Az egyetem munkatársai által beadott védőoltások száma - 2021. szeptember 25.
392128 Összes oltás

Elérhető témakörök:

  

 


 

Mobiltelefon kapcsolattartók, SIM kártya igénylés, napi ügyintézés

Kérjük dolgozóinkat, hogy a mobiltelefon témában felmerülő ügyekben minden esetben a szervezeti egységük által kijelölt kapcsolattartó munkatársat legyenek szívesek megkeresni!

Az egyetemi hivatali mobiltelefon flotta lehetőségeivel és szolgáltatásaival, valamint a már meglévő előfizetésekkel kapcsolatban felmerülő kérdésekkel, kérésekkel és problémákkal, továbbá az új igényekkel a szervezeti egységeknél kereshető kapcsolattartók (témafelelősök) listája az alábbi linken érhető el:

Mobiltelefon kapcsolattartók listája〉 – A listában a szervezeti egységek rövidített megnevezése látható.

Új SIM kártya igénylése: kizárólag a szervezeti egységek vezetői által írásban kijelölt kapcsolattartó által az Operatív Irányító Központ (OIK) számára megküldött email-ben lehetséges.

Az igénybejelentésnek tartalmaznia kell az igényelt SIM kártya mennyiségét és a kiválasztott csomagokat (alap, korlátlan, adat). A SIM kártya ezt követően 5 munkanapon belül, körpostával érkezik meg az Informatikai Igazgatóságtól a szervezeti egységhez.

Napi ügyek intézése: a kapcsolattartó kollégák jogosultak a szervezeti egységnél felmerülő igényeket és problémákat továbbítani az Operatív Irányító Központhoz, illetve sürgős intézkedést igénylő esetekben (pl. elveszett SIM kártya tiltása) közvetlenül a Magyar Telekom telefonos ügyfélszolgálatához.

A Magyar Telekom-nál e-mail-es ügyintézés csak az Operatív Irányító Központon keresztül lehetséges.

A Magyar Telekom Pontokon a Központosított Közbeszerzésben kiszolgált ügyfelek számára a személyes ügyintézés nem elérhető.

Kapcsolattartó regisztráció: a szervezeti egységeknél mobiltelefon ügyintézésre kijelölt kapcsolattartó személyek regisztrációjához, illetve a személyükben és/vagy adataikban bekövetkezett változások követéséhez kérjük az alábbi adatlapot olvashatóan kitölteni, valamint a szervezeti egység vezetőjének aláírásával, lebélyegezve, PDF formátumban az Operatív Irányító Központhoz megküldeni az oik@semmelweis-univ.hu címre.

A kapcsolattartók a 24 órában elérhető, T-Systems Magyarország Vállalati Ügyféltámogatási Központnál az úgynevezett „folyószámla szintű jelszó” birtokában telefonos ügyintézést kezdeményezhetnek, az egyetemi mobiltelefonról és vezetékes mellékállomásról 01400 szám tárcsázásával, majd a főmenüben a 2-es és 1-es gombok megnyomásával. Fontos részlet, hogy dedikált ügyintéző nem áll rendelkezésünkre, ezért a gépi szöveg elején két alkalommal is elhangzó, ’#’ billentyűvel választható menüpontot ne tessék kiválasztani, meg kell várni a főmenüt!

A telefonos ügyintézéshez szükséges „folyószámla szintű jelszó” a regisztrációt követően, e-mail-en érkezik meg a kapcsolattartó kollégákhoz.”

ADATLAP〉

  

 


 

Mobiltelefonok beszerzése

 

A mobiltelefon termékcsoport 2021.08.25.-től ismét elérhető a Központosított Közbeszerzésben.

A keretmegállapodások azonosítói:

  • DKM01MTEL21 („Nyomógombos, Androidos alap-, közép- és felsőkategória, illetve víz-, por- és ütésálló készülékek beszerzése”);

  • DKM02MTEL21 („iOS-t gyárilag futtatni képes telefonok beszerzése”).

A szervezeti egységek részéről a beszerzés az általános egyetemi eszközbeszerzési szabályok szerint, BML lappal indítható.

  

 


 

 

E-SIM és Multi-SIM szolgáltatások elérhetősége

A Magyar Telekom tájékoztatása szerint a Központosított Közbeszerzés (Digitális Kormányzati Ügynökség – DKÜ) keretében kiszolgált intézmények, így a Semmelweis Egyetem számára is érhetőek az E-SIM és Multi-SIM szolgáltatások

Az E-SIM díjmentes, míg a Multi-SIM szolgáltatás havidíja bruttó 198 Ft SIM/E-SIM kártyánként.

A szolgáltatások részletes leírása az alábbi (lakossági) oldalakon olvasható:

E-SIM: https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/mobil/e-sim

Multi-SIM: https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/mobil/multisim

Igénylés a szokásos szolgálati úton lehetséges, a klinikai/intézeti kapcsolattartókon keresztül az Operatív Irányító Központnál.

  

 


 

Kedvezményes mobiltelefon lehetőségek családtagok számára

A Semmelweis Egyetem 2004. évtől aktív és azóta többször megújult Telenor Dolgozói Mobil Flottája továbbra is kedvezményes hang- és adatalapú díjcsomagokkal, valamint készülékvásárlási lehetőségekkel várja dolgozóinkat és családtagjaikat.:

Elérhető szolgáltatások és díjcsomagok 2021. májustól.

Akciós mobiltelefon készülék árlista 2021 májustól.

(Szolgáltatások és díjcsomagok 2021 májusig.)

 

Telefonos ügyintézéshez hívja a +36 20 919-8809 számot (ez a leggyorsabb és legoptimálisabb megoldás)!

Személyes ügyintézés bármelyik Telenor Ponton, írásos egyetemi meghatalmazás nélkül, a személyes okmányok mellett a fényképes egyetemi belépőkártya, vagy pedig a Semmelweis Kártya bemutatásával lehetséges. (Amennyiben a Telenor ügyintéző írásos egyetemi meghatalmazást kér az ügyintézéshez, mondani kell, hogy arra nincs szükség, elegendő a fényképes belépőkártya vagy Semmelweis Kártya felmutatása és ez be van jegyezve a Telenor informatikai rendszerében az egyetemi dolgozói flottához.).

Online ügyintézéshez ide kattintva letölthető a MyTelenor applikáció.

 

FONTOS tudni, hogy a 2021. májustól aktív díjcsomagokra való átváltás nem automatikus, ennek érdekében szükséges kapcsolatba lépni a szolgáltatóval a fenti elérhetőségek valamelyikén!

  

 


 

Mobiltelefonok garancián túli javítása

Meghibásodott, sérült mobiltelefonok és tartozékaik javítása a Magyar Telekom Központi Szervizében (csak a Telekom által forgalmazott, de nem feltétlenül ott vásárolt típusok esetén) lehetséges, személyes ügyintézés keretében.

A szerviz címe: 1097 Budapest Könyves Kálmán krt. 36. (A. porta, 0A.011 szoba)
Kontakt személy: Bujdosó László – bujdoso.laszlo@telekom.hu, +36 1 265-8877

A meghibásodott készülék átvételét követően a szerviz 2-3 munkanapon belül email-en ajánlatot küld a készülék javítására, mely alapján annak gazdaságossága mérlegelhető és a belső gazdasági/beszerzési folyamat elindítható. A javítás email-en megrendelhető.

A szerviz a javításról készpénzes, vagy átutalásos számlát állít ki 30 napos fizetési határidővel. Az átutalásos számlára vonatkozó igényt a készülék átadásakor, előre szükséges jelezni!

FIGYELEM!

Amennyiben az árajánlat alapján a javítást nem rendeli meg a szervezeti egység, a Magyar Telekom bruttó 3000 Ft bevizsgálási díjat jogosult számlázni (és ettől méltányossági, vagy egyéb kérésre/hivatkozásra sem fognak eltekinteni).
A készülékről a javítás során minden adat törlésre kerül, a szerviz gyári állapotában szolgáltatja vissza az Egyetem számára.

  

 


 

Külföldi mobiltelefon és internet használat költségei

Az egyetemi SIM kártyákra hangalapú hívások és mobil internethasználat esetén egyaránt érvényes roaming díjzóna besorolás az alábbi linken érhető el:

https://semmelweis.hu/informatika/files/2020/01/MT_roaming_zona_besorolas.pdf

Hangalapú hívások indítása az EU díjzónában való tartózkodás (roaming) esetén hazai vezetékes és mobil hívószámokra díjmentes (csakúgy, mint a honos GSM hálózatból, tehát Magyarországról).

Belföldről külföldre, külföldről külföldre (roaming) irányuló hang hívások és SMS díjai ide kattintva érhetők el.

Mobilinternet használat külföldön

  • az Európai Unió tagállamainak, továbbá az EU díjzónába sorolt országok területén 20 Gb díjmentes, majd automatikusan aktiválódik az 50 EUR adathasználati korlát,
  • az Európai Unión kívül az alábbi linken elérhető roaming partnerek által megadott adatforgalmi díjak 90%-át jóváírja a szolgáltató, tehát a használat költségének csak az 10%-át fizeti az Egyetem.

Európai Unión kívüli országokban lévő Magyar Telekom roaming partnerek és díjtételeik aktuálisan ezen a linken érhetők el:

https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/mobil/nemzetkozi-roaming/roaming/nem-eu/vilagjaro-eu

A szervezeti egységek számára és felelősségére jelentős anyagi kockázatot hordoz az EU díjzónán kívüli internetezés a 90%-os KEF kedvezmény ellenére is (például Svájcban 2,5 Gb adatforgalom közel 500.000 Ft-os telefonszámlát eredményez).

Az EU díjzónán belülre utazásnál javasoljuk az 50 EUR/hónap adatkorlát alapbeállítás fenntartását (World GPRS Limit), mely a célország adott GSM szolgáltatójának fenti linken megismerhető tarifájával elért 50 Eurós költségnél megállítja az adatforgalmat. Az 50 EUR/hónap limit minden hónapban, azaz számlázási ciklusban automatikusan újraindul és EU díjzónán belül ~8 Gigabyte adatforgalmi lehetőséget tartalmaz.

A World GPRS Limit leírása a szolgáltató honlapján ide kattintva érhető el:

https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/internet/mobilinternet/kulfoldi-mobilnet/world-gprs-limit

Az EU díjzónán kívülre utazásnál javasoljuk

  • a Világ NET 2 Gb szolgáltatást, mely jelnleg 61 EU díjzónán kívüli országban 2 Gigabyte adatforgalmat biztosít 72 órán keresztül, 3.490- Ft-os költségen. A 2 Gigabyte leforgalmazása, vagy a 72 óra lejárata után az adatroaming lehetőség automatikusan megszűnik, de a szolgáltatás a MT ügyfélszolgálat közreműködésével bármikor újraindítható (minden újraindítás + 2 Gb és + 3.490- Ft).

Aktiválás SMS-sel:

A Világjáró 2 Gb utazás előtt belföldön aktiválható a “+VILAGNET 52852” kóddal a 1414-re elküldött SMS-sel.
Külföldön a “+VILAGNET 52852” kóddal aktiválható a +36 30 3444 888-as számra küldött SMS-sel.
Az SMS-ben való újraindítás csak a 72 órás időszak leteltével lehetséges, attól függetlenül, hogy a 2 Gbyte-os adatforgalom felhasználásra került-e, vagy sem.

 Aktiválás email-ben:

A szolgáltatás aktiválásának igényét a szervezeti egység kapcsolattartója a hívószám és az aktiválás dátumának megadásával email-ben jelzi az Operatív Irányító Központnak. Időzített aktiválás és automatikus újraaktiválás kérhető a kívánt dátumok megadásával.

Aktiválás telefonon:

A szolgáltatás aktiválásának igényét a szervezeti egység kapcsolattartója a hívószám és az aktiválás dátumának megadásával telefonon jelzi a Magyar Telekom Vállalati Ügyféltámogatási Központnál. Időzített aktiválás és automatikus újraaktiválás kérhető a kívánt dátumok megadásával.

A szolgáltatás leírása a Magyar Telekom honlapján:

https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/internet/mobilinternet/kulfoldon/nem-eu-ban/vilag-net-2gb

Fontos tudni, hogy a Világjáró 2 Gb szolgáltatások lejárata után az adatroaming lehetőség a SIM kártyán tiltva marad, tehát azt szükség esetén fel kell oldani a korlátlan adatroaming, illetve az 50 EUR adatkorlát bekapcsolásával. (A korlátlan adatroaming és az 50 EUR limit (World GPRS Limit) aktiválását a kapcsolattartók kérhetik a Magyar Telekom telefonos ügyfélszolgálatán, vagy email-ben az Operatív Irányító Központnál. Továbbá mindkét funkció SMS-sel is aktiválható, a fentiek szerint.)

Mobilinternet működési problémák külföldön

Munkatársaink visszajelzései alapján az EU zónán belül és kívül sajnos egyaránt előfordul, hogy a mobiltelefon készülék által automatikusan kiválasztott GSM hálózaton lehet ugyan telefonálni, de nincs internetezési lehetőség. Ebben az esetben a készülék menüjében a hálózatválasztási módot automatikusról kézire átváltva, manuálisan kell léptetni a telefont a szolgáltatók (Magyar Telekom roaming partnerek) között, ameddig nem lesz valamelyik hálózaton működő internet szolgáltatás.
(Az ilyen jellegű, általunk kivizsgált jelenségek sajnos rendre a külföldi szolgáltatók bizonytalanságai és nem a Magyar Telekom mulasztásából következnek.)

  

 


 

Mobil parkolás, autópálya használat, tömegközlekedés

– EZ A SZOLGÁLTATÁS 2021.02.06.-TÓL MEGSZŰNT A KÖZPONTOSÍTOTT KÖZBESZERZÉSBEN –

A Semmelweis Egyetem hivatali mobiltelefon flottájába (Magyar Telekom) tartozó előfizetésekről SMS-ben parkolás indítható, autópálya matrica és tömegközlekedési menetjegy vásárolható, melynek előfeltétele a hívószámhoz tartozó, úgynevezett Univerzális Egyenleg ATM-ről, internet bankról stb. való feltöltése. (Ahogy a Telenor-nál 14 éven át használtuk.)

A feltöltéshez az ATM-en és az internetbank felhasználói felületén a “mobilfeltöltés”, illetve “mobiltelefon feltöltés” lehetőséget kell keresni, ugyanúgy mint egy feltöltő-kártyás (Domino, Praktikum, stb.) mobiltelefon feltöltésénél, de ebben az esetben (mivel az egyetemi hívószám előfizetéses és nem feltöltős) az összeg az elektronikus vásárlási keretre, Magyar Telekom nyelven az Univerzális Egyenlegre fog kerülni. Tekintve, hogy az ATM automaták menürendszerei és az internetbank felhasználói felületek bankonként eltérőek, ennél részletesebb használati segédletet sajnos nem tudunk biztosítani.

FIGYELEM! Magyar Telekom az SMS-sel való működést (vásárlást) garantálja, az internetről letölthető, mobil internet alapú applikációk működése nem garantált!

A szolgáltatás igénybevételéhez nem szükséges külön szerződést létrehozni a dolgozó és a Magyar Telekom között.

Amennyiben a szolgáltatás az egyenlegfeltöltés után esetleg nem működik, a problémát a hívószám megadásával az Operatív Irányító Központnak kérjük jelezni.

  

 


 

Rövidített hívószámok használata, 4 jegyű publikus számok hívása

Összefoglaló táblázat letöltése

  

 


 

Egyetemi mobiltelefon csomagok lehetőségei és díjtételei

Összefoglaló táblázat letöltése

Belföldi, Nemzetközi, Roaming hang hívások és SMS díjai

  

 


 

Hangposta elérése és lekérdezése

A hangposta használatával kapcsolatos Magyar Telekom tájékoztató ide kattintva érhető el.

  

 


 

SMS, MMS és Mobil Internet beállítások T-Mobile hálózathoz

Az SMS, MMS és Mobil Internet beállításokkal kapcsolatos T-Mobile tájékoztató ide kattintva érhető el.