EGYSÉGES FELSŐOKTATÁSI TANULMÁNYI RENDSZER
A Semmelweis Egyetemen a NEPTUN informatikai rendszert alkalmazzák a hallgatói nyilvántartással és az oktatásszervezéssel kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátására. A rendszert egyaránt használják a tanulmányi osztályok és tanszékek ügyintézői, az oktatók és a hallgatók. A Neptun az intézmény hallgatói számára a következő lehetőségeket biztosítja:
- tájékozódhatnak a rendszerben kezelt adataikról
- megismerhetik a tanulmányukra, képzésükre és tárgyakra vonatkozó információkat
- tárgyfelvételi időszakban jelentkezhetnek a meghirdetett tárgyakra
- vizsgára jelentkezhetnek a vizsgajelentkezési időszakban
- ellenőrizhetik a beírt jegyeiket
- a rendszeren belül üzeneteket kaphatnak az oktatóktól vagy ügyintézőktől
- figyelemmel kísérhetik az elutalt ösztöndíjukat
Hallgatói jogosultsággal mindenki csak a saját adatait kezelheti. Az illetéktelen hozzáférés elkerülése végett nagyon fontos, hogy mindenki kezelje titkosan a belépési jelszavát.
A felvételiről szóló értesítő levél minden felvett hallgató részére tartalmaz egy 6 karakterből álló (betű és szám vegyesen) NEPTUN-kódot és a kódhoz tartozó jelszót.