Bizonyára sokan láttátok már, hogy időnként néhány társammal együtt futóbiciklivel rójuk a köröket az iskola udvarán. Ha valaki még nem tudná, ez igazából egy tricikli elől egy kisebb, hátul két nagy kerékkel. A kerekek között lévő ülésen ülünk, s egy mellkastámasz segíti a tartásunkat. Az első kerék kormánnyal elfordítható, így lehet irányítani, akár egy biciklit. Pedálok azonban nincsenek rajta, ehelyett a talajon futva, lábbal lökjük magunkat előre.
Ezt a sportágat 1991-ben Dániában fejlesztették ki kifejezetten mozgássérült sportolók számára. Onnan jutott el a világ számos országába, mint például az USA-ba, Ausztráliába, Hollandiába, Portugáliába, Nagy-Britanniába, Lengyelországba, stb. és Magyarországra is, a Pető Intézetbe.
Először 5 éve találkoztam ezzel a sportággal. Egy Margitszigeten rendezett sportnapon próbáltam ki első alkalommal a futóbiciklizést. Annyira megtetszett, hogy a következő tanévben jelentkeztem az iskolánk éppen újraszerveződő szakkörébe. Azóta rendszeresen részt veszek a heti edzéseken. Nagyon szeretem ezt a sportot, mert egész nagy távolságra tudok eljutni ezzel az eszközzel sokkal gyorsabban és könnyebben, mint járókerettel vagy kerekesszékkel. Kint lehetek a friss levegőn, és bármerre mehetek a futóbiciklivel; szabadon járhatok, futhatok. Hétvégenként szinte mindig előveszem a saját futóbiciklimet, és a lakóhelyem környékén, a közeli sportpályán vagy a pár kilométerre lévő kis tó partján futok vele.
Jártam már futóbiciklivel a Városligetben, s többször a Margitszigeten is. Az itt rendezett Vivicittá Városvédő Futás esélyegyenlőségi futamán már kétszer részt vettem, s ugyancsak két alkalommal voltam a SPAR Budapest Maraton esélyegyenlőségi futamán is. Mindegyik nagy élmény volt, mert bár nem nagy távok, de egyedül teljesíthettem ezeket a futóbiciklimmel.
Minden társamnak ajánlom, mert nemcsak egy sporteszköz, hanem terápiás eszköz is. Kiválóan alkalmas ugyanis a térdízület kilazítására, a lábizmok nyújtására. Persze a legfontosabb számomra a szabad és gyorsabb mozgás!
Szilágyi Dominik
9. A osztályos tanuló