási igény esetén, a következő havi kollégiumi térítési díj kiírásra kerül a hallgató részére.
A hallgató köteles a kollégium ügyintézőjével kiköltözési időpontot egyeztetni és azt betartani.
Bejelentés (-ig) | Kiköltözés (-ig) | Utolsó fizetett kollégiumi díj |
szeptember 15. | szeptember 31. | szeptember |
október 15. | október 31. | október havi |
november 15. | november 30. | november havi |
december 15. | december 31. | december havi |
január 15. | január 31. | január havi |
február 15. | február 28. | február havi |
március 15. | március 31. | március havi |
április 15. | április 30. | április havi |
május 15. | május 31. | május havi |
június 15. | június 30. | június havi |
- A szoba átvétele kiköltözéskor
A hatályos Kollégiumok Igazgatósága alá tartozó Kollégiumok Általános Működési Rendjéről – Házirend – 3. rész (8-10) bekezdése alapján:
„A kollégista az elhelyezése megszűnését követő napon, amennyiben az hétvégére esik, úgy az elhelyezés megszűnésének napján köteles a kollégiumból kiköltözni és azt kitakarítva az átvett állapotnak megfelelően átadni. Amennyiben az átadott szoba állapota nem felel meg az elvárható (átvett) állapotnak, úgy a helyreállítás (takarítás, stb.) költségei a lakószoba lakóit terheli.
A kiköltözés során az átvett felszerelési tárgyakat a kollégista csak személyesen a kollégium gazdasági ügyintézőjénél vagy az ezzel a feladattal megbízott kollégiumi dolgozónál adhatja le. Minden hallgató által okozott leltárhiányt, károkozás azonnal jegyzőkönyvezni kell.
Az a kollégista, akinek kollégiumi jogviszonya bármely okból megszűnt vagy kollégiumi elhelyezésre nem jogosult, ugyanakkor a kollégiumból szabályszerűen nem költözött ki, vagy az elhelyezést a nyári (famulusi) időszakra jogtalanul vette igénybe, az elhelyezésre jogosultság megszűnésének napjától a kiköltözésig eltelt időszakra a mindenkor érvényes, egy éjszakára vonatkoztatott, igazgatói határozatban megállapított vendégdíjat köteles megfizetni.”
Ezért a kollégiumi szobából kiköltözni szándékozó hallgatótól/hallgatóktól a kollégium ügyintézője a szobát átveszi. A szobaátvételekor ellenőrzésre kerül a szoba tisztasága, a dekorációk eltávolítása (beleértve a szoba- és szekrényajtó külső és belső felületét is), a bútorzat helyre igazítása és a szoba általános állapota.
Tisztelettel kérjük a kiköltözőket, hogy az előre vállalt időpontra a szobából minden személyes tárgyukat pakolják ki és végezzék el a szoba takarítását, a szoba legyen átvételre kész.
A szoba átvétele után a szobába visszamenni már nem lehetséges!