4 év / 8 szemeszter (nappali / levelező)
2 év / 4 szemeszter (egyéni)
állami ösztöndíjas / önköltséges
felvételi eljárási díj: 9000 Ft
240 kredit (tanulmányi/ kutatási kredit)
Felvételi módja:

Szóbeli vizsga (minden jelentkező) Komplex vizsga (csak egyéni jelentkező)

Jelentkezési időszak:

2024. dec. 01. - 2025. jan. 05. (keresztféléves)
2025. április-május

A tagozatról

Az Egészségtudományi Tagozat fő célkitűzése az elméleti és preklinikai ismeretek, a klinikai és összehasonlító egészségtudományi kutatások, valamint a nép- és közegészségtudományok ötvözése, továbbá az egészségtudományok társadalomtudományi területeinek erősítése. További célja, hogy az Egyetemen folyó doktori képzéseket kiegészítve biztosítsa az egészségtudományok megjelenését, így hangsúlyosabbá téve a népegészségügyi igények részét képező preventív, hazai és nemzetközi egészség-megőrző programokat, melyek a társadalom egészét érintik.

Az Egészségtudományi Tagozat négy programja szervesen kapcsolódik egymáshoz és az egészségtudományok széleskörű szemléletét tükrözik. A Klinikai és összehasonlító egészségtudományok, valamint az Elméleti és preklinikai egészségtudományok programok az egészségtudományok számos területén kínálnak lehetőséget az elméleti és gyakorlati ismeretek megszerzéséhez; többek között a kardiovaszkuláris, mozgásszervi, perinatális, reprodukciós, szülészeti és nőgyógyászati, onkológiai, diagnosztikai, gasztroenterológiai, táplálkozástudományi és dietetikai, optometriai, ápolási, oxiológiai és sürgősségi, morfológiai és fiziológiai és az epidemiológiai egészségtudományi területeken.  A Doktori Tagozat Interdiszciplináris alkalmazott egészségtudományi programja adja a másik két program mellett a társadalomtudományi módszereket alkalmazó egészségtudományok képviseletét és súlyának megerősítését az Egyetemen folyó doktori képzések rendszerében. A negyedik program a Nép- és közegészségtudományok az egészségügy tudománytörténetével, az egészségügyi jog aktuális problémáinak kérdéskörével egészíti ki a három programot, valamint olyan fontos nép- és közegészügyi területeken folyó epidemiológiai módszereket alkalmazó kutatásokkal teszi teljessé az egészségtudományok multidiszciplináris szemléletét, mint a környezeti expozíciók egészségkárosító hatásainak becslése, veleszületett fejlődési rendellenségek vizsgálatai, veszélyes kórokozók kimutatása és differenciáldiagnosztikája.

Programok

01. Klinikai és összehasonlító egészségtudományok

programvezető: Dr. Nagy Zoltán Zsolt

A program témái felölelik az ápolástudományi, a családgondozási, a szülészeti és nőgyógyászati klinikai területeket, az epidemiológiai, dietetikai és táplálkozástudományi kérdéseket. Továbbá lehetőséget biztosítanak a morfológiai és fiziológiai, a fizioterápiás kutatásoknak és a szemészeti vizsgálatoknak, valamint a klinikai egészségtudományok mellett foglalkoznak az oxiológiai és sürgősségi ellátás témaköreivel, kutatási területeivel is.

A Klinikai és összehasonlító egészségtudományok program oktatási és kutatási tevékenységében résztvevők számos kurzust hirdetnek, melyek a bevezető, alapozó ismereteken túl speciális tudást is adnak a magas szintű képzés biztosításához. A számos meghirdetett kurzus magába foglalja a program célkitűzéseit, a klinikai egésztudományok számos területét öleli fel. Ismereteket nyújt az ápolásról, a korszerű betegellátásról olyan jelentős területeken, mint az idegsebészet vagy az aorta betegségek. A különböző egészségtudományi területek jobb megismerését szolgálja többek között a látás patofiziológiájával foglalkozó kutatási és klinikai területeket, a szemészeti klinikai vizsgálatok tervezését és végrehajtását, valamint a point-of-care eljárások pre- és inhospitális ellátásban való alkalmazását tárgyaló kurzusok. A mélyebb, alaposabb ismeretek megszerzését teszik is lehetővé teszik a program kurzusai, többek között a szöveti őssejtekkel, a véralvadás zavaraival kapcsolatos kurzusok. Továbbá a program kurzusai lehetőséget adnak számos betegség megelőzésében és kezelésében kiemelkedő szerepet játszó területek megismerésére, segítve a hatékony prevenciós lehetőségek feltérképzését is, mint a gyermekkori depresszió aktuális kérdései, a közétkeztetés innovációs lehetőségei, az alkalmazott dietetikai kutatások, táplálkozástudományi ismeretek és dietoterápiás intervenciók és nem utolsó sorban az idősek tápláltsági állapotának monitorozása, valamint a táplálkozási attitűd befolyásolása.

A programban számos olyan kiváló klinikus folytat oktatási, kutatási és témavezetői tevékenységet, akik hazai és nemzetközi elismertséggel rendelkeznek, mely garancia arra, hogy szakmai támogatásuk mellett a hallgatók a választott témájukban magas színvonalú szakmai fórumokon, tudományos folyóiratokban mutathatják be eredményeiket.Ennek alapján teljesül a program összeállításánál kitűzött kiemelten fontos szempont, hogy a fokozatszerzéshez szükséges követelmények teljesíthetők legyenek a doktori képzés megadott ideje alatt.

02. Elméleti és preklinikai egészségtudományok

programvezető: Dr. Földvári-Nagy Lászlóné Dr. Lenti Katalin

A programba tartozó kutatások célja, hogy elméleti alkalmazott és részben alapkutatási háttérrel támogassa az egészségtudományi és népegészségügyi kutatásokat az Egyetem keretében az Egészségtudományi Doktori Iskola tevékenysége során. További cél, hogy biztosítsa és segítse a kutatási gyakorlat szempontjából az állatkísérletes és humán vizsgálatokat elméleti és módszertani vizsgálati módszerekkel. Ennek megfelelően a tervezett doktori iskolánkat is jellemzi az a sajátosság, hogy törekszik az egészségtudományi és klinikai kutatások támogatására transzlációs vizsgálatokkal is, tehát a releváns állatkísérletes modellek alkalmazásával. Az egészségtudomány egyik kiemelt feladata a prevenció elméleti és gyakorlati kérdéseinek tudományos kimunkálása, melynek fejlődése jelenleg várhatóan előtérbe kerül a népegészségügy fokozott igényeinek megjelenésével. Ezen túlmenően az egészségtudomány hozzájárulása iránti igény a rehabilitációban is bővül mind elméleti, mind gyakorlati szempontból. Továbbá egy-egy adott egészségügyi feladat megoldása érdekében a gyógyító célú, döntően klinikai kutatási tevékenységet magas igényű kiegészítő egészségtudományi kutatási hozzájárulással célszerű eszközölni, ami lehetővé teszi az egészségügyi szakdolgozói munkaközösségek szakszerű bevonását is. Ehhez a munkához az elméleti alkalmazott kutatáson kívül kapcsolódhat a diagnosztikai és terápiás eszközök fejlesztése és innovációja iránti igény is, mely szintén részét képezi a doktori iskola bírálatra megküldött kutatási terveinek és kapcsolatot jelent a jelen program és a ’Klinikai és összehasonlító egészségtudományok’ program között.

Tekintettel arra, hogy az egészségtudományi kutatás önmagában is multidiszciplináris és szerteágazó, a kutató teamek egyik újszerű feladata kitekinteni a társtudományok felé azzal a céllal, hogy önmagukat erősítsék, és új dimenziókat nyissanak az élettudományok irányába is. Az egészségtudományra jellemző, hogy ha alap vagy alkalmazott kutatásokat végez is tegye egyértelművé a gyakorlati megvalósítás céljait és körülményeit, mivel kiemelten sürgetővé vált valamennyi korosztály részére az egészségmegőrzésnek és a betegségek megelőzésének szükségessége.  

03. Interdiszciplináris alkalmazott egészségtudományok

programvezető: Dr. Vingender István

A program az egészségproblematika teljes vertikumát felöleli elsősorban társadalomtudományi szemléletben. Nem csupán az egészség-betegség jelenségvilágával, hanem az egészséges és a beteg ember életével, életkörülményeivel, életkilátásaival is foglalkozik, tárgyalja, az egészséggel kapcsolatos gondolkodásmód, értékek, attitűdök, hitek és hiedelmek világát, mindazon kognitív percepciókat tehát, amelyek az egészséggel vannak összefüggésben. A program felveti az egészség és a betegség állapotát befolyásoló szociális miliő kérdéskörét, a megbetegedések szocioökonómiai és szociokulturális következményeit, Az egészség szociálepidemiológiai kérdéseit, vagyis azt, hogy az egészségtőkéből kinek mennyi jut a társadalomban, milyen egyenlőtlenségek tagolják e tekintetben azt, és ki hogyan hasznosítja ezt a tőkeformát, hogyan válik egyesek birtokában inkorporális tőkéből korporatív tőkévé az egészség. Ugyanakkor az egészség társadalomtudományi programja nem marad meg annak mikroszociális elemzésének szintjén, hanem tovább lép a mezoszférába és áttekinti az egészségügyi szervezetek felépítésének és működésének sajátosságait, az egészségügyi ellátórendszer társadalmi struktúráját, azokat a strukturális és hálózati jegyeket, amelyek átszövik az egészségügyi intézményrendszert. Vizsgálja az egészségügy alrendszerének meghatározó csoportjait, a köztük lévő egyenlőtlenségeket, a társadalmi kapcsolatokat, a társadalmi felelősségvállalás kondícióit, a gondolkodás, a tudás, a tanulás, a szakmai és általános szocializáció réteg-specifikus jegyeit és perspektíváit. A program közvetlenül tanulmányozza az egészségügyi szakmák éthoszát, szakmai karrierútjait, konfliktusai, az életkörülmények a munkavégzés a szakmai és a civil élet kapcsolatának, illetve a megélt egészségügyi világ (életvilág) sajátosságait. Nem különben a program az egészség megőrzésének, helyreállításának, a betegségek kialakulásának, viselésének kulturális aspektusait is témává teszi.

A doktori program vállalja és képviseli mindazon tudományos kutatási módszereket és eljárásokat, amelyek ezen tudományok sajátjai. Így kvantitatív és kvalitatív egészségtudományi kutatásokat is ambicionál, köztük a talán leginkább elterjedt survey típusú vizsgálatokat, de interjúkon alapuló, fókuszcsoport-kutatásokat, esettanulmányokon alapuló általános érvényű elemzéseket, dokumentumelemzéseket, forráselemzéseket, tartalomelemzéseket, megfigyelésen alapuló vizsgálatokat, és társadalomelméleti levezetéseket is befogad.

04. Nép- és közegészségtudományok

programvezető: Dr. Ács Nándor

A program kurzusai és kutatási témái felölelik az egészségügyi és orvosi jog kérdéseit, a környezetegészségtant, a toxikus anyagok és egyéb környezeti befolyások szervezetre gyakorolt hatásának vizsgálatát, a veleszületett szív-és érrendszeri rendellenességek epidemiológiáját, a humán virológia területét, a veszélyes kórokozók kimutatását és differenciáldiagnosztikáját, a várandósság alatt az anyát ért betegségek és gyógyszerhatások magzati következményeit, valamint a medicina fejlődésének történetét, a gyógyszerképzés századait és a szexualitás, illetve a fogászat tudománytörténetét.

Az orvostörténet segít a multidiszciplináris megközelítésben, hogyan viszonyul a medicina a tudományokhoz, a művészetekhez. Részletesen tárgyalja a medicina kapcsolatát a természet- és társadalomtudományokkal, a technika fejlődésével, és azok kultúrtörténeti vonatkozásaival, valamint a művészetekkel, az alternatív medicinával, a népi gyógyászattal. Az egészségügyi jog aktuális problémái valódi interdiszciplináris terület. A jog, akár az orvostudományok, vagy tágabb értelemben az egészségtudományok területe felől közelítve más-más aspektusokból tárható fel. Az egészségügyi ellátórendszer bármely területéről érkező hallgató megtalálhatja azt az irányt, melynek jogi kérdései a saját területén hasznosíthatók lehetnek. A humán virológia lehetőséget nyújt az új vírusok, új módszerek, új lehetőségek megismerésére. A bakteriális és virális eredetű fertőzések kimutatása és differenciál diagnosztikája kiemelt szerepet tölt be az veszélyes kórokozók azonosításban, a minél gyorsabb és pontosabb azonosítás kulcsfontosságú az e kórokozók által okozott betegségek terjedésének megelőzésében. A környezetegészségtan a környezeti expozíciókkal, a legfontosabb szennyező anyagoknak, a víz- és levegőszennyezés globális környezet-egészségügyi hatásaival foglalkozik. A szálló por és egyéb légszennyezők egészségkockázatai mellett, ismereteket nyújt az extrém hőmérsékletek, hideghullámok hatásairól, különös tekintettel a klímaváltozáshoz való alkalmazkodás szempontjából. A veleszületett fejlődési rendellenességek oki tényezőinek epidemiológia vizsgálata a szülészeti ellátás egyik fontos területéről szolgáltat információkat, a veleszületett fejlődési rendellenességek megelőzéséról és szűrésének lehetőségeiről.

Felvételi követelmények

Ki jelentkezhet PhD képzésre?

A nappali és levelező doktori képzésre azok jelentkezhetnek, akik egyetemi diplomával (MSc, MA) rendelkeznek (a felvételi eljárásban még nem szükséges a végzettség igazolása, de a tanulmányokat csak  a végzettség igazolásával lehet megkezdeni). Kiváló kutatási eredmények igazolása esetén alapképzésben megszerzett diplomával és mesterképzésben folytatott tanulmányokkal is megkezdhető a doktori képzés, illetve az osztatlan képzés utolsó két tanévében is megkezdhető a doktori képzés.

Kinek javasolt a képzés nélküli, egyéni fokozatszerzés?

Ún. képzés nélküli fokozatszerzőként, azaz egyéni fokozatszerzésre az jelentkezhet, aki:

  • Egyetemi diplomával (MSc, MA, MD ) rendelkezik. 
  • Szakmai gyakorlatot tud felmutatni (a több éves szakmai gyakorlattól eltekint a Doktori Iskola, amennyiben a jelentkező kiemelkedő publikációs tevékenységet tud igazolni). 
Tagozat, program és témaválasztás

A doktori képzésre illetve fokozatszerzésre való jelentkezés során kötelező megjelölni a választott doktori tagozatot. A felvételi beszélgetéseket a doktori tagozatok szervezik. A program és a témaválasztás csak a második félévtől kötelező (kivéve egyéni fokozatszerzők, akik csak a leendő témavezető/konzulens ajánlásával jelentkezhetnek).

  • Egy felvételi eljárás során csak egyetlen tagozatra lehet jelentkezni és egy program, egy meghirdetett témáját és témavezetőjét lehet megjelölni.

  • Ha a jelentkező az első félévben még nem kíván programot, témavezetőt és témát választani, akkor az első félévben az adott doktori tagozat vezetője lesz a hallgató témavezetője.

  • A második félévre csak a doktori iskola által jóváhagyott program, témavezető, illetve téma megjelölésével lehet beiratkozni.

Felvételi vizsga - nappali és levelező képzés

A hallgatói helyek betöltése kizárólag az Egyetemi Doktori Tanács által központilag meghirdetett szóbeli felvételi vizsgán történő eredményes szereplés útján lehetséges.

Szóbeli Vizsga 

A felvételi beszélgetéseket a doktori tagozatok szervezik. Jellemzően 15-20 perces beszélgetés, ahol egyrészt a pályázó eddigi tanulmányairól, esetleges kutatási tevékenységéről (TDK) kérdezik a jelentkezőt, másrészt a tervezett kutatási tevékenységről szól (a kutatás témája, célkitűzése, nemzetközi beágyazottsága, módszerei, megvalósíthatósága). A beszélgetés során vizsgáztatók felmérik, hogy a pályázó rendelkezik-e azokkal a képességekkel és elkötelezettséggel, amelyek a doktori program sikeres elvégzéséhez szükségesek.

A felvételi során az értékelés alapja a jelentkező

  1. korábbi eredményei, valamint
  2. a felvételi beszélgetés során észlelt tudása és alkalmassága.

Előnyt jelentenek: tudományos munkában szerzett tapasztalat, előadások, közlemények, jó kutatási munkaterv, a szakmai munkához szükséges idegen nyelv magas szintű ismerete, kiemelkedő tanulmányi eredmény.

A két értékelésben a jelentkező összesen maxiumum 60 pontot kaphat.

A korábbi eredmények értékelése – maximum 28 pont:
  1. az egyetemi tanulmányok átlageredménye – maximum  8 pont
  2. a korábbi tudományos munka értékelése – maximum  14 pont 
  3. az egyéb eredmények (felsőfokú angol nyelvvizsga, második diploma, kiemelkedő szakma-specifikus teljesítmény) – maximum 6 pont
A felvételi beszélgetés értékelése – maximum 32 pont:
  1. általános szakmai tudásszint és alkalmasság – maximum 16 pont
  2. speciális, témaorientált tudásszintet és alkalmasság – maximum 16 pont

A bizottság tagjai anonim módon értékelik az elbeszélgetés során nyújtott teljesítményt, és táblázatban rögzítik a „szerzett pontszámot”. A felvételi elbeszélgetést követően, a bizottság tagjaitól összegyűjtött anonim értékelőlapok összesítésével a bizottság elnöke kiszámítja a jelentkező szerzett pontszámainak átlagát. A felvételi eredményét a hozott pontszám és az átlagolt szerzett pontszám összege határozza meg.

Felvételi vizsga - képzés nélküli, egyéni fokozatszerző

A hallgatói helyek betöltése kizárólag az Egyetemi Doktori Tanács által központilag meghirdetett felvételi vizsgán történő eredményes szereplés útján lehetséges.

Az egyéni fokozatszerzésre jelentkezők felvételi eljárása során szóbeli és komplex vizsgára kerül sor.

Szóbeli Vizsga

A felvételi beszélgetéseket a doktori tagozatok szervezik. Jellemzően 15-20 perces beszélgetés, ahol egyrészt a pályázó eddigi tanulmányairól, esetleges kutatási tevékenységéről (TDK) kérdezik a jelentkezőt, másrészt a tervezett kutatási tevékenységről szól (a kutatás témája, célkitűzése, nemzetközi beágyazottsága, módszerei, megvalósíthatósága). A beszélgetés során vizsgáztatók felmérik, hogy a pályázó rendelkezik-e azokkal a képességekkel és elkötelezettséggel, amelyek a doktori program sikeres elvégzéséhez szükségesek.

A felvételi során az értékelés alapja a jelentkező

  1. korábbi eredményei, valamint
  2. a felvételi beszélgetés során észlelt tudása és alkalmassága.

Előnyt jelentenek: tudományos munkában szerzett tapasztalat, előadások, közlemények, jó kutatási munkaterv, a szakmai munkához szükséges idegen nyelv magas szintű ismerete, kiemelkedő tanulmányi eredmény.

A két értékelésben a jelentkező összesen maximum 60 pontot kaphat.

A korábbi eredmények értékelése – maximum 28 pont:
  1. közlemények – maximum 24 pont
  2. az egyéb eredmények (felsőfokú angol nyelvvizsga) – maximum 4 pont
A felvételi beszélgetés értékelése – maximum 32 pont:
  1. általános szakmai tudásszint és alkalmasság 
  2. speciális, témaorientált tudásszintet és alkalmasság 

A bizottság tagjai anonim módon értékelik az elbeszélgetés során nyújtott teljesítményt, és táblázatban rögzítik a „szerzett pontszámot”. A felvételi elbeszélgetést követően, a bizottság tagjaitól összegyűjtött anonim értékelőlapok összesítésével a bizottság elnöke kiszámítja a jelentkező szerzett pontszámainak átlagát. A felvételi eredményét a hozott pontszám és az átlagolt szerzett pontszám összege határozza meg.

Komplex vizsga (csak Egyénis jelentkezés esetében)

Az egyéni fokozatszerzők a felvételi eljárás második részében (a felvételi beszélgetést követő 1-2 hónapon belül) komplex vizsgán vesznek részt. A komplex vizsga célja a doktorandusz tárgyi tudásának és szakirodalmi ismereteinek („elméleti rész”), valamint tudományos teljesítményének értékelése („disszertációs rész”).

Az elméleti részben a doktorandusz két tárgyból/témakörből tesz vizsgát.

A komplex vizsga elméleti és gyakorlati részből áll:

  • az elméleti részben két tárgyból kell vizsgát tenni (a tárgyakat a tudományági doktori iskola határozza meg)
  • a gyakorlati részben a kutatásról 8-10 percben kell prezentációt tartani (további információ a tudományági doktori tagozatoknál).

A főtárgy keretében a hallgató egy szélesebb tudományterületen való tájékozottságáról ad számot, míg a melléktárgy keretében a kutatási területéhez kapcsolódó szűkebb tudományterületről. Az elméleti vizsgának lehet írásbeli része is.

 
Nyelvi követelmények

Az angol nyelvnek a tudományterület műveléséhez szükséges ismerete.

A nyelvismeret igazolására alkalmas dokumentumok:

  • legalább középfokú komplex nyelvvizsga (B2)
  • vagy a Szaknyelvi Intézet által legalább középfokú angol nyelvtudást igazoló dokumentum
  • vagy a témavezető, vagy konzulens által kiállított nyilatkozat
Kapcsolat - Egészségtudományi Tagozat

Tagozatvezető: Dr. Nagy Zoltán Zsolt
E-mail: nagy.zoltan.zsolt@semmelweis.hu
Telefon: +36 1 459 1500 / 54534 mellék vagy +36 1 459 1500 / 54611 mellék

Titkárság: Győrfi Judit
E-mail: etk.phd@semmelweis.hu
Telefon: +36 20 670 1959 vagy +36 1 486 5901

Miért érdemes nálunk fokozatot szerezni?
  • A Semmelweis Egyetemen az innovációs törekvéseket több, mint 250 éves tradíció és szakmai tapasztalat alapozza meg.
  • Kiemelkedő hazai kutatói együttműködések, multidiszciplináris kutatási hálózatok.
  • Széleskörű nemzetközi kapcsolatrendszer, közös kutatások nemzetközi kutatólaborokkal; nemzetközi konferenciák.
  • Közép-Európa egyik piacvezető oktatási és kutatási intézménye.
  • Számos továbbtanulási és munkalehetőség Magyarországon és külföldön egyaránt.

Jelentkezési információk

Jelentkezési és felvételi időszakok
Jelentkezési időszak
  • hagyományos képzés esetén az április-májusi időszakban
  • keresztféléves képzés esetén a november-decemberi időszakban 
A felvételi vizsgák időpontja:
  • tavaszi jelentkezéskor júniusban
  • keresztféléves felvételi esetén január végén

 

A jelentkezés módja

Online felületen, regisztrációt követően lehet a jelentkezést benyújtani.
A pályázati felületet csak felvételi eljárás időszakában aktív.

phdapplicant.semmelweis.hu

A jelentkezéshez szükséges dokumentumok doktori képzésre / egyéni fokozatszerzésre
Doktori képzésre/egyéni fokozatszerzésre  történő jelentkezés esetén az alábbi dokumentumok feltöltése szükséges az online felületre:
  1. önéletrajz az eddigi szakmai tevékenység részletes ismertetésével (1-2 oldal)
  2. az egyetemi diploma másolata
    • idegen nyelvű diploma esetén annak hiteles fordítása, vagy honosítási okirata, szükség esetén az illetékes minisztérium egyenértékűségi határozata másolatban
    • egyetemi diplomával még nem rendelkező jelentkező esetén kimutatás a letett vizsgákról (leckekönyv vagy a NEPTUN rendszerből kinyomtatott kreditigazolás)
  3. legalább B2 szintű komplex (középfokú “C” típusú) államilag elismert nyelvvizsga, illetve azzal egyenértékű bizonyítványt igazoló dokumentum, vagy a kutatáshoz szükséges nyelvtudás igazolása a témavezetőtől vagy a Szaknyelvi Igazgatóságtól
  4. Phd képzésre jelentkezés esetén rövid (2-3 oldal) kutatási terv, a választott feladat témavázlata, ha megnevezett témavezetőhöz és témára jelentkezik, a kutatási tervet kérjük, a témavezető támogató aláírásával lássa el
  5. publikációs jegyzék (amennyiben rendelkezik publikációval)
  6. átutalással történő fizetés esetén a jelentkezési díj befizetését igazoló bizonylat
  7.  a  plusz pontokat igazoló dokumentumok (oklevelek/díjak/igazolások/közlemény előlapok/teljes közlemény/másoddiploma másolata/szakvizsga igazolás stb.)
  8. egyéni fokozatszerzők esetén még pluszban csatolandó a leendő témavezető/konzulens ajánlása

Nem kötelezően feltöltendő dokumentum: a szakterület két elismert képviselőjének írásos ajánlása.

A jelentkezési díj befizetése

A doktori képzésbe való jelentkezés befogadásának feltétele a jelentkezési díj befizetése.

A felvételi eljárási díja 9.000 Ft, melynek befizetése történhet:
  • online kártyás fizetéssel (az online felvételi felületen keresztül Simple pay bankkártyás fizetéssel)
  • átutalással, számla alapján (ebben az esetben a jelentkezés véglegesítése csak a befizetésről szóló banki bizonylat feltöltése után lehetséges)

Az átutalás választása esetén a felvételi eljárási díj befizetése kapcsán kérjük, hogy legalább 1 nappal  a jelentkezés véglegesítése előtt küldje el a lentebb található számlázási adatokat (egyéni vagy céges) a Doktori Iskola Gazdasági Hivatala számára a titkarsag.digh@semmelweis.hu címre. A megküldött adatok alapján a Gazdasági Hivatal számlát állít ki, amelyet megküld a jelentkezőnek, aki erre a számlára hivatkozva utalhatja el a jelentkezési díját.

Szükséges egyéni számlázási adatok:
  • jelentkező neve, címe,
  • személyigazolvány száma,
  • telefonszáma,
  • email címe.
Céges számla kérése esetén szükséges adatok:
  • jelentkező neve,
  • cég neve,
  • székhelye,
  • adószáma,
  • telefonszáma,
  • email címe továbbá
  • a cég nyilatkozata arról, hogy befogad-e elektronikus számlát

Felhívjuk figyelmét, ha a hivatalos cégjegyzékben nem szerepel a cég bankszámlaszáma, akkor a cég aláírt, pdf-ben mellékelt nyilatkozatát is szükséges megküldeni a bankszámlaszámáról.

A tanulmányok megkezdéséhez szükséges teendők

1. Beiratkozás: a beiratkozás személyesen történik, előre megjelölt időpontban (az első félév megkezdésekor) a Doktori Hivatalban. A pontos időpontról és a szükséges dokumentumokról e-mailben értesítjük a felvett hallgatókat. Figyelem, a doktori képzés megkezdésének feltétele a három hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány bemutatása.

2. Neptun szemeszter aktiválása és a tárgyak felvétele

3. Diákigazolvány igénylése

4. Önköltséges hallgatók esetén a tandíj befizetése

Hallgatói szolgáltatások