Informatikai Ügyféltámogatási Igazgatóság
Igazgató: Simon Tamás
Igazgatóhelyettes: Tamás Eszter
Osztályok:
- Informatikai Rendszertámogató Osztály (IRO)
Alapvető feladatai:
-
-
- felhasználók támogatása, informatikai problémák megoldásában segítségnyújtás;
- közreműködés informatikai incidensek elhárításában;
- informatikai szerviz- és karbantartási tevékenység biztosítása;
- desktop eszközök (számítógépek, nyomtatók) telepítése, áthelyezése;
-
-
-
- műszakilag elavult eszközök meghatározása (selejtezési javaslatok jóváhagyása);
- új desktop és mobil eszközök és alkalmazások az egyetemi informatikai infrastruktúrába való illeszthetőségének vizsgálata;
- tanácsadás hardver és szoftver beszerzések esetén, valamint a meglévő eszközök fejlesztésében;
- Hálózaton biztosított szolgáltatások támogatása:
- Egyetemi alkalmazások elérésének biztosítása,
- Hálózati nyomtatási szolgáltatás,
- Intranet és Weboldal elérés,
- Internet elérés,
- Elektronikus levelezés,
- Fájlszervereken lévő megosztások desktopon történő beállítása
-
- Informatikai Ügyféltámogató Osztály – Szekeres József osztályvezető
- HelpDesk (informatikai ügyfélszolgálat)
Alapvető feladatai:
- Felhasználók részére egykapus informatikai probléma és igény bejelentési lehetőség és távsegítségnyújtás. A hiba- illetve igénybejelentés elsődleges platformja az Informatikai Főigazgatóság ticketing rendszere. Ezen kívül lehetőség van telefonon, e-mail-en (helpdesk@semmelweis.hu) informatikai problémák bejelentésére és távsegítség nyújtására is (hétköznapokon 8:00-16:00 között).
-
- Ticketing (hibajegy és igénybejelentő) rendszer elérhetősége: helpdesk.semmelweis.hu
- Helpdesk telefonos elérhetősége: + 36 20/825 5000
- Helpdesk e-mail elérhetősége: helpdesk@semmelweis.hu
- O365 Csoport
Alapvető feladatai:
- Az Office 365-re már átállt szervezeti egységek telefonos támogatása munkanapokon 8-16 óra között.
- Az ütemezés alapján sorra kerülő szervezeti egységek O365 bevezetésének előkészítése, egyeztetés a helyi rendszergazdával a helyi adottságok, speciális igények előzetes felmérése.
- Az aktuális bevezetés alatt álló szervezet kollégáinak helyszíni támogatása, az átállás, valamint igény esetén a levelek és címlisták migrálásának felügyelete, segítése.
- Az O365-re már átállt szervezetek vagy az önkiszolgáló portál segítségével átállt kollégák számára konzultációs lehetőség biztosítása.
- O365 jogosultság adminisztráció biztosítása
- O365 alkalmazások (OneDrive, SharePoint, Teams, Planner, Forms, …) használatáról oktatások szervezése kollégák számára.
- Új belépő kollégák számára támogatás biztosítása az O365 használatához.
Szolgáltatási, karbantartási időablak
A fenti szolgáltatásokat az Informatikai Ügyfélszolgálat munkanapokon 8:00 -16:00
A fenti szolgáltatási időablakon kívüli, az egyeztetett karbantartási időablakban a szolgáltatások elérhetősége korlátozott lehet, pl. központi karbantartási, telepítési munkák miatt. A tervezett, szolgáltatás korlátozásával járó karbantartási vagy egyéb technikai okból szükséges beavatkozásokat a tervezett időpont előtt legalább 2 munkanappal korábban az Informatikai Főigazgatóság jelzi. Amennyiben technikailag lehetséges, a szolgáltatás karbantartásával járó feladatokat a szolgáltatási időablakon kívül végezzük el.
Szolgáltatási szint megállapodás (SLA)
A munkanapokon bejelentett hibák esetén 1 munkanapon belül megkezdjük a probléma kezelését. A munkaszüneti napokon a hibák javítását az első munkanapon tudjuk megkezdeni.