Folytatódnak a Boldogságórák a Kollégiumban és a Szakiskolán, Általános Iskolában is!
Minden osztály és csoport becsatlakozott a programba!
Akik még eddig nem találkoztak a Boldogságórákkal, ők is örömmel és érdeklődéssel várták ezeket a foglalkozásokat. A szakiskolás fiatalokkal a boldogság értékét, mindannyiunkra ható pozitív hatását és a megtartását fokozó technikák megbeszélését követően a hónap témájaként a hála gyakorlásával foglalkoztunk. Bevezetőként meghallgattuk Kowalsky meg a Vega előadásában a Varázsszavak című dalt. A Boldogságórák melletti elkötelezésünket a Jobb Veled a világ! plakáton saját tenyérnyomatunkkal pecsételtük meg. A beszélgetések alatt összegyűjtött hála szándékokat egy hála forgó készítésével tettük szemléletessé. Az órát Bagdi Bella: Öröm tölti be szívem című dalával zártuk.
A Boldogságórák keretein belül készült hálafa, melyet a faliújságra kitettünk, illetve annak érdekében, hogy a tanulók mindennapjainak része legyen a hála, „Hála-naplók” is készültek, melybe minden nap írnak pár gondolatot, miért voltak hálásak aznap.
Az osztályokban elkészült szép alkotásokat faliújságon tettük közkinccsé.
Hálabefőtt készítés – VII. csoport
A boldogságóra során a hála gyakorlása témáját dolgoztuk fel, amely különösen fontos a gyermekek érzelmi fejlődésében. A foglalkozások célja az volt, hogy a gyerekek megtapasztalják a hála erejét, és megtanulják értékelni az apró, mindennapi dolgokat, amelyek boldogságot hozhatnak az életükbe.
Először közösen megbeszéltük, mit jelent a hála. A gyerekek megosztották, hogy ők mire szoktak hálásak lenni. Ennek során bátorítottam őket, hogy a mindennapi élet apró örömeire is gondoljanak, mint például a barátságok, családtagok, vagy egy szép nap. A hála kifejezésének különböző módjait próbáltuk ki, például egy „hála-láncot” alkottunk, ahol mindenki mondott egy dolgot, amiért aznap hálás. Ezzel a gyerekek nemcsak saját érzéseiket osztották meg, hanem egymás történeteit is meghallgatták, ami erősítette a közösségüket. Egy szép üveget választottam, amelyet a gyermekek díszítettek ki különböző technikákkal.
A gyerekek „hálabefőttet” készítettek, amelybe papírdarabokra írták fel azokat a dolgokat, amelyekért hálásak voltak. Ezeket a kis papírokat aztán egy befőttesüvegbe helyezték, mintha „elraktározták” volna a hálájukat. Az „üvegben tárolt” hálatárgyak szimbolizálták, hogy a hála mindig ott van velük, és bármikor „elővehetik”, amikor szükségük van rá.
A foglalkozás végén megbeszéltük, hogy a hála gyakorlása hogyan segíthet nekik a mindennapokban. Mindenki elmondta, hogy a foglalkozás után mire gondol hálával a következő napokban. A gyermekek nagyon nyitottan álltak a témához, és örömmel vettek részt a gyakorlatokban. Különösen a játékos és kreatív részeket élvezték, mivel ezek segítettek számukra a hála érzelmének könnyed kifejezésében. A foglalkozás során fejlődött a gyerekek önkifejezése és a közösségi érzésük is, hiszen sokan rájöttek, hogy mennyi közös dolgot osztanak meg egymással.
A hála gyakorlása nemcsak az egyéni boldogságukra van pozitív hatással, hanem közösségük erősítésére is. A gyerekek megtanulták, hogy az apró dolgokért való hálát kifejezve boldogabbá válhatnak, és kapcsolatukat is mélyíthetik egymással.