Foglalkozási megbetegedés gyanúja kapcsán az első észlelő orvos köteles bejelentést tenni az OMMF Munkavédelem Foglalkoztatás-egészségügyi Főosztály felé a megfelelő bejelentő lappal,
- pozitív Covid PCR lelet,
- táppénzes igazolás
- ÁNTSZ határozat
- jogviszonyigazolás
- kinevezés, és legutolsó kinevezésmódosítás
mellékelésével.
Ezek alapján bejelentésre kerül a Munkavédelmi Hatóság felé.
A Munkavédelem ezt nyilvántartásba veszi és felszólítja a foglalkozás-egészségügyi alapellátást végző orvost a Covid megbetegedéssel kapcsolatos rövidített eljárásrend szerint a NYILATKOZAT kitöltésére és a szükséges dokumentumok összegyűjtésére. Ebben a dolgozónak is aktívan közre kell működnie. A kitöltött nyilatkozatot és a szükséges dokumentumokat, leleteket a munkáltató felé szükséges továbbítani, aki a Kórházhigiénia Osztálynak megküldi.
Amennyiben a háziorvos nem készíttet PCR tesztet, ezt ezen űrlap kitöltésével lehet kérelmezni az intézményvezető felé:
A szabályozás alapján, pozitív elbírálást követően utólag kerül folyósításra a teljes összeg.
A fenti információ tájékoztató jellegű. Az eljárásrend esetenként eltérhet.
Makk Ádám
intézményvezető